Spektaklis „Contemporary?“ - ironiškas šokėjų požiūris į save

Sakoma, kad šiuolaikinio šokio spektakliai skirti intelektualiam žiūrovui. Todėl ne kartą žiūrint spektaklį teko susimąstyti: „Čia aš kvaila ar spektaklis nevykęs?“ Drįsčiau teigti, kad ne vienas jūsų yra atsidūręs tokioje situacijoje, kai jau valandą sėdi teatre, stebi neva labai prasmingus judesius atliekančius šokėjus, o jūsų mintyse skamba tik vienintelis klausimas: „Na, kiek gi galima?!“

Daugiau nuotraukų (1)

Dovilė Lebrikaitė

Dec 1, 2013, 10:00 AM, atnaujinta Feb 20, 2018, 1:32 AM

Toks pat klausimas (vėliau paaiškėjo, kad toks ir buvo choreografų tikslas) mano mintyse iškilo ir per šiuolaikinio šokio spektaklio „Contemporary?“ premjerą.

Spektaklio pradžia nieko gero nežadėjo. Žiūrovams renkantis į salę ant sienos projektoriumi buvo rodomas vaizdelis iš užkulisių: trys šokėjai mankštinosi, bandė susikaupti prieš spektaklį.

Salės šviesoms užgesus tie patys šokėjai, pasipuošę tik apatiniais, susirangė gemalo poza ant scenos grindų. Skambant ne kiek muziką, kiek triukšmą primenantiems garsams jie ėmė judėti taip, tarsi juos tąsytų traukuliai. Ausį erzinanti muzika vis garsėjo, o traukuliai vis dažnėjo. Šokėjai jau beveik stovėdavo ant kojų, tačiau ir vėl susmukdavo ant grindų. Atrodė, jog ši scena neturi pabaigos ir ši idėja tapo kančia žiūrovams.

Jau tada buvo galima numanyti, kad šis jaunųjų choreografų Pauliaus Tamolės, Agnės Ramanauskaitės ir Manto Stabačinsko šiuolaikinio šokio spektaklis bus tradicinis lietuviškas eksperimentas: jokio pasakojimo, jokio šokio, tik nevykęs bandymas ištransliuoti kažkokią tik patiems autoriams suprantamą idėją.

„Stop! Nuobodu!“ - atsistojęs sušuko P.Tamolė ir pažadino iš žiemos miego visus žiūrovus.

Tuomet tampa aišku, kad „Contemporary?“ yra visai kitokio žanro eksperimentas. Trys jauni šokėjai išdrįso su ironija pažvelgti į savo profesiją. Jie „nuleidžia“ į kiekvienam žiūrovui suprantamą lygmenį savo profesijos kasdienes kūrybines kančias, nepasitikėjimą savo pasirinktais sprendimais ir lūkesčius. Tai mažytė, bet įžūli autobiografija, galinti įžeisti ne vieną choreografą.

„Contemporary?“ akivaizdžiai parodo, kas yra jau mirę šiuolaikiniame šokyje. Pavyzdžiui, spektaklio pradžioje minimi ir bandomi parodyti „daigeliai“. Anksčiau tai buvo laikoma avangardu, o dabar šis „daiginimas“ tesukelia juoką. Panašių motyvų, šiuolaikinio šokio klišių spektaklyje apstu, tad stebint trijų talentingų šokėjų menamą repeticiją pro akis praslenka jau matytų šokio spektaklių scenos.

Padedami dramaturgės Sigitos Ivaškaitės kūrybinga šokėjų trijulė visai nepersistengdami žaidžia ir su žiūrovais, ir su vienas kitu. Viskas spektaklyje „Contemporary?“ yra kruopščiai apgalvota, tad jis suteikia puikios nuotaikos kiekvienam žiūrovui.

Vis dėlto spektaklio autoriai nusipelnė daugiausiai pagyrų dėl to, kad jų kūrinys žymi naują etapą Lietuvos šiuolaikinio šokio istorijoje. Tai pirmas kartas kai trys žinomi šokėjai su ironija žvelgia į iki šiol po uždanga laikytą šiuolaikinio šokio kūrimo temą.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.