Vilniuje nušvito Kaprio salos saulė - operos „Visos jos tokios“ statytojai derina naujojo spektaklio detales

Ar nepatirs fiasko pirmą kartą kaprizingą Kongresų rūmų erdvę bandantis prisijaukinti M. Jacovskis?

Operos "Visos jos tokios" repeticija.<br>V. Ščiavinskas
Operos "Visos jos tokios" repeticija.<br>V. Ščiavinskas
Daugiau nuotraukų (1)

Asta Andrikonytė (“Lietuvos rytas”)

May 4, 2013, 8:30 AM, atnaujinta Mar 7, 2018, 7:28 AM

Kraują kaitina adrenalinas

Dabar - sunkiausias repeticijų etapas: derinamos spektaklio detalės, solistai pratinasi prie naujų scenos objektų ir kostiumų. Tarp išvaizdžių ir elegantiškų operos herojų scenoje vis sušmėžuoja - taip ir knieti pasakyti - atžarus Juozo Statkevičiaus „personažas“ su beisbolo kepuraite, taisinėjantis artistų rūbus ir šukuosenas.

„Daugiau adrenalino!“ - nerimsta prie režisierės „pulto“ parterio centre įsitaisiusi Dalia Ibelhauptaitė. O maestro Gintaras Rinkevičius negailestingai muštruoja pulkelį Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studenčių, bandančių prilygti operos chorui.

Publika prakaito nejaus

„W. A. Mozartas atlikėjams - kietas riešutėlis. Tačiau publikai visai nereikia to žinoti - jai turi būti gera nuo šios muzikos grakštumo, tyrumo, sklandumo, - piešė W. A. Mozarto muzikos idealą G. Rinkevičius. - Mes turime sukurti įspūdį, kad muzikuoti labai lengva. Bet kiek daug tai reikalauja darbo!“

„Bohemiečių“ trupė, iš kurios išaugo Vilnius miesto opera, jau statė W. A. Mozarto operą „Užburtoji fleita“. Tačiau naujasis kūrinys, anot maestro, techniškai ir pagal ansamblių įmantrumą dar sudėtingesnis. „Reikia kopti aukštyn, kitaip - kokia prasmė gyventi?“ - skambiai apibendrino naują trupės etapą G. Rinkevičius.

Vilnius miesto operos kompanijai pasisekė, kad į ją premjeros proga įsiliejo patyrusios W. A. Mozarto muzikos atlikėjos. Tai - Fiordilidži partiją dainuojanti Viktorija Kaminskaitė ir Dorabelos vaidmens kūrėja Jurgita Adamonytė. Abi jos jau ilgai svetur dainuoja operos „Visos jos tokios“ herojes.

Šių dainininkių partneriai bus makedonų tenoras Blagojus Nacoskis, jau šeštame pastatyme virsiantis Ferandu, ir Kostas Smoriginas, debiutuojantis Giulielmo vaidmeniu.

Publikos laukia ir daugiau intrigų. Kaip pavyks Tadui Girininkui (Don Alfonsas), tik ką traukusiam dramatiškas Richardo Wagnerio arijas„Lohengrine“, įsijausti į W. A. Mozarto muzikos subtilybes? Kaip šalia patyrusių solisčių pasirodys naujas operos talentas - sopranas Viktorija Miškūnaitė?

Ar nepatirs fiasko pirmą kartą kaprizingą Kongresų rūmų erdvę bandantis prisijaukinti M. Jacovskis?

Ir pragaras, ir rojus

„Kongresų rūmai scenografui - tiesiog pragaištinga vieta. Man dar neteko dirbti tokioje nedraugiškoje teatrui erdvėje, - pripažino M. Jacovskis. - Bet žinojau, į ką veliuosi, ir žiūrėjau į šį darbą kaip į rimtą išbandymą.“

„Visos jos tokios“ neleido atsipūsti ir operos kostiumų bei grimo dailininkui J. Statkevičiui.

Atrodytų, šįkart jam teko visai paprasta užduotis - tiesiog grįžti prie įprasto amplua ir sukurti aukštosios mados kostiumų rinkinį. Juk operos statytojai perkėlė veikalo veiksmą iš XVIII amžiaus Neapolio į turtingų dykinėtojų pamėgtą mūsų dienų Kaprio salą.

Vis dėlto neapsigaukime: teatras diktuoja savo žaidimo taisykles.„Sukurti šiuolaikišką teatro kostiumą nėra taip paprasta. Jis turi būti stilinga bendro scenos paveikslo dalis“, - aiškino dizaineris.

Juozas derino savo kostiumus prie M. Jacovskio vizijų, o abiejų menininkų dialogą savo niuansais dar pratęsė šviesų dailininkas Eugenijus Sabaliauskas.

„Šį kartą reikėjo aprengti mažiau žmonių, užtat norėjosi geresnės kokybės. Viskas - iki garsių firmų batų - spektaklyje bus aukščiausios klasės! - džiaugėsi J. Statkevičius. - Kai išgirdau apie Kaprio idėją, man iš karto buvo aišku, ko griebtis. Juk nuolat atostogauju Kanuose. Neįsivaizduojate, kaip žmonės ten išsipuošia! Atėjusios į spektaklį modistės ilgai verks, kad neturi tokių daiktų.“

Idėja atrodo beprotiška

Pirmą kartą „bohemiečių“ operoje dainuojančios V. Kaminskaitė ir J. Adamonytė stebėjosi trupės užmojais.

„Pastatyti beveik keturių valandų operą per kelias savaites - beprotiška idėja. Aš dažniausiai dainuoju premjerose, kurios rengiamos 6-8 savaites, - pasakojo Viktorija. - Vilniuje pasijutau patekusi į didelę šeimą, kurioje visi vienas kitą labai palaiko.“

Matyt, ir tai Viktoriją skatina repetuoti netausojant nei balso, nei energijos, nors ji dar neseniai sunkiai sirgo gripu ir jaučia ligos padariniu. Labiau už viską solistė trokšta pasveikti iki premjeros.

„Mes dirbame beveik ties fizinių galimybių riba, - dalijosi repeticijų įspūdžiais J. Adamonytė. - Tačiau jaučiuosi puikiai tarp senų draugų - su daugeliu spektaklio partnerių kartu studijavome. Džiaugiuosi, kad galėsiu padainuoti Lietuvoje vaidmenį, kuris man labai patinka.“

Jurgita dėl pasirodymo operoje „Visos jos tokios“ atsisakė kur kas pelningesnio pasiūlymo dainuoti Šveicarijoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.