Kauno valstybinis choras repertuarą pildo naujais kūriniais

Versdamas paskutinius XIX Pažaislio muzikos festivalio partitūrų puslapius, Kauno valstybinis choras atveria ryškių muzikinių akordų kupiną naują koncertinį sezoną.

Kauno valstybinis choras šiemet mini savo 45-metį.
Kauno valstybinis choras šiemet mini savo 45-metį.
Daugiau nuotraukų (1)

Rimantas Klevečka

Aug 19, 2014, 5:34 PM, atnaujinta Oct 5, 2017, 4:27 AM

Pažaislio festivalio baigiamajame koncerte rugpjūčio 24-ąją baroko meistrų sukurto architektūros šedevro fone nuskambės Kauno valstybinio choro, tenoro Egdaro Montvido ir kitų solistų balsų bei veržlios orkestro muzikos derinys – Giuseppe Verdi „Requiem“, lenkiantis susimąstyti apie žmogaus būties trapumą ir sielos nemarumą. Pažaislio vienuolyno kieme chorui pirmąsyk diriguos škotų dirigentas, ilgametis Milano „La Scala“ ir Velso nacionalinės operos meno vadovas Johnas Fisheris.

Spalio 24 d. 45 metų kūrybinės veiklos sukaktį minintis choras su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru, solistu Kostu Smoriginu Vilniaus Kongresų rūmuose klausytojams pristatys naujai kolektyvo repertuarą papildžiusį Karolio Szymanowskio „Stabat Mater“. Asmeninių išgyvenimų paveikto kompozitoriaus mišriam chorui, solistams ir orkestrui skirta kompozicija, kuriai pasirinktas nepaprastai jautriai apie sielvartą, kančią ir netektį prabylančios viduramžių sekvencijos tekstas, išsiskiria išraiškos priemonių įvairove ir užima išskirtinę vietą turtingame K.Szymanowskio kūrybiniame palikime. Koncerte taip pat skambės auksinė operos klasika – chorai iš G.Verdi, Vincenzo Bellini, Richardo Wagnerio, Pietro Mascagni operų.

Artėjant rimties ir susikaupimo laikui – Vėlinėms, spalio 30 d. Panevėžio katedroje drauge su Panevėžio muzikinio teatro orkestru, o lapkričio 1 d. – Kauno arkikatedroje bazilikoje su Kauno miesto simfoniniu orkestru choras, diriguojamas Petro Bingelio, pakvies įsiklausyti į bene garsiausią gedulo mišių kompoziciją – Wolfgango Amadeaus Mozarto „Requiem“.

Lapkričio 27-ąją choras ir jo vadovas, talkinami aktorių, Kauno filharmonijoje pakvies į Vytenio Pauliukaičio režisuotą istorinės tematikos kompoziciją „Vivat Republica!“, skirtą Lietuvos parlamentarizmo tradicijoms, Seimo institucijos istorijai. Jos scenarijui, be kita ko, panaudoti ir senųjų Lietuvos ir Lenkijos valstybės dokumentų tekstai.

Su kompozitoriaus Vidmanto Bartulio koncertine programa „Taip, Donelaiti“, kurioje poemos „Metai“ tekstai surinkti į vientisą siužetą–pasakojimą, lydimą keturių Kristijono Donelaičio pamokslų lietuvninkams skambesio, dainų ir liuteronų giesmių, choras su pamokslininko ir pasakotojo vaidmenį atliekančiu aktoriumi Dainiumi Svobonu visus metus keliavo po Lietuvą, o gruodžio 9 d. ją atliks Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje per 2014 metų Kalbos premijos įteikimo vakarą.

Didžiausias metų šventes choras pasitiks su savo partneriu Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru, diriguojamu Gintaro Rinkevičiaus. Vilniaus Kongresų rūmuose klausytojams bus surengtos dvi muzikinės fiestos, kuriose skambės britų kompozitoriaus Tolgos Kashifo kūryba. Gruodžio 27 d. scenoje karaliaus roko ir simfoninę muziką jungianti teatrališka „The Queen Symphony“, o baigiantis metams, gruodžio 29-ąją, choras nustebins premjera – pirmąsyk Lietuvoje atliekama „The Genesis Suite“, kuriai T.Kashifas pasitelkė 1967 metais susikūrusios ir netrukus viena populiariausių tapusios bei prestižinius „Grammy“, „American Music Award“ apdovanojimus pelniusios britų grupės „Genesis“ dainų motyvus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kodėl iškrėsta Darbo partijos būstinė?