NASA apie žmonių nugabenimą į Marsą kalba ne vienerius metus, ir atnaujina nusigavimo ten planus. Deja, NASA žmonių skrydžių į kosmosą skyriaus vadovas, Williamas H.Gerstenmaieris, paskelbė, kad turimu biudžetu agentūra Marso pasiekti negali.
„Negaliu nurodyti datos, kada žmonės pasieks Marsą, ir to priežastis, kad su esamu biudžeto lygiu, šiuo maždaug 2 procentų padidinimu, neturime Marsui tinkamų paviršiaus sistemų, – sakė W.H.Gerstenmaieris trečiadienį vykusiame Amerikos aeronautikos ir astronautikos instituto susitikime. – O įskriejimas, žemėjimas ir nusileidimas mums yra didžiuliai Marso iššūkiai.“
Iš esmės, SLS raketa ir „Orion“ modulis agentūrai atsiėjo labai nepigiai. Dėl to NASA netgi negalėjo pradėti kurti aparatų nusileidimui Marse ar pakilimui nuo jo paviršiaus.
Tolesni NASA veiksmai priklausys nuo finansavimo. W.H.Gerstenmaieris pažymėjo, kad agentūrą gali dominti Mėnulio tyrimo misija – nuodugnesnė, nei dabartinis planas sukurti vartus į tolimąjį kosmosą („Deep Space Gateway“) Mėnulio orbitoje. Tai būtų ne tik paleidimo platforma tolesniems kosmoso tyrimams, bet ir „paremtų plačią mėnulio paviršiaus programą“, sako NASA atstovas.
Komandos pastangos
Laimei, Raudonosios planetos svajonių įgyvendinimu užsiima ne vien NASA. Žmonių nugabenimas į Marsą yra komandinis darbas. Tokios agentūros, kaip NASA priklauso nuo politinių nuotaikų ir skiriamo biudžeto malonės, tad privalo atlikti kuo daugiau su tuo, ką turi. Vienas būdas nuveikti kuo daugiau – bendradarbiauti su privačiomis kompanijomis.
Šį mėnesį Elonas Muskas paskelbė, kad rugsėjį Australijoje vyksiančiame Tarptautiniame astronautikos kongrese, galime sulaukti naujienų apie „SpaceX“ Marso misiją. Kol kas „SpaceX“ yra užsibrėžusi 2018 metais pasiųsti į Marsą nepilotuojamą misiją ir 2025 metais – pilotuojamą. „Boeing“ ir „Blue Origin“ taip pat planuoja nugabenti žmones į Marsą.