M.Levickio vadovaujamo Vilniaus miesto ansamblio „Mikroorkéstra“ koncertas nukels į laikus, kai W.A.Mozart‘as buvo visiškai jaunas, tačiau jau rašė ir po kelių šimtmečių abejingų nepaliekančius kūrinius. Tai buvo bene svarbiausias jo charakterio formavimosi metas, kai iš tėvo namų kūrėjas persikėlė į suaugusiųjų pasaulį ir ten gavo pirmuosius antausius.
Šiomis dienomis bene populiariausia yra kompozitoriaus 40-oji simfonija, kurią atlieka visi pasaulio orkestrai, tam skirta daug televizijos įrašų. Tačiau M.Levickio dėmesį patraukė kur kas anksčiau atsiradusios ir daug mįslių užminusios 27-oji, 25-oji ir 29-oji simfonijos. Paslaptinga ne tik jų atvirkštinė eilės tvarka, bet ir natomis virtusi emocinė audra, susijusi su austrų imperatoriaus rūmais.
„27-oji simfonija buvo sukurta anksčiau nei 25-oji. Ji parašyta senovine trijų dalių forma, kokią tuo metu naudojo kompozitorius Franzas Josephas Haydnas, ir ši komponavimo forma buvo labai populiari Italijoje. Tai atspindi biografinį faktą: W.A.Mozartas buvo ką tik grįžęs iš gastrolių Italijoje ir akivaizdžiai įkvėptas.
Tuo metu, kai rašė 27-ąją simfoniją, kompozitorius ruošėsi į Vieną. Jis svajojo ten gyventi ir dirbti. W.A.Mozartas ketino pristatyti savo kūrybą imperatoriui ir gauti darbą rūmuose, – pasakojo M.Levickis. – Įdomu tai, kad apie šį vizitą neužsimena jokie jų laiškai, nėra užfiksuota pokalbių. Žinomas tik faktas, kad po pasirodymo imperatoriaus rūmuose jaunasis W.A.Mozartas susikrovė daiktus ir grįžo atgal į Zalcburgą.
Mane ši istorijos dalis labai užkabino. Juk tai yra ypač svarbus W.A.Mozarto gyvenimo laikotarpis: ko gera, jis yra atstumiamas ir jo jausmai išsilieja 25-ojoje simfonijoje, kuri yra išskirtinai dramatiška ir kartu labai romantiška.“
Grįžus iš Vienos prireikė daug laiko, kad kompozitorius vėl sėstų prie partitūrų, juo labiau kad tuo metu šalyje vyko politinės, socialinės ir kultūrinės reformos. Bemaž metus W.A.Mozartas neparašė nė vienos simfonijos. Tačiau po metų jis pabaigia 29-ąją simfoniją, kuri tampa jo paties mėgiamiausia.
„Po dešimt metų W.A.Mozartas vis dėlto išvyko į Vieną. Išvykęs parašė laišką tėvui, prašydamas atsiųsti 29-osios simfonijos natas. Kompozitoriui jų labai reikėjo, nes tai jau buvo vienas reprezentacinių kūrinių“, – istoriniais faktais dalijosi M.Levickis.
Visa ši jausminga istorija, apimanti tris lemtingas jaunojo genijaus simfonijas, virs koncertu. Gros toks pat jaunas ir veržlus Vilniaus miesto ansamblis „Mikroorkéstra“, atpažįstamas novatorišku kūrinių atlikimu ir kibirkščiuojančia energija.
Koncertas „Mažasis Mozartas Mažajame teatre“. Gruodžio 15 d. 17 val. Vilniaus mažasis teatras.