Kviečia į Nacionalinės premijos laureatės Eglės Ridikaitės tapybos parodą „link“

Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje birželio 19 d. atidaroma Eglės Ridikaitės tapybos paroda „link“

Eglė Ridikaitė. „Gėlių gatvės sinagogos grindys“ .<br>LNDM nuotr.
Eglė Ridikaitė. „Gėlių gatvės sinagogos grindys“ .<br>LNDM nuotr.
Eglė Ridikaitė. „Gėlių gatvės sinagogos grindys“ .<br>LNDM nuotr.
Eglė Ridikaitė. „Gėlių gatvės sinagogos grindys“ .<br>LNDM nuotr.
Menininkė Eglė Ridikaitė.<br>D.Labučio nuotr.
Menininkė Eglė Ridikaitė.<br>D.Labučio nuotr.
Eglė Ridikaitė. „Gėlių gatvės sinagogos grindys“ .<br>LNDM nuotr.
Eglė Ridikaitė. „Gėlių gatvės sinagogos grindys“ .<br>LNDM nuotr.
Eglė Ridikaitė. „Gėlių gatvės sinagogos grindys“ .<br>LNDM nuotr.
Eglė Ridikaitė. „Gėlių gatvės sinagogos grindys“ .<br>LNDM nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jun 16, 2021, 12:30 PM

Eglės Ridikaitės tapybos parodoje „link“ pristatomi 2016–2021 m. sukurti Eglės Ridikaitės darbai, kuriuos sieja kelionės link tema: link išėjimo, link prašviesėjimo.

Užmiršto, išsitrynusio, suardyto ar palaidoto grožio fragmentai menininkei yra nuorodos į meilės ryšį, palikusį tikėjimo pėdsaką, įkvėpusį eiti toliau.

Tai gali būti žmogus, šventovė ar tiesiog mylima Vilniaus vieta. Darbus šiai parodai Eglė kūrė gavusi laikiną studiją, sovietmečiu statytame vaikų darželyje, kurį ruošiamasi nugriauti.

Prieš būsimas statybas teritoriją tyrę archeologai atkasė Didžiosios Vilniaus Sinagogos liekanas. Nors niekas neatstatys istorinės neteisybės mirusiems, Ridikaitė veda gyvuosius link susitaikymo ir išrišimo paveikslais sujungdama tai, kas po žeme, su tuo, kas virš žemės.

Praeitą vasarą užėjusi į restauruojamą sinagogą Gėlių gatvėje, Eglė ten irgi pastebėjo grindų ornamentą. Nuplovė statybines dulkes, perkėlė piešinį ant plėvės, tada – ant drobės, o dabar, parodos metu, aerozoliniais dažais „ryškina“ vaizdą.

Eglė Ridikaitė išsiskiria savita tapybos koncepcija ir monumentalia kasdienybės poetika. Į paveikslus perkeldama jai svarbius, o kitiems nereikšmingus radinius ji prikelia bendras patirtis kaip kodą susikalbėjimui.

Jos 18 dalių ciklas „Palikimas (babutas skarialas)“ 2014 m. meno mugėje „Art Vilnius“ Ridikaitei pelnė geriausios menininkės titulą.

2018 m. Vyriausybės kultūros ir meno premija įvertintas 25 paveikslų ciklas „Kultūringos grindys“ įkvėpė vilniečius patyrinėti XIX a. pabaigos–XX a. pradžios pastatų laiptinių istorijas.

2020 m. Eglė Ridikaitė tapo Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureate „už kultūros paveldo aktualizavimą šiuolaikinėje tapyboje“ – ne tik lietuviško, bet ir žydiško, ne tik istorinio, bet ir šiandieninio.

Apdovanojimai nepakeitė Eglės noro toliau ieškoti ir kitiems atverti tai, kas nematoma, pamiršta, nutylėta: sugriautos sinagogos kolonas kaip užkastus mėnulius, ankštą mirštančiosios kambarėlį, eglute sudėtų plytelių grindinį, paveiksle tampantį mišku. Tai nesibaigianti kelionė tapybos skaidrėjimo link.

Parodos kuratorės: Laima Kreivytė ir Agnė Narušytė, dizainerė Agnė Dautartaitė-Krutulė, architektas Justinas Dūdėnas. Parodą remia Lietuvos kultūros taryba, UAB „Clear Channel Lietuva“, Daiva Bakė.

Paroda veiks nuo 2021 m. birželio 19 d. iki spalio 2 d.

Taikomosios dailės ir dizaino muziejaus (Arsenalo g. 3A. Vilnius) darbo laikas: II–VI 11.00–18.00, VII 11.00–16.00. Valstybinių švenčių išvakarėse dirba viena valanda trumpiau. Nedirba pirmadieniais ir valstybinių švenčių dienomis.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: G. Skaistės ir D. Kreivio „Naujos kartos Lietuva“ plano pristatymas