Praėjusiais metais Kanų kino festivalį atidarė anarchistinis veiksmo filmas „Pašėlęs Maksas: įtūžio kelias“, kuris subalansavo gana ramią ir kontempliatyvią programą. Šį kartą „Pašėlusio Makso“ režisierius George'as Milleris vadovauja žiuri, o festivalio programa iš pirmo žvilgsnio sudaryta pagal principą „visa, kas geriausia, mėgstamiausia ir tik jums“. Bent jau tai tinka režisieriams: Pedro Almodovaras, Jimas Jarmuschas, Olivier Assayasas, broliai Dardenne'ai, Bruno Dumont'as...
Atidarymo filmu šįkart tapo „Cafe Society“ – naujas Woody Alleno filmas. 80-metis režisierius nemažina apsukų ir kasmet sukuria po filmą. Šįkart jo herojus – jaunas aktorius (akt. Jesse Eisenbergas), patekęs į praėjusio amžiaus ketvirtojo dešimtmečio Holivudo sūkurį kartu su Blake Lively vaidinama heroje. Ši avantiūrinė komedija savo retro dvasia šiek tiek primena Berlyno kino festivalį pradėjusį brolių Coenų „Tegyvuoja Cezaris!“. Tik pastarajame filme žvilgsnis sutelktas į septintojo dešimtmečio Holivudą.
Amerikietis J.Jarmuschas taip pat nutarė grįžti prie komedijos – jo filmo „Patersonas“ herojus – autobuso vairuotojas, linkęs į poeziją. Pagrindinį vaidmenį suvaidino Adamas Driveris, kuris praėjusių metų pabaigoje iš amerikiečių nepriklausomo kino žvaigždės tapo pirmojo ryškumo žvaigžde, suvaidinęs piktadarį Kailo Reną „Žvaigždžių karuose“.
Festivalių numylėtinis Jeffas Nicholsas, dalyvavęs „Berlinale“ konkurse su filmu „Midnight Special“, į Kanus veža kitą, visiškai naują filmą „Loving“, skirtą tarprasinių santuokų šeštojo dešimtmečio Amerikoje problemai.
Dar vienas amerikietis konkurse – Seanas Pennas su savo režisūriniu darbu „Paskutinis veidas“. Filmas pasakoja apie Afrikos humanitarinės misijos vadovę ir gydytoją, kuriems kartu teks pergyventi šalyje kilusį maištą. Pagrindinius vaidmenis atlieka Charlize Theron ir Javieras Bardemas.
Broliai Dardenne'ai parodys „Nepažįstamąją“ – dramą apie merginą, kuri neįsileido į namus kitos merginos, o kai šią nužudė, nutarė ištyrinėti jos gyvenimo aplinkybes. B.Dumont'as – komediją su Juliette Binoche apie kanibalus, pavadintą „Ramiuose vandenyse“. Dar vienas prancūzų festivalių numylėtinis, vunderkindas Xavier Dolanas pristatys filmą „Tai tik pasaulio pabaiga“ apie rašytoją, kuris grįžta į gimtuosius namus, kad praneštų apie savo ligą. Pagrindinius vaidmenis sukūrė Gaspard'as Ullielis, Lea Seydox ir Vincent'as Casselis. Prancūzų bloką vainikuoja naujas O.Assayaso filmas „Asmeninis pirkėjas“ su Kristen Stewart, kuris pristatomas kaip „istorija su vaiduokliais mados pasaulyje“.
Netikėtas posūkis – į konkursinę programą įtrauktas buvęs Holivudo karalius, o dabar autsaideris Paulas Verhoevenas ir jo naujas trileris „Ji“, kuriame pagrindinį vaidmenį atlieka puikioji Isabelle Huppert. P.Almodovaras taip pat ėmėsi pamėgtos moters psichologijos tyrimo temos – jo „Džuljeta“ analizuoja pagrindinės herojės psichikos permainas peržengus 30 metų ribą.
Danas Nicolasas Windingas Refnas („Drive“) parodys naują siaubo filmą „Neoninis demonas“, kuriame vaidina Keanu Reevesas, o ekrane rodomo žiaurumo prasme kompaniją jam galės sudaryti „Senio“ autoriaus Parko Čan-Vuko „Tarnaitė“.
Festivalyje esama ir netikėtų sprendimų. Pavyzdžiui, į konkursinę programą įtraukti iškart dviejų prieš pusantro dešimtmečio kilusios „rumunų kino bangos“ atstovų darbai: Cristi Puiu („Pono Lazaresku mirtis“) parodys filmą „Siera Nevada“, o Cristianas Mungiu („4 mėnesiai, 3 savaitės ir 2 dienos“) – „Šeimos nuotraukas“. Jeigu rumunų kinas išties kyla į naują pakopą, šie du filmai turi puikias galimybes gauti „palmės šakeles“, jeigu, žinoma, žiuri vėl nenuspręs visų prizų išdalyti prancūzų kinematografininkams, kaip tai nutiko prieš metus.
Parengė Milda Augulytė