„Kino pavasario“ seansuose – trijų moterų svajonės apie laimę pagal režisierių U. Seidlį

„Kino pavasaris“ yra turbūt vienintelis kino festivalis, savo žiūrovams vienu metu pristatantis visą garsiojo austrų kino režisieriaus Ulricho Seidlio trilogiją „Rojus: meilė“, „Rojus: tikėjimas“ ir „Rojus: viltis“. Intriguojančias, šių laikų žmogų apnuoginančias juostas kino mėgėjai randa festivalio „Specialiuosiuose seansuose“.

Kadras iš filmo "Rojus: viltis".<br>"Kino pavasario" archyvas
Kadras iš filmo "Rojus: viltis".<br>"Kino pavasario" archyvas
Daugiau nuotraukų (1)

Justina Jurgaitytė

Mar 21, 2013, 2:16 PM, atnaujinta Mar 9, 2018, 2:05 PM

60-metis režisierius iš Austrijos kino pasaulyje žinomas kaip tylenis ir provokatorius, nepaisantis jokių ribų. Jo pirmasis trilogijos filmas „Rojus: meilė“ rodo, kaip pagyvenusi storulė Tereza išsiruošia atostogų į Kenijos pajūrį, kur perka sekso paslaugas iš juodaodžių jaunuolių. Šis filmas rodomas tik vėlyviausiuose „Kino pavasario“ seansuose.

Kovo 20 d.  peržiūroje dalyvavo pagrindinį vaidmenį sukūrusi Margarethe Tiesel, žinoma austrų teatro ir kino aktorė. Už vaidybą filme „Rojus: meilė“ ji ne kartą nominuota kaip geriausio moteriško vaidmens kūrėja - taip buvo ir praėjusią gegužę Kanuose.

U. Seidlis sugiminiavo savo trilogijos herojes. „Rojus: tikėjimas“ pasakoja apie Terezos seserį Aną Mariją, kuri skelbia tikėjimą eidama iš namo į namą, nešina didele mergelės Marijos skulptūra. Filmo „Rojus: viltis“ herojė - trylikmetė Terezos duktė Melani, kenčianti nuo antsvorio ir važiuojanti į lieknėjimo stovyklą. Vėl meilė, seksualumas, geismas, aistra, fiziologija, tačiau šįkart - iš 13-metės paauglės perspektyvos.

U. Seidlio mintys apie trilogiją - iš užsienio spaudos.

- Mano filmai tėra gyvenimo ir visuomenės atspindys, nes žmonės niekuomet nepasitenkina tuo, ką turi čia ir dabar, o nuolat svajoja, jog ras tai, ko ieško kitur. Rojus - tai aliuzija į neišsipildžiusias svajones. Pirmosios dalies „Meilė“ herojė Tereza keliauja į Keniją, vildamasi ten rasti tai, ko neranda savame gyvenime.

Keliaujame kitur, nes norime rasti tai, ko nerandame savoje visuomenėje. Mes, turtingieji, galime už tam tikrus dalykus susimokėti, o neturtingieji tuo pasinaudoja. Būtent šie faktai ir apibrėžia mūsų pasaulį.

Visose dalyse pasakojama apie trijų individų troškimus patenkinti savo svajones. Tačiau visos trys moterys yra lyg mažas visos mūsų visuomenės portretas.

Tereza yra kiekviena vidutinio amžiaus moteris, kuriai sunku susirasti vyrą, nes tokios moterys nebeatitinka tradicinio grožio etalono. Tad filmas ir apie grožio standartus. Juk mums kasdien plaunamos smegenys, kaip turi atrodyti graži moteris ar vyras.

- O ar jūsų trilogijoje yra aliuzijų į krikščioniškąsias meilės, tikėjimo ir vilties idėjas?

- Šie trys žodžiai svarbūs kiekvienam mūsų, nepaisant to, ar mes religingi, ar ne. Kiekvienas ieško meilės. Kiekvienas puoselėja viltį. Juk trečiosios dalies „Viltis“ herojė paauglė nusivilia pirmąja meile, tačiau išlieka viltis, jog ji vėl pamils laimingai.

Tikėjimas daug kam turi platesnę reikšmę, nei tikėjimas tik Dievu. Kiekvienas mūsų nori kuo  nors tikėti.

- Pirmojoje dalyje „Meilė“ akivaizdūs hierarchiniai santykiai: jei turi pinigų, tavo rankose ir galia. Žmonės vieni kitiems tėra objektai, tačiau galiausiai niekas iš to nelaimi.

- Santykiai tarp vakariečių moterų ir paplūdimio vaikinų skirtingi: kai kurie romanai būna labai trumpi, kai kurie tęsiasi kelerius metus. Kai kurios moterys bando meilužius parsivežti į Europą, tačiau nesėkmingai. Kitos moterys pasistato namus ten ir gyvena su meilužiais. Tačiau anksčiau ar vėliau tie romanai baigiasi.

Visų moterų viltis rusena, bet ta nusipirkta laimė ilgai netveria. Dauguma vietinių vaikinų keičia tas moteris. Jie greitai užsidirba, bet greitai viską ir praranda.

Kenijos vaikinų mentalitetas skiriasi nuo mūsų. Paplūdimio vaikinai, kuriuos sutikau, nemoka taupyti. Gyvena tik šia diena. Tik užsidirba ir viską išleidžia su draugais. Tad laimėtojų čia tikrai nėra.

- Ar sekso turizmas skiriasi nuo prostitucijos?

- Paplūdimio vaikinai turi pasistengti atrodyti žavingai, kad patiktų moterims. Jie joms leidžia jaustis mylimoms. Vietiniai vaikinai yra labai švelnūs ir paslaugūs. Vyresnės moterys ten gali gauti tai, ko čia niekuomet negautų.

Kenijos vyrai tikrai dėmesingi. Moters amžius ir išvaizda jiems nesvarbu. Argi kuri moteris nenorėtų sulaukti tokio besąlygiško dėmesio? Tad moterys visai noriai moka jiems pinigus, o galiausiai net padeda išlaikyti jų šeimas.

- Filme esama labai komiškų situacijų, tad vėl verčiate žiūrovą spėlioti - tai fikcija ar tikrovė, atsitiktinai užfiksuota kameros?

- Žinoma, filme esama nemažai mūsų pačių idėjų, tačiau ir labai kruopščiai tyrinėjome, ką vaikinai su moterimis veikia viešbučiuose ar klubuose. Labai džiaugiuosi, kad filme esama ir humoro, ir keistumo, tad jį žiūrint galima ir pasijuokti, ir paliūdėti. Turime išmokti juoktis ne tik iš kitų, bet ir iš savęs.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.