Svajonių tenoras Jonas Kaufmannas sugrįžta persikūnijęs į perėjūną Diką Džonsoną

Po daugiau kaip ketverių metų pertraukos operos žvaigždė Jonas Kaufmannas vėl dainuoja „Metropolitan Opera“. Šeštadienį jo pasirodymą iš Niujorko transliuos „Forum Cinemas“ kino teatrai.

Prieš spektaklius teatro komanda fiksavo kiekvieną J.Kaufmanno žingsnį.<br>„Metropolitan Opera“ nuotr.
Prieš spektaklius teatro komanda fiksavo kiekvieną J.Kaufmanno žingsnį.<br>„Metropolitan Opera“ nuotr.
Prieš spektaklius teatro komanda fiksavo kiekvieną J.Kaufmanno žingsnį.<br>„Metropolitan Opera“ nuotr.
Prieš spektaklius teatro komanda fiksavo kiekvieną J.Kaufmanno žingsnį.<br>„Metropolitan Opera“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Oct 26, 2018, 9:23 AM, atnaujinta Oct 26, 2018, 5:11 PM

Šis artistas viršijo turbūt visus pasaulinių žvaigždžių rekordus pagal atšauktus pasirodymus, o savo sėkme pranoko amžininkus vokiečius klasikinės muzikos pasaulyje.

Vien pastaraisiais metais „Metropolitan Opera“ laukė ir nesulaukė 49 metų Vokietijos tenoro J.Kaufmanno „Karmen“ spektakliuose, Giacomo Puccini „Manon Lesko“ ir „Toskos“ premjerose. Pastarąjį kartą jis čia dainavo 2014-aisiais Jules'io Massenet „Verteryje”, kuriuo gėrėjomės ir mes kino teatruose „Forum Cinemas“.

Talentu perteikti subtiliausius savo herojų jausmus, tamsoko balso atspalvių gama J.Kaufmannas yra nepranokstamas! Tai patyrėme ir matydami jo Niujorke dainuojamus Parsifalį, Faustą, Zygmundą.

Deja, iki pat šio spalio buvo neaišku, ar tenoras apskritai sugrįš į šią sceną. Jis spėjo patirti ne vieną operaciją, nuolat persišaldydavo. Kita vertus, tai netrukdė jam rinkti gausių apdovanojimų už anksčiau atliktus darbus.

Vienu metu net penki J.Kaufmanno albumai buvo geriausių klasikos įrašų 20-uke: neapolietiškų dainų „Dolce vita“, G.Puccini operų arijų „Nessun dorma“, operečių muzikos „Du bist die Welt für mich“, operos „Aida“ studijinis ir operos „Andrea Chenier“. Nuo Herberto von Karajano laikų joks muzikas Vokietijoje nesulaukė tokios sėkmės.

Be daugybės muzikinių trofėjų, prieš porą metų artistas gavo ir garbingiausią valstybinį apdovanojimą – Vokietijos ordiną „Už nuopelnus“ (Bundesverdienstkreutz).

Trokšta visaverčio gyvenimo

„Metropolitan Opera“ generalinis vadybininkas Peteris Gelbas pripažino, kad populiarusis tenoras „labai trapus“. Be to, „nebūtinai jis nori kasmet dainuoti „Metropolitan Opera“, nes rūpinasi savo trimis vaikais Miunchene.

„Nors vaikai paaugo (dukra – jau pilnametė, o du sūnūs – paaugliai – Red.), jiems manęs reikia. Turime drauge aptarti daugybę dalykų – ir mokyklinių, ir asmeninių. Nenoriu, kad mano darbotvarkė tam trukdytų“, – aiškino artistas „Associated Press“ (AP).

Prieš penkerius metus jis išsiskyrė su žmona ir vaikų motina mecosopranu Margarete Joswig, bet greitai surado naują gyvenimo draugę – ja tapo jauna operos režisierė Christiane Lutz.

