Dar giliau į kosmosą: mokslininkai pastebėjo kol kas tolimiausią Saulės sistemos objektą

Astronomai ką tik atrado objektą, kuris, jų manymu, gali būti tolimiausias kada nors identifikuotas Saulės sistemos objektas. <br>123RF nuotr.
Žinoma, jog jis skrieja aplink Saulę maždaug 140 astroniminių vienetų (AU) atstumu (vienas AU yra lygus 149,5 mln. kilometrų), o tai yra 3,5 karto toliau nei Plutonas. <br>Carnegie Institution for Science nuotr.

Feb 26, 2019, 7:57 PM

Jis dar nėra niekaip aprašytas, apibūdintas ar apibrėžtas, bet žinoma, jog jis skrieja aplink Saulę maždaug 140 astroniminių vienetų (AU) atstumu (vienas AU yra lygus 149,5 mln. kilometrų), o tai yra 3,5 karto toliau nei Plutonas.

Šio objekto pirmtakas buvo atrastas praėjusių metų pabaigoje. Tai nykštukinė planeta, skriejanti aplink Saulę 120 AU atstumu. Šis objektas buvo pavadintas „FarOut“ (liet. „labai toli“), todėl naujasis objektas turėtų būti pavadintas „FarFarOut“ (liet. „labai labai toli“).

Atradimą padarė Carnegie mokslo instituto astronomas Scottas Sheppardas, kuris vadovauja paslaptingosios planetos X paieškai. Nors šios hipotetinės milžinės jiems rasti nepavyko, tačiau ne paslaptis, kad pavyko rasti keletą kitų objektų.

Pirmiausia jie rado „FarOut“ planetą, tada paskelbė radę dar vieną nykštukinę planetą „The Goblin“, kuri nuo Saulės yra nutolusi per 65 AU ir 12 anksčiau dar nepastebėtų Jupiterio palydovų.

S.Sheppardas apie jo komandos vykdomus tyrimus turėjo kalbėti vasario 20 dieną Vašingtone, tačiau renginys buvo atidėtas dėl pūgos. Neturėdamas ką veikti jis ėmė analizuoti senus duomenis ir ilgainiui pastebėjo mažą objektą, esantį už daugiau nei 20 mlrd. kilometrų nuo Saulės. Apie šį atradimą jis pranešė atidėto renginio metu.

„Vakar snigo ir aš neturėjau ką veikti. Ėmiau analizuoti senus duomenis ir atradau šį objektą“, – sakė jis.

Dar tiksliai nėra aišku kaip toli yra „FarOut“, nes jis labai toli, tai ką jau kalbėti apie „FarFarOut“, kuris yra dar toliau. Žinoma, komanda planuoja tyrinėti šį objektą, todėl tikrai gausime daugiau informacijos.

Atrasti tokius tolimus objektus yra išties įdomu, tačiau juos suprasti yra ir itin svarbu. Tolimos planetos labai padeda mokslininkams ieškoti Planetos X, kuri, manoma, yra per 200 AU nuo Saulės.

„Šie tolimi objektai yra kaip duonos trupiniai, kurie veda mus iki Planetos X. Kuo daugiau jų rasime, tuo daugiau suprasime apie tolimas mūsų Saulės sistemos vietas ir planetas, kurios galimai formuoja mažųjų orbitas. Tai atradimai, kurie iš naujo apibrėžtų mūsų žinias apie Saulės sistemos evoliuciją“, – teigė S.Sheppardas.

Parengta pagal „Science Alert“

„Lietuva tiesiogiai“: kaip alkoholio, tabako vartotojai stiprintų gynybą?