Modernaus operos „Caro sužadėtinė“ spektaklio kūrėjams kompasas buvo muzika

Opera "Caro sužadėtinė" - bendras šio teatro ir estų tarptautinio operos festivalio "PromFest" projektas, kuriame dalyvauja abiejų šalių menininkų pajėgos, o dainuoti kviečiami ir kitų valstybių solistai. Praėjusį mėnesį rodytame spektaklyje pagrindinius vaidmenis atliko užsienio atlikėjos, o orkestrui vadovavo estų dirigentas Erkis Pehkas.

Daugiau nuotraukų (1)

Iveta Skliutaitė ("Lietuvos rytas")

Dec 5, 2013, 7:37 PM, atnaujinta Feb 19, 2018, 11:14 PM

Opera "Caro sužadėtinė" - bendras šio teatro ir estų tarptautinio operos festivalio "PromFest" projektas, kuriame dalyvauja abiejų šalių menininkų pajėgos, o dainuoti kviečiami ir kitų valstybių solistai. Praėjusį mėnesį rodytame spektaklyje pagrindinius vaidmenis atliko užsienio atlikėjos, o orkestrui vadovavo estų dirigentas Erkis Pehkas.

Gruodžio 8-ąją rodomame spektaklyje pagrindinių vaidmenų atlikėjomis taps lietuvės solistės Raminta Vaicekauskaitė ir Rita Preikšaitė. Vadovavimą operos muzikiniam veiksmui perims kaunietis dirigentas Jonas Janulevičius.

Solistė vėl vaidins pamišėlę

Vieną pagrindinių vaidmenų atliksianti dviejų "Auksinių scenos kryžių" laureatė Raminta Vaicekauskaitė neslėpė, kad nuostabioji pirklio dukters Marfos partija operoje "Caro sužadėtinė" buvo jos slapta svajonė. Išgirdusi apie siūlomą vaidmenį solistė iš karto sutiko.

"Šio spektaklio muzika tiesiog nuostabi, kupina įsimenančių melodijų, o Marfos vaidmuo labai jautrus ir įdomus. Todėl jo atsisakyti tikrai negalėjau", - kalbėjo R.Vaicekauskaitė, kuri žino, jog Marfos vokalinės partijos iš atlikėjos reikalauja didžiausio meistriškumo.

R.Vaicekauskaitė jau antrąkart scenoje kuria personažą, kuris pamišo dėl meilės. Prieš dvejus metus Gaetano Donizetti operoje "Liučija di Lamermur" sopranas suvaidino meilės auka tapusią ir dėl jos išprotėjusią Liučiją.

"Abi mano herojės išprotėja dėl meilės ir elgiasi kaip pamišėlės. Tačiau Marfa scenoje neprimins Liučijos. Stengiuosi, kad žiūrovai jų netapatintų, o matytų kaip dvi labai skirtingas, nors ir vieno likimo moteris", - sakė R.Vaicekauskaitė.

Vaidmuo - Kalėdų dovana

Marfos priešininkės Liubašos partiją operoje atliksianti "Fortūnos" prizo savininkė Rita Preikšaitė teigė, jog mecosopranai ne taip dažnai lepinami pagrindiniais vaidmenimis. Tokio vaidmens kaip Liubaša ji seniai neturėjo.

Atlikėja neslėpė, jog Liubašos vaidmuo ją itin žavinčioje operoje "Caro sužadėtinė" jai - viena brangiausių Kalėdų dovanų.

"Liubaša - labai ryškus personažas. Ji beprotiškai mylinti, kenčianti, atiduodanti save ir už meilę kovojanti bet kokiomis priemonėmis ir iki pat pabaigos. Argi toks vaidmuo gali būti ne svajonių?" - klausė solistė ir vylėsi, kad į spektaklį atėję žiūrovai jos Liubašą įsimylės iš karto.

Spektaklyje dainuoja ir bosas Vladimiras Prudnikovas. Kitus vaidmenis atlieka Kauno muzikinio teatro solistai Nomeda Vilkanauskaitė, Tadas Girininkas, Kęstutis Alčauskis ir Žanas Voronovas. Solistų gretas papildo ir jauna dainininkė Jomantė Šležaitė.

Perkels į fantazijų pasaulį

Operos "Caro sužadėtinė" veiksmas žiūrovą tarsi turėtų nukelti prieš daugiau kaip šimtą metų, tačiau spektaklis itin šiuolaikiškas.

Tų, kurie Kauno valstybiniame muzikiniame teatre matė savitą estų menininkų komandos kurtą Giuseppe Verdi operą "Atilą", moderni, gal kiek šokiruojanti ir kupina mitologinės simbolikos operos "Caro sužadėtinė" versija nebeturėtų stebinti.

Su šių kūrėjų darbu pirmąkart susiduriantys žiūrovai gali būti nustebinti.

"Į šią istoriją pamėginta pažvelgti XXI amžiaus žmogaus akimis. Operoje bandoma persikelti į fantazijos pasaulį, kurio neįmanoma susieti su jokia epocha. Todėl statant spektaklį vienintelis kompasas buvo muzika. Šalia jos eina ir laiko tėkmei nepavaldžios žmogiškosios vertybės", - sakė spektaklio režisierius ir choreografas estas Teetas Kasko.

Pagrindinis akcentas - elnias

Spektaklio scenografas, kostiumų ir grimo dailininkas Madis Nurmsas, pateikęs netradicinę operos interpretaciją, sakė, kad jam, kaip ir kitiems statytojams, patiko siužeto universalumas, vertybių aktualumas.

"Juk kiekvieną sukrečia nesuvokiančio būties prasmės ar užmiršusio tikėjimo priesakus žmogaus tragiška baigtis, ypač jei jį valdo pavydas, valdžios geismas, pinigai", - klabėjo menininkas.

Pagrindinis operos scenovaizdžio akcentas elnias yra kilnumo ir dvasios stiprybės simbolis.

"Elnias - geriausiai įvairiose kultūrose atpažįstamas Rojaus gyvenimo medį simbolizuojantis religinis bei mitologinis ženklas. Tamsos jėgas spektaklyje vaizduoja šuns galvos. Jas prie balnų tvirtindavosi caro Ivano Rūsčiojo opričnikai", - sakė M.Nurmsas.

Opera "Caro sužadėtinė". Gruodžio 8 d. 18 val. Kauno muzikinis teatras.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ar jau aiškūs „Eurovizijos“ favoritai?