Buvęs aktorius, Latvijos nacionalinės operos vadovas A. Žagaras nuo 2003-ųjų reškiasi kaip režisierius garsėdamas drastišku kūrybos stiliumi. Tarkime, Wolfgango Amadeaus Mozarto „Don Žuaną“ jis perkėlė į kruizinį laivą, kuriame herojai talžosi gesintuvais, šmėžuoja nuogybės. Jo „Karmen“ veiksmas rutuliojasi Kuboje.
„Anksčiau man patiko „action“ scenoje, kunkuliuojančios aistros. Bet su amžiumi pradedu kitaip žvelgti į pasaulį, kitaip dirba vaizduotė, - prisipažino menininkas. - Dabar į savo pasaulį mane įtraukė R. Wagneris. Jo muzika užburia, skleidžia magišką energiją“.
Vis dėlto „Lohengrinui“ A. Žagaras taip pat numatė kupiną neįprastų posūkių veiksmą. Mat operą sumanyta perkelti iš žilos senovės į XX amžiaus 4-ojo ir 5-ojo dešimtmečių sandūrą, o konkrečiau - į lietuvišką realybę.
„Mano tikslas - suprantamai papasakoti istoriją, įtikinti ja publiką ir solistus“, - dėstė menininkas.
Kol kas A. Žagaras neabejoja dėl vieno: vokalines užduotis artistai įveiks. „Visų solistų balsai geri, - džiaugėsi režisierius. - Abu Lohengrinai bus stiprūs“.
Tiesa, vokiečių solistas Ferdinandas von Bothmeris dar tik pradeda dainuoti R. Wagnerį. Bet jis gerai išmano kompozitoriaus stiliaus subtilybes.
O Marijos teatro tenoras Leonidas Zahožajevas yra sukūręs dešimtis Tanhoizerių ir Zygfridų visame pasaulyje. Lohengriną rengia ir Vytautas Kurnickas.
„Mane maloniai nustebino Dainiaus Stumbro balso kokybė - jis atliks Telramundo vaidmenį. Elzės vaidmeniu puikiai atsivėrė Sandra Janušaitė.
Stiprų Ortrūdos personažą kuria Inesa Linaburgytė“, - vardijo A. Žagaras.
„Mažiausiai galvoju apie publiką, - prisipažino menininkas. - Mano užduotis - ne jai patikti, o ją įtikinti savo istorija“.