Iš anapus kadro išniro įspūdingi tolimos šalies vaizdai Radvilų rūmuose atidaryta Pietų Korėjos fotografijos paroda

Radvilų rūmų dailės muziejuje ketvirtadienį atidaryta paroda „Anapus kadro: meninė Korėjos fotografija nuo XX a. 3 dešimtmečio iki mūsų dienų“  pirmąsyk Baltijos šalyse taip išsamiai pristato Pietų Korėjos fotografiją.

Lee Gap-Chul „Hapcheon“, 1996.<br>Rengėjų nuotr. 
Lee Gap-Chul „Hapcheon“, 1996.<br>Rengėjų nuotr. 
Bohnchang Koo „Metamorphosis 4“, 1988 m.<br>Rengėjų nuotr. 
Bohnchang Koo „Metamorphosis 4“, 1988 m.<br>Rengėjų nuotr. 
Radvilų rūmai.<br>Rengėjų nuotr. 
Radvilų rūmai.<br>Rengėjų nuotr. 
Parodos dizainas.<br>Rengėjų nuotr. 
Parodos dizainas.<br>Rengėjų nuotr. 
Paroda „Undercoverings“ Seule.<br>Rengėjų nuotr. 
Paroda „Undercoverings“ Seule.<br>Rengėjų nuotr. 
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

2023-07-13 22:44

Parodą specialiai Lietuvos nacionaliniam dailės muziejui parengė Hanmi  muziejus Seule. Tai padėka už 2021 m. Seulo fotografijos muziejuje  eksponuotą parodą „Uncoverings. The Search for Identity in Lithuanian  Photography“ (liet. „Atodangos. Tapatybės paieškos Lietuvos  fotografijoje“). 

„Tvarus Lietuvos ir Pietų Korėjos muziejų bendradarbiavimas atveria vis  daugiau galimybių abiejų šalių visuomenėms giliau pažinti vienai kitą.  Didžiulės sėkmės sulaukusi Lietuvos fotografijos paroda Seule, o dabar –  Korėjos fotografijų paroda Vilniuje pristato skirtingas kultūras ir  puikius meno kūrinius, kviečia iš šiandienos perspektyvos apmąstyti  istorinių patirčių paraleles, leidžia lietuviams ir korėjiečiams išvysti  vieni kitų veidus“, – sakė Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus  generalinis direktorius Arūnas Gelūnas.

Kuratorė Sunyoung Kim, rengdama parodą Lietuvai, iš Hanmi muziejaus  kolekcijos atrinko daugiau kaip 100 kūrinių, reprezentuojančių pastarojo  šimtmečio Pietų Korėjos meninės fotografijos panoramą. Parodoje  chronologiškai apžvelgiama ne tik fotografijos raida, bet ir naujos  kūrybinės strategijos, padėjusios fotomenininkams reaguoti į istorines,  socialines bei politines aplinkybes.

Tarp meno ir istorijos

Šiuolaikinės Pietų Korėjos istorija paženklinta okupacijos, evakuacijos,  karo ir kovų už nepriklausomybę. Išbandymų akivaizdoje fotografai buvo  priversti žvelgti tiesiai į žiaurią realybę. Taigi parodoje pristatomų 14  autorių darbuose naujų temų ir technikų, savitos meninės kalbos paieškos  neišvengiamai persipina su sudėtingomis šalies ir kiekvieno jų patirtimi.   

Parodos „Anapus kadro“ dalys chronologiškai atskleidžią tris pagrindinius  Pietų Korėjos fotografijos etapus: XX a. 3 dešimtmečio meninės fotografijos  sąjūdžio pradžią, modernistinį posūkį 7–9 dešimtmečiais bei judėjimą  šiuolaikinio meno link. 

Kasdienybės dokumentacija

Pradžioje lankytojai supažindinami su Pietų Korėjos fotografijos ištakomis  ir pastangomis įtvirtinti ją kaip grynojo meno formą. Šio laikotarpio  kūrėjus veikė piktorializmas ir Europoje susiformavęs modernizmo judėjimas  „Naujasis matymas“. Vakaruose šios dvi stilistikos konfliktavo, tačiau  tuo metu kolonizuotą Korėją jos pasiekė panašiu laiku ir gyvavo greta  viena kitos. 

Abi stilistikas sėkmingai derinęs Haechangas Jungas (1907–1968) 1929 m.  surengė asmeninę parodą ir tokiu būdu pirmasis Pietų Korėjoje įtvirtino  fotografiją kaip savarankišką meninę priemonę. Ši paroda paskatino kitus  fotografus judėti būtent menine kryptimi. LNDM Radvilų rūmų muziejuje bus  galima išvysti Jungo autoportretų, natiurmortų, portretų ir peizažų.

XX a. 7 dešimtmetį įsitvirtinusiai modernistinei Korėjos fotografijai  atstovaujantys menininkai pristatomi antroje parodos dalyje. Realizmas  tapo pagrindine fotografijos srove, pradėjo dominuoti spaudos fotografija,  ėmė burtis dokumentinius vaizdus kuriančių menininkų grupės. 

Nenuostabu, kad nemažai parodoje pristatomų autorių savo kelią pradėjo  kaip fotožurnalistai. Modernizacijos išstumiamas tradicinis gyvenimas,  susvetimėjimas, sparčiai besikeičianti visuomenė – šiuos procesus fiksavo  jų kameros. Vis dėlto net ir realizmo aplinkoje buvo menininkų, pasinėrusių  į eksperimentus, avangardą, nevengusių humoro, kaip, pavyzdžiui, parodoje  pristatomas Kyu-Tae Hwangas (g. 1938). 

Šiuolaikinio meno link

Trečioji parodos dalis apima pastaruosius 30 metų ir fotografijos proveržį  šiuolaikinio meno baruose. Varomąja jėga tapo pirmoji užsienyje  studijavusių Korėjos fotografų karta ir jos lyderis Bohnchangas Koo  (g. 1953). Grįžęs po studijų Vokietijoje, B.Koo gremžė fotografinės  juostos paviršių, karpė, paskui klijavo arba siuvo fotografijų gabaliukus  – ieškojo vis naujų raiškos priemonių. 

Parodos atidaryme dalyvavęs menininkas Chanas-Hyo Bae (g. 1975) iš Pietų  Korėjos 2004 m. išvyko į Londoną, kur gyvena ir dirba iki šių dienų.  Ieškodamas būdų įveikti kultūrinius skirtumus ir tapatybės sumaištį,  kuriuos patyrė kaip Jungtinėje Karalystėje studijuojantis azijietis, jis  pasinėrė į jam nepažįstamą britų kultūrą ir išbandė fotografinio portreto  ribas. 

Tai tik keli Lietuvos kontekste dar menkai pažįstamos Pietų Korėjos  fotografijos atstovai. Nors kūrė skirtingais laikotarpiais, keičiantis  politinėms realijoms, visi 14 pristatomų menininkų buvo atidūs savo  aplinkai, gyvai reagavo į pokyčius, o savita menine kalba kartais ir  patys juos paskatindavo.

Paroda „Anapus kadro: meninė Korėjos fotografija nuo XX a. 3 dešimtmečio  iki mūsų dienų“ Radvilų rūmų dailės muziejuje atidaroma veiks iki spalio 15 d. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.