Itin erdvioje galerijoje svečių laukė gausybė įspūdingų instaliacijų, gyva didžėjaus muzika ir būrys menininko draugų iš Niujorko ir viso pasaulio – dizaineriai ir modeliai, politikai ir verslininkai.
„Tiesa, atvykti pavyko ne visiems, kai kurie jų dėl atšauktų skrydžių atkeliaus tik rytoj“, – juokavo menininkas.
Atidarydamas parodą, R. Bartkus pirmiausia dėkojo savo žmonai Inai – „didžiausiai darbų kritikei“.
Sostinės meras Artūras Zuokas atidarymo kalboje džiaugėsi į Vilnių atgabenta Niujorko dvasia ir prisiminė kitus iš Lietuvos kilusius, visame pasaulyje žinomus kūrėjus – Joną Meką ir Jurgį Mačiūną.
R. Bartkus jau du dešimtmečius gyvena JAV, bet tapybos pabaigos erą pranašaujančią parodą „Tapybos pabaiga“ atidarė būtent Vilniuje – mieste, kur gimė, augo ir pradėjo savo kūrybinį kelią.
„Tapyba turi grįžti į pradžią“, – pasakojo menininkas, prie kai kurių parodos darbų praleidęs metus ar dvejus.
Užsienyje menininkas išgarsėjo kaip leidinių „The New York Times“, „Harper's“, „Wall Street Journal“, „Boston Globe“ ir „Los Angeles Times“ iliustratorius, nors lietuviams R. Bartkus geriau pažįstamas kaip 50 litų banknoto ar stebinančių instaliacijų Vilniaus „Vartų“ galerijoje kūrėjas.
Vilniečiai ir sostinės svečiai įspūdingos apimties parodą galės apžiūrėti nuo penktadienio iki pat gruodžio pradžios.