Į alternatyvaus meno festivalį Nidoje atvykstantis japonas Makino Takashi: „Idėja kinui nebūtina“

Liepos 26–29 dienomis Nidoje vyksiančiame kinematografijos ir alternatyvaus meno festivalyje „Suspaustas laikas“ lankysis ir savo kūrybą pristatys eksperimentinio kino kūrėjas iš Japonijos Makino Takashi.

Makino Takshi kūryba atmeta tradicinę kino meno sampratą.<br> Organizatorių nuotr.
Makino Takshi kūryba atmeta tradicinę kino meno sampratą.<br> Organizatorių nuotr.
Makino Takshi (nuotr.) kūryba atmeta tradicinę kino meno sampratą.<br> Organizatorių nuotr.
Makino Takshi (nuotr.) kūryba atmeta tradicinę kino meno sampratą.<br> Organizatorių nuotr.
Makino Takshi kūryba atmeta tradicinę kino meno sampratą.<br> Organizatorių nuotr.
Makino Takshi kūryba atmeta tradicinę kino meno sampratą.<br> Organizatorių nuotr.
Makino Takshi kūryba atmeta tradicinę kino meno sampratą.<br> Organizatorių nuotr.
Makino Takshi kūryba atmeta tradicinę kino meno sampratą.<br> Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Eglė Rakauskaitė

Jul 19, 2018, 4:37 PM, atnaujinta Jul 19, 2018, 7:35 PM

Sąmonės archeologas

Makino Takashi kinas – tai nuolatinė kūrimo metodo paieška. Menininkas eksperimentuoja naujausių technologijų, kino meno tradicijos ir žmogaus vizualaus juslumo akistatoje.

Kadre sluoksniuodamas kino kamera „pagautus“ vaizdus ir skaitmeninę abstrakciją, Makino Takashi nukeliauja į prasmės dykumą, kurioje pradingsta ir erdvė, ir laikas. Taip kūrėjas žiūrovą palieka stebėti savo paties patirtį ir tai, kas joje randasi.

„Labiausiai kino mene inspiruoja tai, kas gimsta žiūrovo sąmonėje, kai susiduria ekrano turinys ir žiūrovo emocinis būvis“, – apie savo kūrybą pasakojo Makino Takashi.

„Cinema conrete“ – atsakas Pierui Schaferui

Makino Takshi kūryba atmeta tradicinę kino meno sampratą. Jo darbuose nėra siužeto ar išankstinės idėjos – menininko teigimu idėjos kiną paverčia ideologiniu įrankiu, ko jis savo darbais visai nesiekia.

Dėl šios priežasties menininkas, su japonų kultūrai būdingu jautrumu, atsisuka į jį supančią aplinką ir joje stebi judesio fenomeną. Šį savo kūrybos principą Makino Takashi sieja su prancūzų kompozitoriaus Pierre'o Schaefferio „Musique concrete“ koncepcija ir kaip atsaką sukuria „Cinéma concrete“.

„Kinas, kaip ir muzika, kuriamas ne artikuliuojant patirtyje glūdinčius vaizdinius, o regint tai, kas vyksta dabar“, – įsitikinęs menininkas.

Įvertintas pasaulyje

Makino Takashi yra gerai žinomas ir įvertintas pasaulyje kino menininkas. Jo filmai „Still in cosmos“ (2009), „Cinema concret“ (2015), „On Generation and Corruption“ (2017) buvo rodomi garsiausiose pasaulio modernaus meno galerijose, o filmas „Generator“ (2012) pelnė „Tigro“ apdovanojimą Tarptautiniame Roterdamo kino festivalyje.

Nors menininkas ir pats kuria muziką, tačiau jo filmams garso takelius rašė tokie kompozitoriai kaip Ryuichi Sakamoto, Jimas O'Rourke bei Yoshihide Otomo.

Festivalio „Suspaustas laikas“ lankytojai turės progą susipažinti ir su pačiu menininku, ir su jo kūryba. Siekdamas sustiprinti žiūrovų patirtį, M. Takashi sukūrė specialius 3D akinius, kuriuos pasiūlys išbandyti. 

„Suspaustas Laikas“ – nuo 2016 m. kasmet organizuojamas nemokamas kinematografijos ir alternatyvaus meno festivalis, skirtas apžvelgti nepriklausomo meno formų evoliuciją, šių dienų tendencijas ir ateities perspektyvas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.