Čiurlionių šeimos namai Druskininkuose – istorinė vieta, į kurią iš tolimų kelionių, studijų Varšuvoje ir Leipcige atklysdavo M.K.Čiurlionio atvirlaiškiai – nedidelės korespondencinės kortelės. Jų aversuose ir reversuose matomi lakoniški, tačiau iškalbingi M.K.Čiurlionio piešiniai, trumpi, tačiau neretai labai jausmingi, plunksna, rašalu rašyti tekstai.
Pagal juos šiandien galima atsekti dailininko gyvenimo etapus, geografinius meridianus, įžvelgti jo lūkesčius ir nuotaikas. Šių laikų grafologams ir mokslo tyrinėtojams ne mažiau įdomus ir dailininko braižas, atskleidžiantis asmenybės charakterio ypatumus, polinkius, fizinės sveikatos būklę.
M.K.Čiurlionio atvirlaiškiai – tai ypatingi praeities dokumentai, laiko ženklai, daugiasluoksnis kultūrinis ir istorinis palikimas, minimalistinio epistolinio žanro šedevrai.
Gyvendamas Europos didmiesčiuose, studijų metais ir po jų, keliaudamas ar kurdamas, menininkas savo įspūdžiais ir idėjomis dažniausiai dalindavosi su šeimos nariais ir bičiuliais. Daugiausiai jo dėmesio ir meilės sulaukė brolis Povilas, kuriam siunčiami atvirlaiškiai pasiekdavo net Ameriką. M.K.Čiurlionio ranka rašyti nuoširdūs ir atviri laiškai broliui atveria neišsemiamus dailininko pasaulėžiūros klodus.
Iki šių dienų išlikę dailininko atvirlaiškiai su ankstyvųjų tapybos darbų temų ir kompozicijų eskizais („Ramybė“, „Miško šlamesys“, „Pavojus“) yra ir dailininko polinkio į „Fin de ciecle“ misticizmą, simbolizmą atspindys.
Paroda „M.K.Čiurlionio atvirlaiškiai: broliška meilė ir kūrybos aidai“ Druskininkų M.K.Čiurlionio memorialiniame muziejuje atidaroma rugsėjo 20 d.15.30 val. Paroda veiks iki gruodžio 5 d.