Šis intriguojantis projektas, skirtas vienos pirmųjų Europos avangardinio meno srovių šimtmečio minėjimui, vyks spalio 22 d. Šiuolaikinio meno centre. Tai vienas iš Tarptautinio aktualiosios muzikos festivalio „Gaida“ renginių.
Iš tiesų performanso „Cabaret Voiltaire retourné“ autoriai yra trys: greta dadaizmui artimoms „fluxus“ idėjoms prijaučiančio kompozitoriaus G.Sodeikos – aktorius ir režisierius, tikras „dada“ atstovas šių dienų Lietuvos teatre Benas Šarka bei dailininkas ir dailėtyrininkas Kęstutis Šapoka. „Voltero kabareto sugrįžimas“ spalio 22 d. įvyks 21 val.
Tačiau „Gaidos“ renginiai spalio 22 d. ŠMC prasidės anksčiau – 19 val. – Lietuvos ansamblių tinklo koncertu „Muzika vaizde ir vaizdas muzikoje“.
Ambicingi ir originalių idėjų nestokojantys Vykinto Baltako diriguojamo Lietuvos ansamblių tinklo (LAT) muzikantai šįkart atliks muzikines partitūras, kuriose vaizdinys yra neatsiejama kūrinio dalis ir be kurio šie kūriniai tiesiog negalėtų egzistuoti.
Pianistas iš Belgijos Stéphane’as Ginsburgh’as atliks vieną dažniausiai pastaruoju metu Europoje skambančių kūrinių – tai Stefano Prinso “Piano Hero No. 1“ fortepijonui ir vaizdo projekcijoms. Kita originali kompozicija – tai Thierry’o De Mey opusas „Silence Must Be!“ („Tyla turi būti!“), skirtas dirigentui solo, tyloje kuriančiam muziką vien rankų gestais.
Taip pat publika išgirs dvi lietuvių autorių premjeras – Vytauto V.Jurgučio „Telosferos“ styginiams instrumentams, gyvai elektronikai ir vaizdo projekcijoms bei Anatolijaus Šenderovo „...after Chagall“ klarnetui, styginių kvartetui ir perkusijai.
Jei V.V.Jurgutį inspiruoja filosofinė „thelos“ sąvoka („Telosferos“ užaigia jai skirtą triptiką drauge su ankstesniais kūriniais „Telogenos“ ir „Telomeros“), tai A.Šenderovo kūrinys – „prieš beveik 30 metų patirto įspūdžio reminiscencija“.
A.Šenderovas pasakojo: „Pirmą kartą lankydamasis Jeruzalėje, ant Hadassach’o universiteto Medicinos centro sinagogos akmeninių grindų pamačiau nepaprastą, ryškių spalvų derinį. Tai buvo aukštai visose keturiose pusėse įmontuotų Marco Chagallo vitražų „Dvylika Izraelio genčių“ atspindys. Kiekviename vitraže dominuoja tam tikra spalva: geltona, žalia, mėlyna, raudona... Akivaizdu, kad Chagallą įkvėpė ir Biblija, ir jo gimtasis štetlas – Vitebsko miestelis... Kūrinyje irgi apstu simbolių – žydų gyvenimą Europoje primenantis klarneto tembras ir klezmeriška grojimo maniera, stiklo garsais „žaidžiantys“ mušamieji, fortepijono erdvinis efektas nuspaudus pedalą, visiškai kitoks styginių kvarteto skambesys...“ Kūrinio solistas – klarnetininkas Andrius Žiūra.
LAT koncerte bus ir judesių muzikos – tai Londone gyvenančio australų kompozitoriaus Matthew Shlomowitzo „Popular Contexts, Volume 2“ fortepijonui, sempleriams, balsui ir judesiams; kūrinys dedikuotas pianistui Stéphane’ui Ginsburgh’ui. Taip pat skambės vokiečių elektroninės muzikos meistro Michaelio Beilio „Karaoke Rebranng!“ keturiems instrumentams, vaizdo ir garso projekcijoms bei prancūzų kompozitoriaus ir vaizdo menininko François Sarhano „Ô Piano“ kalbančiam pianistui ir garso įrašui.