Ar nebūtų teisingiau, jei skaitymui skatinti skirtos lėšos atitektų geriausių rezultatų knygų reklamos srityje pasiekusiems asmenims. Tarkime, V.Pranckiečiui.
Asociacija LATGA apskaičiavo, kokios knygos pernai buvo populiariausios Lietuvos bibliotekose. Ne vienas nustebo, kad tarp jų atsidūrė dar 1945 m. brito G.Orwello parašytas romanas „Gyvulių ūkis“. Kodėl taip atsitiko?
„Gyvulių ūkis“ mūsų šalyje ėmė sparčiai populiarėti 2018 m. pabaigoje, kai vienas radijo žurnalistas klasių nelygybės metafora tapusį šio romano pavadinimą paminėjo priimto biudžeto kontekste dėl skirtingo sektorių ar profesijų apmokestinimo.
Tuomet laidoje dalyvavęs V.Pranckietis, nesupratęs intelektualios užuominos ir tarsi patvirtindamas, kad šios knygos nėra skaitęs, ėmė vardyti Lietuvos gyvulininkystės sektoriaus problemas. Ši komiška situacija ir galėjo lemti, kad G.Orwello „Gyvulių ūkis“ per 2019 m. bibliotekose buvo paimtas net 4,5 tūkst. kartų.
Gali būti, kad įkvėptas Seimo vadovo sėkmės ir šlovės siekti knygų reklamos aukštumų nusprendė ir S.Skvernelis. Premjero skundas Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai ir bandymas uždrausti žurnalistų B.Davidonytės ir D.Pancerovo knygos „Kabinetas 339“ reklamą ilgainiui gali net pranokti Seimo pirmininko reklaminę akciją.
Tačiau vargu ar šie gyvuliškos prigimties rekordai gali džiuginti. Ar nebūtų smagiau, jeigu lietuvių politikai išmoningos knygų reklamos pasimokytų kad ir iš buvusio JAV prezidento B.Obamos, kuris per savo dvi kadencijas viešai rekomendavo kone 100 knygų. Svarbiausia, tokių, kurias reklamuoti nebūtų gėda net literatūros profesoriui.