Londone dainuojantį E. Montvidą sujaudino pagyros ir meilės dramos atomazga

Dainavo ir iš lauko ekranų

Daugiau nuotraukų (1)

Asta Andrikonytė ("Lietuvos rytas")

Jul 12, 2013, 8:58 PM, atnaujinta Mar 3, 2018, 2:20 AM

Anuomet Edgaras taip ir nepadainavo vietoje R. Alagnos su jo antrąja puse bei nuolatine partnere. Tai pavyko dabar: nuo praėjusios savaitės lietuvis dainuoja „Kregždutėje“ Londone greta „Covent Garden“ primadonos A. Gheorghiu.

Dainavo ir iš lauko ekranų

Nicolo Joelio režisuota „Kregždutė“ per dešimt metų pamatė nemažai teatrų - buvo perkelta į Niujorko „Metropolitan Opera“ sceną, viešėjo Tulūzoje, dabar rengiasi į Tel Avivą. Operos kostiumų etiketės su solistų vardais primena, kiek daug artistų pasikeitė „Kregždutėje“.

„Po spektaklių Niujorke mano kostiumas atrodė kaip maišas - jį vilkėjo turbūt triskart stambesnis tenoras“, - juokėsi E. Montvidas.

Praėjusį ketvirtadienį „Kregždutės“ tiesioginę transliaciją iš „Covent Garden“ teatro lauko ekranuose stebėjo tūkstančiai melomanų įvairiuose Didžiosios Britanijos miestuose, tarp jų - Londone, Trafalgaro skvere.

Operos Boni ir Klaidas

Nepaisant visko, brangūs, iki 225 svarų (apie 900 litų) kainuojantys bilietai į vienuolika „Kregždutės“ spektaklių parduoti. Publikai patinka šis puošnus pastatymas, leidžiantis paganyti akis po egzotiškus „art deco“ epochos scenovaizdžius ir spalvingus kostiumus.

Tačiau turbūt didžiausias melomanų masalas - tauraus šilkinio soprano dainininkė 47 metų A. Gheorghiu. Ji - britų numylėtinė, meiliai jų pravardžiuojama „drakuliuke“ („Draculette“) dėl ryškaus rumuniško akcento ir rūpestingai nuo saulės saugomos dramblio kaulo spalvos odos.

Per du jos karjeros dešimtmečius „Covent Garden“ artistei pastatė daug operų. Tiesa, beveik visą savo repertuarą ji čia dainavo su tokiu pat garsiu savo vyru - temperamentingu, turinčiu itališko kraujo tenoru R. Alagna.

Covent Garden“ scenoje užsimezgė jų meilės romanas, ilgam tapęs karšta operos pasaulio tema. Įsimylėjėliai maitino spaudą pikantiškomis laimingos santuokos detalėmis - tarkime, pasiskelbė mėgstantys mylėtis prieš spektaklius, nes tai esą sveika balsui.

Ši partnerystė nuo pat pradžių buvo audringa, lydima pavyduliavimo, įniršio priepuolių, atšauktų spektaklių ir datų kaitaliojimo.

Keliaudama per garsiausias pasaulio scenas porelė bandė publikos ir režisierių kantrybę. Franco Zeffirelli juos išmetė iš savo „Traviatos“, Jonathanas Milleris pavadino Boni ir Klaidu.

Demaskavo garsųjį tenorą

Kregždutė“ į „Covent Garden“ grįžo be R. Alagnos - pora jau kelerius metus nebedainuoja kartu, o šiemet padėjo tašką savo santuokoje. Angela atskleidė per Rumunijos televiziją susitikinėjanti su 33 metų kontratenoru Cezariu Ouatu, kuris atstovavo šaliai „Eurovizijoje“.

Buvusį vyrą, vieną žymiausių šiandien tenorų 50 metų R. Alagną „Kregždutės“ proga žvaigždė demaskavo spaudoje kaip nepataisomą smurtautoją, pašiurpindama naujiena operos pasaulį.

„Tai buvo juodžiausias mano gyvenimo puslapis, - apibūdina solistė savo santykius su R. Alagna „The Independent“. A. Gheorghiu atskleidė, kad sutuoktinis keldavo prieš ją ranką netgi artimųjų akivaizdoje.

„Ašaros ir dainavimas, dainavimas ir ašaros - toks buvo mano gyvenimas. Vieną dieną supratau, kad daugiau nekentėsiu - pavargau, esu sužlugdyta. Tokie žmonės niekada nesikeičia“, - dėsto straipsnyje dainininkė.

Matyt, užuojauta scenos gražuolei taip pat padėjo teatrui parduoti bilietus į seną spektaklį.

Flirtuoja su žvaigždės heroje

R. Alagnos vietą „Kregždutėje“ užėmė kitas „Covent Garden“ numylėtinis - vienas ryškiausių jaunos kartos tenorų amerikietis Charlesas Castronovo, o E. Montvidui šį kartą teko imtis dar nedainuoto salonų liūto poeto Prunjė personažo.

