Paveikslas, kuriame T.Espedalis nutapytas vilkintis vestuvinę suknelę, kabo Norvegijos nacionalinėje dailės galerijoje. O štai jauną barzdylą – menininkės K.Nokleby-Presttun vaikiną, gulintį ant kilimo su knyga, – nuo ketvirtadienio galės pamatyti ir lietuviai.
K.Nokleby-Presttun ir dar trys dailininkės – Hilde Frantzen, Gro Gjengedal-Navelsaker ir Kristina Daukintytė-Aas – Užupio meno inkubatoriaus galerijoje „Galera“ surengė parodą „Play & Decay“.
„Paroda buvo suplanuota dar žiemą. Nežinojome apie „Euroviziją“ ir kas ją laimės. Šį darbą parodai Karina parinko dėl lengvumo – jį paprasčiau transportuoti“, – aiškino viena parodos autorių K.Daukintytė-Aas.
Ketvertukas apsidžiaugė, kai suprato, kad vienas paveikslas gali pritraukti į parodą daugybę pasipiktinusių ar susidomėjusių smalsuolių.
„Pataikėme į opų Lietuvos tašką. Labai įdomu, ką žmonės apie tai galvoja, kaip diskutuoja“, – sakė Norvegijos lietuvė.
Ją nustebino karšta reakcija po „Eurovizijos“ konkurso. Jį šiemet laimėjo Conchita Wurst – moterimi persirengęs barzdotas vaikinas Thomas Neuwirthas.
„Lietuvių reakcija stebina - juk einame link laisvės, galimybės rinktis net lytį“, – kalbėjo 18 metų svetur praleidusi menininkė.
Norvegijoje T.Neuwirtho pergalė nesukėlė išskirtinių emocijų.
Lietuvės bičiulė K.Nokleby-Presttun nuo 2006 metų tapo vyrus moteriškais drabužiais.
„Ji aprengia savo draugus moteriškais drabužiais ir įkomponuoja į vyriškas veiklas, pavyzdžiui, medžioklę. Šiais darbais ji teigia ne tai, kad lytis nesvarbu, bet tai, kad vyrai ir moterys yra visiškai lygūs“, – aiškino dailininkė.
36 metų menininkė nemato nieko bloga, kad vyras nori atrodyti kaip moteris: „Jei nepažeidi kito žmogaus orumo, turi teisę rinktis gyvenimo kelią. Tuo labiau - aprangą.“