Spalvingas spektaklis parodytas Paliesiaus dvare

Melomanų pamėgtame Paliesiaus dvare š. m. birželio 1 ir 2 dienomis klausytojus džiugino Metropolitan Operos solistės, soprano Riikkos Hakolos suburtas kolektyvas pasirodymu „La vie de boheme“ .

Daugiau nuotraukų (15)

Lrytas.lt

Jun 6, 2019, 12:24 PM, atnaujinta Jun 6, 2019, 12:50 PM

Jo pagrindiniai atlikėjai, be pačios šilkinio tembro soprano solistės R . Hakolos, – jos tėvynainiai suomiai. 

Taip pat sopranu dainuojanti Annika Leino, baritonas Jaako Kortekangas, puikaus kamerinio ansamblio, pakeitusio orkestrą, visos programos metu talkinusio dainininkams, nariai – smuikininkė Laura Rajanen, kontrabosininkas Johannes Ragg ir pianistas Jukka Nykanen. Šios trupės puošmena – gražaus tembro tenoro savininkas ispanas Eduardo Aladren.

Žinia, kad Paliesiaus dvare yra ir išskirtinė klinika, kurios pagrindinis gydymo metodas – pats organizmas . Jai atsirasti padėjo faktas, jog dvare kadaise gyveno vienas žymiausių Lietuvos dalininkų gydytojas Vincentas Smakauskas.

Nuostabi gamta, suteikianti žmogaus sielai palaimą, aukščiausio profesinio lygio čia, jaukioje puikios akustikos kamerinėje salėje „Pasaga“ ( talpina 100 klausytojų ) rengiami koncertai, net ir gurmaniški, pagal užsienio meistrų receptus gaminami valgiai iš netoliese esančių fermų ekologiškų produktų padeda pasijusti laimingais ir sveikais.

Birželio 1 dienos renginys užbūrė pasaulinio aukščiausio profesinio lygio atlikėjų kūrybingu, jaukiu koncertu – spektakliu, stebinusiu net ir puikia režisūra. Į programą, kurios branduolį sudarė Giacomo Puccini operų „Bohema“ (La Bohema ) ir kelios „Kregždutės“ ( La Rondine ) arijos bei ansambliai, buvo meistriškai įpinti ir kelių kitų šešių žymių kompozitorių po vieną kūrinį: Paolo Tosti „L ultima canzone“ , labai populiarūs Lara „ Granada“ , Marguerite Monnot „Hymne a l amour“ , Leoncavallo „Non mi tentar“ ( iš „Pajacų“ ), Juleso Massenet „Vision Fugitive“ ( iš „Herodiade“ ) bei Pietro Mascagni „Intermezzo“ ( iš „Cavalleria Rusticana“ ). Tik su viena pertrauka traktuojami kūriniai sukūrė vientiso spektaklio įspūdį. Šiek tiek pasikeitė tik dainininkų apranga.

Dalyvaujanti įvairiuose televizijos projektuose bei laidose Riikka Johanna Hakola (g. 1962 m. ) dainuoti mokėsi Sibelijaus akademijoje Helsinkyje, Londone, Berlyne, Niujorke bei Milane. Jau 15 metų jos balsas skamba tarp Suomijos nacionalinio operos teatro sienų. Ji koncertavo su žymiais orkestrais ir dainininkais Skandinavijoje, Anglijoje, Vokietijoje ir JAV.

Jos atliekamos partijos skambėjo „Metropolitan Opera „Niujorke ir Didžiajame Maskvos teatre. Ji žinoma ir dėl pasirodymų su tokiomis žymiomis operos žvaigždėmis, kaip Placido Domingo ar Ana Netrebko, tiek ir dėl rečitalių, pritariant fortepijonui. Labiausiai garsinantis vaidmuo – Violeta iš „La Traviatos“. Kompozitoriai specialiai jai kuria dainas ir orkestro kūrinius.

Vyriausias šios trupės narys, baritonas Jaakko Kortekangas (g. 1961 m.) – suomių nacionalinės operos ir baleto artistas, mokėsi Sibelijaus akademijoje, tobulinosi Ciuricho Operos studijoje, dainavo Freiburge, Pforzheime, kviečiamas į įvairių pasaulio šalių teatrus. Jo nuostabaus grožio balso tembras, išraiškingas ir įtaigus muzikinės medžiagos traktavimas, puiki vaidyba Paliesiaus „Pasagos“ salės spektaklyje nepaliko abejingų.

Gimęs Saragose (Aragona, Ispanija) Eduardo Aladren dirba tarp Amerikos ir Europos, sėkmingai pasirodė ir Tokijuje bei Kanadoje. Įdomus faktas, kad studijų Saragoso Muzikos konservatorijoje metu, jis dar mokėsi Inžinierinių mokslų industriją Saragoso universitete. 1998 m. baigė studijas ir 2000–2003 m. tęsė mokslus Madrido Aukštojoje muzikos mokykloje.