Šiam veikėjui G. Puccini neparašė tokių gražių melodijų ir duetų kaip Rugerui, bet leido sublizgėti aštriu liežuviu ir bohemišku žavesiu. „Vietoje eilinės nelaimingo meilužio partijos gavau charakterinį vaidmenį. Jis leidžia man pasireikšti kaip aktoriui, - pasakojo E. Montvidas. - Prunjė - labai splvingas, kiek komiškas personažas, kokių mano repertuare beveik nėra.“

E. Montvidas vaidina bankininko meilužės Magdos, kurią įkūnija A. Gheorghiu, draugą. Jiedu dažnai susitinka scenoje, daug dainuoja ir flirtuoja.

Išsitraukė savo sukneles

„A. Gheorghiu - ryškiausia primadona, su kuria man teko susidurti teatre, - pripažino E. Montvidas. - Dainuoti su ja lengva. Pajutau, kad po lengvabūdiška jos išore ir koketavimu slepiasi trapus žmogus. Kai vienoje scenų paimu Angelos ranką burti iš delno, ji virpa.“

„Tokio kalibro žvaigždžių gyvenimas nėra saldus - kiekvienas netikslumas ar suklydimas gali tapti kritikų nuosprendžiu, - svarstė E. Montvidas. - Matyt, scenoje A. Gheroghiu jaučia didžiulį psichologinį spaudimą.“

Tačiau ši dainininkė garsėja ir primadonos įpročiais. Šį kartą ji taip pat vėlavo į repeticijas, buvo užsigeidusi vilkėti spektakliuose savo sukneles, nes jai nepatiko nudėvėti operos kostiumai.

Anksčiau kerėdavusį publiką ir kritikus solistės dainavimą dabar lydi prieštaringi atsiliepimai.

Scena, kurioje verta nusikosėti

„Kai gavau Prunjė vaidmenį, nešokinėjau iš laimės, - neslėpė E. Montvidas. - Tačiau svarbiausia buvo sugrįžti į „Covent Garden“. Šioje scenoje verta ir nusikosėti tris kartus, kad tave pastebėtų.“

Solistas džiaugėsi, kad Prunjė vaidmuo jam pelnė teatro vadovų ir A. Gheorghiu agento pagyras.

Spektaklyje dainuoja ir dar viena lietuvė Justina Gringytė, kurianti epizodinį vaidmenį Magdos vakarėlio scenoje.

Abu šiuos solistus, taip pat svetur dirbančius Kostą Smoriginą ir Ireną Bespalovaitę rugpjūtį išgirsime Antonino Dvorako kantatoje „Stabat mater“ Pažaislio festivalyje.

Rugpjūtį E. Montvidui prasidės ir „Šikšnosparnio“ repeticijos Anglijos nacionalinėje operoje: Christoferio Aldeno režisuotame spektaklyje jis dainuos Alfredą. Tai bus E. Montvido debiutas operetėje.

Operoje drasko sielos žaizdas

„Magda (A. Gheorghiu) dainuoja apie savo pirmąją meilę ir bučinį, kuris paženklino jos aistrą. Greta R. Alagnos tai turėjo kelti didžiulį jaudulį. Šis vaidmuo padėjo A. Gheorghiu kilti į šlovės viršūnę kartu su juo. Reikia siaubingos drąsos kartoti jį dabar, kai kiekviena nata drasko senas žaizdas. Vien dėl to A. Gheorghiu nusipelno pagarbos. (...) Dabar ji kuria Magdą kur kas tiksliau, nes įlieja vidinio skausmo, kuris sudvasina jos personažą. (...) E. Montvidas labai gerai dainavo Prunjė. Jis leido išgirsti poetą, kuris gyvena svajonėmis, ne realybėje“. („Opera Today“)

„Atgaivintas antrą kartą 2002-ųjų spektaklis vis dar atrodo pasakiškai. Jis buvo kuriamas A. Gheorghiu. Kai ji scenoje, tebėra sunku atitraukti nuo jos akis. (...) Balsas skamba nuostabiai, bet kartais verčia įsitempti - ypač pirmojo veiksmo pokalbyje su trimis draugėmis, kurias labai gerai padainavo D. Bijelic, H. Hipp ir J. Gringytė. (...) E. Montvido Prunjė - puikus. Spektaklį tikrai verta pamatyti ir išgirsti“. („The Guardian“)

„E. Montvidas kitus užtemdė vaidindamas Prunjė galantiška lepūnėlio mina, dvelkdamas elegancija“. („Financial Times“)

„E. Montvido Prunjė - gyvas ir įkvepiantis“. („The Independent“)

„Pagrindinius solistus gerai papildė E. Montvidas ir S. Puertolas, įlieję į operą komizmo, kiek leido vangus jos siužetas“. („Express“)

Kregždutės“, vienos blankiausių G. Puccini operų, siužetas banalus. Turtingo bankininko išlaikytinė Magda įsimyli naivų jaunuolį Rugero ir su juo pabėga. Tačiau nuodėminga praeitis priverčia heroję sugrįžti į aukso narvelį Paryžiuje.

Spektakliai „Covent Garden“ teatre rodomi iki liepos 21-osios. Juos diriguoja M. Armiliato.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.