Astronomai surado žvaigždžių sistemą, kokios dar niekas nėra aptikęs

Už 400 šviesmečių nuo Žemės aptikta protoplanetinių diskų supama žvaigždžių pora, o trečiasis diskas juosia visą sistemą.

IRS 43 žvaigždžių sistemą supa dujų ir dulkių debesys.<br>Christian Brinch, NBI, KU iliustr.
IRS 43 dujų ir dulkių debesys „šonu“. Palyginimui, tuo pačiu masteliu parodyta Saulės sistema.<br>Christian Brinch, NBI, KU iliustr.

Input.lt

Oct 19, 2016, 1:54 PM, atnaujinta May 10, 2017, 2:46 PM

Dvigubos žvaigždžių planetos labai paplitusios, nemažai žinoma tokių sistemų, kurias juosia protoplanetiniai diskai, pasitaiko netgi dvinarių žvaigždžių sistemų su planetomis. Tačiau to, ką aptiko profesoriaus Christiano Brincho komandos astronomai, dar nėra pavykę aptikti niekam.

„Astrophysical Journal Letters“ publikuotame straipsnyje mokslininkai pasakoja apie sistemą IRS 43, stebėtą Čilėje veikiančiu ALMA teleskopu.

IRS 43 sudaro pora jaunų vidutinio dydžio žvaigždžių, kiekvieną iš jų supa nuosavas maždaug mūsų planetų sistemos dydžio protoplanetinis diskas – gali būti, ten vyksta planetų formavimosi procesai. Be to, visą dvinarę žvaigždžių sistemą su jų protoplanetiniais diskais juosia dar vienas itin didelis dujų ir dulkių diskas.

Pasak mokslininkų, visi trys diskai sudaryti iš tos pačios medžiagos, nors dėl kokių peripetijų atsirado tokia neįprasta kombinacija, dar neaišku. Netgi diskų nukrypimas nuo bendros plokštumos gali būti susijęs su įvairiais procesais – pavyzdžiui, jų formavimosi ypatybėmis ar trečia žvaigžde, seniai palikusia sistemą.

Mokslininkams belieka tęsti neįprasto objekto tyrimus, o mums – pabandyti įsivaizduoti, kaip įspūdingai atrodo dangus IRS 43 sistemos planetose, jei tik jos ten yra.

Pagal Naked-science.ru inf. parengė Input.lt.