Anksčiau tenoras lyg ir pats labiau saugojo sveikatą – per gastroles net neišeidavo iš viešbučių. Tačiau dabar jis teigia nebenorintis užsidaryti vien tam, kad „užkonservuotų“ savo balsą.

„Jei pamirši, kas yra gyvenimas, neturėsi ką pasakyti scenoje“, – aiškino AP artistas.

Rodė išskirtinį dėmesį

Iki pat tenoro įžengimo į „Metropolitan Opera“ sceną spalio 17-ąją teatre tvyrojo laukimo atmosfera – niekas netikėjo, kad jis tikrai sugrįžo.

Prieš G.Puccini operos „Mergelė iš Vakarų“ spektaklį, kuriame J.Kaufmannas pirmą kartą įkūnijo nuodėmingą kaubojų Diką Džonsoną, teatro rinkodara fiksavo ir skelbė kone kiekvieną žvaigždės žingsnį, o tai visai neįprasta.

Įvyko jau trys „Mergelės iš Vakarų“ spektakliai. Pasak kritikų, jų publika gaudyte gaudė kiekvieną tenoro gestą, žodį ir garsą. J.Kaufmannas buvo fantastiškas – tikras kaubojus, pasitikintis savimi, sutinkantis įžeidimus su šypsena, vyriškas ir kartu romantiškas.

Autorių įkvėpė meilužė

Šios operos veiksmas rutuliojasi laukiniuose Vakaruose, kalnakasių gyvenvietėje. Kaip ir kiti G.Puccini veikalai, ji pasakoja paprastą, įtaigią ir suprantamą be žodžių meilės istoriją, šįkart – tarp tamsios praeities perėjūno Diko Džonsono ir nepriklausomos, valdingos, bet meilios saliūno šeimininkės Minės.

Įdomu, kad „Mergelės iš Vakarų“ herojė Minė stipriai skiriasi nuo ankstesnių G.Puccini operų moterų – likimo aukų bei godžių meilužių. Vienas kino režisierius netgi bandė išsiaiškinti, kas yra jos prototipas. Mat daugelis G.Puccini operų moterų primena realias jo drauges.

Gali būti, kad „Mergelę iš Vakarų“ įkvėpė jo tarnaitės pusseserė, dirbusi smuklėje priešais G.Puccini vilą Tore del Lago kaimelyje. Sklido kalbos apie jųdviejų meilės ryšį.

Premjerą pristatė Niujorke

„Metropolitan Opera“ spektaklyje sumaniąją Minę dainuos dažna J.Kaufmanno scenos partnerė olandų sopranas Eva Maria Westbroek. Kritikai pabrėžia šią porą siejančią simpatiją, jos „scenos chemiją“.

Diko Džonsono varžovą šerifą įkūnys kita „Metropolitan Opera“ žvaigždė – serbų baritonas Željko Lučičius. Spektaklį diriguos šio teatro senbuvis Marco Armiliato.

Scenoje matysime realistinį režisieriaus Giancarlo del Monaco 1991 metų pastatymą.

„Mergelė iš Vakarų“ – šeštoji G.Puccini opera. Nuo maestro didžiojo operų trejeto, sukrovusio jam turtus, – „Bohemos“, „Toskos“ ir „Madam Baterflai“ – ją skiria beveik septyneri metai.

Operos premjera įvyko 1910-aisiais Niujorko „Metropolitan Opera“, dalyvaujant autoriui, ir buvo sutikta griausmingai. Tačiau kūrinio sėkmė greitai išblėso.

G.Puccini operos „Mergelė iš Vakarų” (La fanciulla del West) transliacija iš Niujorko „Metropolitan Opera“ kino teatruose „Forum Cinemas“ Vilniuje ir Kaune – spalio 27 d. 19 val. 55 min., Klaipėdoje – spalio 30 d. 19 val. 55 min.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.