Vokiečiai aukojo futbolą dėl operos su L. Pautieniumi

Efektinga Wolfgango Amadeaus Mozarto „Don Žuano“ inscenizacija Duisburge su lietuvių baritono Laimono Pautieniaus kuriamu herojumi kviečia vokiečius gelbėti braškančią ilgametę dviejų teatrų sąjungą.

Daugiau nuotraukų (1)

Asta Andrikonytė („Lietuvos rytas”)

Jul 1, 2012, 10:05 PM, atnaujinta Mar 18, 2018, 1:20 PM

„Duisburgo teatras žavingu „Don Žuanu“ kovoja už „Deutsche Oper am Rhein“ tolesnį gyvavimą“; „austrų režisierės Karolinos Gruber inteligentiška ir sodri inscenizacija - meninis argumentas išsaugoti Duisburgo partnerystę; „Don Žuano“ premjera įrodė, kokių aukštumų gali pasiekti „Deutsche Oper am Rhein“.

Tokiais pareiškimais kritikai sutiko paskutinę šį sezoną – dešimtąją - operos premjerą jungtinėje Duisburgo ir Diuseldorfo operos kompanijoje „Deutsche Oper am Rhein“. Jos pagrindinį herojų įkūnijo 39 metų lietuvių dainininkas L. Pautienius.

Aistros dėl teatro

Mat po beveik šešis dešimtmečius trukusios vaisingos dviejų teatrų partnerystės neseniai prabilta apie ilgametės sąjungos išardymą. Daugiau kaip du milijardus eurų įsiskolinęs trečiasis pagal dydį Rūro srities miestas Duisburgas svarsto pasiūlymą trauktis iš „Deutsche Oper am Rhein“ kompanijos.

Ši partnerystė miestui kainuoja gerus dešimt milijonų eurų per metus. Tačiau apžvalgininkai ironizuoja: „Savižudybė nėra geriausias būdas gelbėtis nuo gresiančio kultūros infarkto“.

Duisburgo teatras yra vienas svarbiausių miesto kultūros židinių. Be to, čia įdarbintas aukščiausios kategorijos Duisburgo filharmonijos orkestras.

50 tūkstančių vietos gyventojų jau išeiškė protestą prieš ketinimus taupyti operos sąskaita pasirašydami peticiją.

Spektakliai išsunkia

Norėdami palaikyti teatrą duisburgiečiai gausiai rinkosi ir į W. A. Mozarto „Don Žuano“ premjerą, aukodami dėl šio spektaklio net vokiečių rinktinės varžybas Europos futbolo čempionate!

Juk spektaklyje nedainavo kviestinės žvaigždės – beveik vien savos trupės artistai. Tiesa, K. Gruber „Don Žuanas“ atkeliavo į Duisburgą iš Tokijo: šio spektaklio koprodiuseris – Tokijo Nikikai operos fondas.

Opera pasitiko žiūrovus įmantria scenografija (autorius - Roy Spahnas), įtraukė į dinamišką scenos vyksmą.

Anot kritikų, K. Gruber nuodėmingojo suvedžiotojo Don Žuano nuotykius perteikia kaip amžinąjį instinktų žaismą. Jos spektaklio herojai vilki įvairių epochų kostiumais (dailininkė Mechthild Seipel) – nuo baroko iki šiuolaikinių, o scenovaizdžio durys veriasi vis į kitą laikmetį.

„Don Žuanas – mano nuolatinis palydovas. Dainuoju jau penktoje šios operos inscenizacijoje. K. Gruber versija man patinka labiausiai“, - kalbėjo po Duisburgo premjeros 39 metų baritonas L. Pautienius.

Jo herojus spektaklyje įkūnija erotišką gaivalą, kuris išlaisvina visų jį supančių veikėjų geismus ir slapčiausius instinktus.

„Po spektaklių kartais jaučiuosi visiškai išsunktas. Tačiau visi vakarai būna skirtingi. Iš anksto neįmanoma numatyti, kaip seksis scenoje. Gal tai priklauso nuo oro?“ - juokavo solistas, jau baigiantis intensyvų „Don Žuanų“ maratoną.

L. Pautienius iš kritikų daugiausia komplimentų sulaukė už įtaigią vaidybą.

Suvedžiotojo vaidmuo nenusibosta

Baigęs „Don Žuanų“ seriją Duisburge, kitą sezoną lietuvių solistas kurs populiarųjį personažą Diuseldorfo scenoje. Mat „Deutsche Oper am Rhein“ visas premjeras pristato abiejuose miestuose.

„Iš viso aš dainavau jau keliose dešimtyse „Don Žuano“ spektaklių ir turbūt padainuočiau dar tiek pat. Don Žuano vaidmuo nenusibosta“, - tvirtino Laimonas, nuo 2009-ųjų dirbantis Diuseldorfe.

Don Žuanas – jo dešimtas darbas „Deutsche Oper am Rhein“.

Kitą sezoną šioje kompanijoje artisto laukia pagrindinis vaidmuo W. A. Mozarto „Figaro vedybų“ premjeroje. Jis taip pat rengs Fordą Giuseppe Verdi „Falstafe“, dainuos baleto spektaklyje pagal Johanneso Brahmso „Vokiškąjį requiem“, „Bohemoje“.

Bet šiuo metu Laimonas jau gyvena atostogų nuotaikomis.

„Šį savaitgalį dainuosiu paskutiniame „Don Žuano“ spektaklyje ir važiuosiu į tėviškę, - džiaugėsi L. Pautienius. – Merkinėje – man geriausias poilsis. Vasarą neturiu jokių ypatingų planų ar poreikių“.

Operos solistai kils į garsiausias scenas

Įspūdingai sezoną baigia ir kiti lietuvių dainininkai.

Tenoras E. Montvidas neseniai debiutavo Rinučio vaidmeniu G. Puccini operoje „Džanis Skikis“ Sinsinačio operos festivalyje JAV, sulaukdamas palankių amerikiečių kritikų atsiliepimų.

Liepos 19 d. E. Montvidas, K. Smoriginas ir J. Gringytė susitiks Londono „Covent Garden“ scenoje kaip kylančios šio teatro Jette Parker jaunųjų artistų programos žvaigždės. Lietuviai su kitais rinktiniais programos dalyviais iš įvairių pasaulio šalių dainuos G. Rossini „Kelionės į Reimsą“ koncertinėje versijoje. Jiems akompanuos Anglijos nacionalinis orkestras, diriguojamas D. Rustioni.

K. Smorigino rugpjūtį laukia G. Bizet „Karmen“ spektaklių serija Zalcburgo vasaros festivalyje. Solistas dainuos Eskamilją A. Collins režisuotame spektaklyje greta pasaulinių operos žvaigždžių, tarp jų – vokiečių tenoro J. Kaufmanno. Spektaklyje grieš S. Rattle‘o diriguojamas Berlyno filharmonijos simfoninis orkestras. Bilietai į visus „Karmen“ spektaklius jau išpirkti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.