Jis įgijo Bloomigtono (Indianos universitetas, JAV ) „Performance Diploma in Voice“. Jo galingas, sodrus tenoras, puikiai skambantis visuose registruose, net kai jis, dainuodamas smagiai vaikščiojo po visą salę, bendraudamas su klausytojais, išraiškinga vaidyba, ryškus temperamentas, sugebėjimas jaukiai elgtis ansamblyje su partneriais buvo žavus.

Jauniausia vokalistų atstovė (g. 1989 m.), sopranas Annika Leino mokėsi dainuoti keliuose Suomijos miestuose. 2014 m. baigė studijas Sibelijaus akademijoje Helsinkyje. Profesionaliai įvaldžiusi savo skambų balsą, ji sklandžiai įsiliejo į patyrusių meistrų trupę.

Negalima ypatingai nepažymėti puikaus instrumentinio trio, kuris subtiliai ir labai išraiškingai talkino vokalistams. Nuostabi smuikininkė Laura Rajanen groja kamerinę muziką daugybėje pasaulio festivalių, yra Juno styginių kvarteto (Džiazo) benraįkūrėja, griežia su Berlyno kamerinių ansamblių dalyviais. Kaip solistė turėjo gastrolinius koncertus (tourn) Azijoje ir Pietų Amerikoje, dalyvauja kaip kviestinė smuiko ir kamerinės muzikos profesorė Ispanijoje.

Ji mokėsi groti smuiku Suomijoje, Prancūzijoje ir Berlyne, kur 2003 m. Hannso Eislerio aukštojoje muzikos mokykloje gavo diplomą. Solo grojimo studijas tęsė Veimare, o kamerinės muzikos atlikimo – Albano Bergo kvartete Kiolne. Daug metų ji buvo Europos Sąjungos kamerinio orkestro koncertmeisterė. „Pasagos“ salėje jos smuiko garsai žavėjo subtiliomis traktuotėmis, išraiškingumu.

Puikiai skambino pianistas Jukka Nykanen, kurio lanksčios traktuotės atstojo vos ne visą orkestrą. Jis, beje, yra ir kompozitorius bei įvairių renginių organizatorius. Jis jau išleido keletą savo kompaktinių įrašų, kurie tėvynėje buvo kritikų gerai įvertinti.

Kontraboso meistras Johannes Ragg studijavo ir dirba įvairių Vokietijos miestų orkestruose. Paliesiaus koncerto metu jis sklandžiai bendradarbiavo su kolegomis.

Vien pasidomėjus šių atlikėjų biografijomis, atsėlino mintis, jog Riikkai Hakolai pavyko suburti neeilinių muzikų ansamblį. Be to, tai kuo tai priminė neseniai televizijoje pasibaigusį puikų „Dviejų kartų“ renginį. Panašiai ir čia stebėtinai derėjo ir žavėjo vyresnių, patyrusių meistrų šiltas ir mielas bendradarbiavimas su jaunaisiais talentingais partneriais.

Mimi partiją arijose dainavo Riikka Hakola, o duetuose jos traktuotės be išlygų derėjo su kibirkščiuojančiu temperamentą Eduardo Aladrenu. Jos balsas viduriniame ir kiek žemesniame registre skambėjo neįprastai – tarsi stygos būtų pridengtos surdina (pranc. „sourdine“ ), minkštai ir prislopintai, o aukštame registre, kulminacijose – ryškiai ir skambiai, dažnai – su didele vibracija. Gi ispano balsas visuose registruose buvo skambus, gražaus tembro.

Vyriausias trupės atstovas Jaakko Kortekangas (atliko Marcello partiją), pasižymintis raiškiomis, emocionaliomis traktuotėmis, duete su jauna Annika Leino (Musetta), kuri sklandžiai ir profesionaliai atliko savo partiją, buvo dėmesingas jai, maksimaliai susikoncentravęs ir į vaidybą.

Jaukiai nuteikė ir scenografija. Šioje, akmeninėmis sienomis aprėmintos scenos erdvėje sukomponuotos dekoracijos su visomis reikalingomis „Bohemos“ pradžiai ir pabaigai detalėmis, tiko viso renginio tėkmėje, kai buvo ištisai, be stabčiojimų, atliekami ir kitų kompozitorių kūriniai. Buvo sukurta ypatinga meninė atmosfera. Atrodė, kad čia pat, visai arti žiūrovų, veikiantys artistai bendrauja ir su klausytojais, skleisdami jiems gražiausius jausmus.

Pradėję spektaklį arijomis iš G. Puccinio „Bohemos“ pradžios, įpynę kitų autorių įspūdingus opusus, iš kurių ypač ryškiai ir įtaigiai buvo atlikta „Granada“ bei M. Monnot „Hymne a l amour“, pateikę kelias arijas iš Puccinio „Kregždutės“, atlikėjai jautriai užbaigė „Bohemos“ finalu „Sono andati“. Po šio mielo ir išraiškingo spektaklio visi trupės nariai bendravo su klausytojais kurie galėjo pateikti rūpimus klausimus, dėkoti šiems talentingiems svečiams.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: LB komentarai apie ekonomikos raidą ir naujausias prognozes