Sigitas Parulskis. Būta daug ir kraujo, ir muilo

Praėjusiais metais būta daug kraujo, bet dar daugiau muilo, galvoju apie apsivalymą, bet galvoje dūmų kamuoliai, šnypščiantys akmenų kumščiai, įkaitusi, garų debesis spjaudanti krosnis, nuogų kūnų siluetai, jie sėdi garų migloje ant laiptų, kurie veda į dangų, sėdi tarsi būtų graikų dievų Olimpas, nuogi dievai, tupi pagal hierarchiją kiekvienas ant savo laiptelio, ir eilės tų nuogų kūnų kyla aukštyn, aukštyn, kas sėdi viršuje ant paskutinės pakopos, sunku įžiūrėti, kai garai prasisklaido, pasirodo Dzeusas, senas stačiatikis Safronas su žiemine kepure, kepurės ausys užlenktos, atrodo kaip Hermio sandalų sparneliai, kiekvieną sykį, kai Safronas sujuda, jie suplasta ore, juk Dzeusas nuolat juda, ieško išdulkinti kokią Europą, Safronas energingai mosuoja beržine vanta, plaka sau per nugarą ir šaukia kažką senąja graikų kalba, blet kak chorošo!!! plaka save kaip viduramžių Bizantijos vienuolis milžiniškomis alyvuogėmis vietoj akių, baudžia save už nuodėmes, bet kančia Dievo akivaizdoje tokia maloni, kad rėkia visa gerkle Dzeusas Bizantijos vienuolis Safronas, kurva, kak chorošo, davai ješčio paru!!!

 S.Parulskis.<br> V.Skaraičio nuotr.
 S.Parulskis.<br> V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 3, 2023, 3:21 PM

Anais laikais miesteliuose būdavo viešosios pirtys, penktadieniais prausdavosi moterys, šeštadieniais vyrai, o gal atvirkščiai, viskas vis labiau grimzta į mitologinį ūką, kurį nerūpestingai vadiname praeitimi arba atmintimi, bet iš tiesų niekas tvirtai nežino, kokie ryšiai mus sieja su praeitimi, atmintimi, su mūsų pasąmone, instinktais, baimėmis ir prietarais, ar informacija saugoma smegenų kataloguose kaip detaliai suformuotos bylos, ar tai vaizduotės voras numezga sąsajų voratinklį, į kurį mes patys galiausiai patenkame ir blaškomės jame iki gyvenimo pabaigos, nežinau, pirtis buvo didelė patalpa, kurios pasieniais sustatyti suolai, ir dar buvo vienas suolas viduryje, ten niekas nenorėjo sėdėti, nes tuomet visa pirtis žiūri į tave besiprausiantį, o jeigu esi prie sienos, jautiesi saugesnis, ir žiūri į tuos, kurie sėdi viduryje ant suolo ir jaučiasi nejaukiai, vanduo tekėdavo iš dviejų čiaupų, karštas ir šaltas, reikėdavo stovėti su skardiniu dubeniu rankose eilėje prie vandens, eilė niekada nesibaigdavo, nes pirmas dubuo skirtas praustis su muilu, antras muilui nuplauti, trečias skalavimui, žmonės anais laikais buvo baisūs, apžėlę, milžiniškais kojų nagais, kai stovėdavo prie vandens, atrodydavo, kad stovi eilėje į dujų kamerą, dar buvo patalpa, vadinama garine, ten visi pirmiausia ir eidavo, užsiimdavo vietą pagrindinėje patalpoje, – prisipila vandens į dubenį, pastato ant suolo, šalia padeda muilą, šampūną, jeigu turi, plaušinę, – ir eina į garinę, kad išprakaituotų, ten buvo pakopų sistema, turbūt septynios pakopos, ant viršutinės nuolatos kiūtodavo vietinis rusas, jų miestelyje nemažai, persikraustė iš Slabados, rusai mėgo pertis, talžydavo save vantomis ir šaukdavo iš pasitenkinimo, retkarčiais kas nors iš vyrų praverdavo aukštos krosnies duris ir šliukštelėdavo pusę dubens ant įkaitusių akmenų, ir krosnis išspjaudavo karštą pliūpsnį baltų tirštų garų ir visi, sėdintys ant pakopų, stverdavosi ausų, tik rusas nesistverdavo, nes jis su ausine kepure, tik talžydavo save beržine vanta ir šaukdavo senąja graikų kalba: blet, kak chorošo!

Aš daugelį tų žmonių, tų nuogų personažų mačiau ir bažnyčioje, tai buvo kitoks apsivalymo ritualas, bažnyčioje visi su drabužiais, Roma ir Konstantinopolis pamažu aprengė žmones, aprengė šventuosius, išskerdė Olimpo dievus, ir bažnyčioje, krikščionių katalikų bažnyčioje, kunigas buvo panašus į perlų žvejį, kuris traukia iš žmogaus gelmių jo sielos kriauklę ir, mosuodamas kruvino kryžiaus ašmenimis, mėgina iš jos išlupti atgailos perlą.

Aprūdijęs, bet vis dar gyvas konfliktas seka mūsų pėdsakais, – senieji graikai, kurie nemanė, kad kūną ir dvasią reikia atskirti, ir krikščionybė, kuri įvarė pleištą mūsų natūralioje prigimtyje, liepė gėdytis purvino kūno, rūpintis tik nemirtingos sielos išganymu, įvarė į paširdžius deginantį kaltės jausmą dėl Adomo ir Ievos prarastos pirmapradžio šventumo malonės, nors dabar viskas apsivertė, susimaišė, kraujas su muilu, muilas su seilėmis, ir neša mus drumzlinas kruvinų pamuilių srautas į juodąją skylę, į džiaugsmą didelį, kurio nėra.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.