Kristina Tarasevičiūtė apie naują šokio spektaklį: „Tokių Severijų šiais laikais nemažai“

„Ar tikrai tik tiek esame vertos?“ – retoriškai klausė ansamblio „Lietuva“ baleto šokėja Kristina Tarasevičiūtė, įkūnijanti vieną žinomiausių rašytojo Juozo Tumo-Vaižganto personažų – Severiutę. XXI amžiuje vis dar populiaru kalbėti apie moteriškumo pradą. Ypač jaunosios kartos atstovėms būdinga ieškoti savo tapatumo pasirenkant viešumoje labiausiai pripažįstamus idealus. Kaip pačios turėtume elgtis sprendimų kryžkelėse – išlikti tvirtos, užsispyrusios ar pasiduoti gaivališkiems jausmams ir įtikėtam likimui? 

Scena iš spektaklio „Dėdės ir dėdienės“.<br>M.Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Dėdės ir dėdienės“.<br>M.Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Dėdės ir dėdienės“.<br>M.Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Dėdės ir dėdienės“.<br>M.Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Dėdės ir dėdienės“.<br>M.Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Dėdės ir dėdienės“.<br>M.Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Dėdės ir dėdienės“.<br>M.Aleksos nuotr.
Scena iš spektaklio „Dėdės ir dėdienės“.<br>M.Aleksos nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Nov 8, 2019, 6:14 PM

Tokios moteriškumo temos atrandamos ir klasikinėje lietuvių literatūroje. Nuo lapkričio 6 d. pradėtas rodyti spektaklis „Dėdės ir dėdienės“ žiūrovams pateiks daugybę aktualių klausimų ne tik apie moterų elgesį, bet ir santykius, šeimą, sunkiausius gyvenimo momentus ir jautriai išgyvenamas patyčias.

Išgyvenimai neturi laiko ribų

K.Tarasevičiūtė sutiko, kad nauja Vaižganto apysakos versija atkreips dėmesį ne tik dėl šokio žanro, bet ir šiuolaikiniam žmogui būdingos istorijos.

„J.Tumo-Vaižganto apysaka neapribota laiko, tai vyksta ir dabar, ir vyko visados. Man sunku kalbėti apie kitus personažus, tačiau tokių Severijų šiais laikais nemažai, tad norėtųsi, kad jaunimas (ypač merginos), pamatęs spektaklį, dar kartą įvertintų situaciją, ar tikrai verta taip besąlygiškai pasiduoti lengvesniam keliui“, – pasakojo viena pagrindinių solisčių. 

Šokio spektaklyje Severija atsiduria tarp kitų pagrindinių veikėjų – Mykoliuko ir Rapolo Geišės. Vieno jų pasirinkimą lemia ne tik širdis, bet ir negailestingos socialinės aplinkybės. Severijos meilė sykiu kupina ir geismo, ir giliausio moteriško švelnumo.

„Aš ją suprantu. Būdamas 20-ies tolimą ateitį dar sunkiai įsivaizduoji, tačiau Severijos pasirinkimai man asmeniškai nėra priimtini. Vis dėlto skirtumų ar panašumų tarp mudviejų neieškau, tiesiog leidžiuosi išgyvendama visai kitais principais paremtą Severijos gyvenimą“, – komentavo K.Tarasevičiūtė. 

Nelengva perteikti žinutę

Įsijausti į personažų gyvenimus ir perteikti svarbias žinutes nėra taip paprasta, kaip gali atrodyti.  

„Džiaugiuosi, kad Severijos vaidmuo nėra lengvas ir man gan svetimas. Esu artistė, kuri mėgsta tokius iššūkius, tad kiekviena repeticija suteikia emocijų ir priverčia mąstyti. Nieko nėra baisiau nei šokio spektakliai, kuriuose tereikia tavo kūno scenai užpildyti, kuriuose nėra jokios minties ar fizinio iššūkio. Šiame jaučiu pilnatvę – stengtis yra kur“, – įspūdžiais dalijosi pramogų pasauliui žinoma šokėja. 

Kitą pagrindinį veikėją Mykoliuką įkūnijantis šokėjas Deividas Meškauskas spektaklyje pasirodo kaip kaimo pastumdėlis – jautrus, sunkiai pritampantis ir susiduriantis su patyčiomis. 

„Kaip ir Mykoliukas, esu emocingesnė asmenybė. Kartais man irgi taip nutinka, kad nepasitikiu savimi, tačiau tikrovėje tenka daugiau gintis. Beje, man patinka šis nekasdienis pastatymas, kai modernus šokis susijungia su tautiniu stiliumi ir baletu, todėl šioje premjeroje tikrai nebus senovės“, – sakė D.Meškauskas, garsus sportinių šokių atstovas, televizijos projektų ir konkursų dalyvis, vis dažniau priimantis muzikinio teatro išbandymus. 

Temos, kurias norisi perkelti į sceną

„Kurti šokio spektaklį įkvėpė įtaigus Vaižganto kūrinys. Jautriai ir detaliai aprašyta Mykolo, Severijos bei Rapolo drama skatina leistis į skirtingos meilės analizes. Socialinės padėties įtaka tolesniam veikėjų likimui ir visas spektras dramatiškų aplinkybių – temos, dėl kurių norisi šį kūrinį perkelti į sceną“, – apie idėją pasakojo režisierė Aušra Krasauskaitė, kaip choreografė apdovanota Auksiniu scenos kryžiumi.

Modernaus šokio spektaklyje pasirodo dvasinio ryšio saistomi Mykoliukas ir Severiutė, kurių idiliškiems santykiams nelemta susiklostyti. Čia pat įsiterpia ir įtaigią meilės istoriją sujaukia trečiasis veikėjas Rapolas Geišė, kurį įkūnija kitas valstybinio ansamblio „Lietuva“ šokėjas Vadimas Krupeninas. Atlikėją taip pat galima pamatyti Anželikos Cholinos šokio spektakliuose „Otelas“ ar „Idiotas“. 

Šokio spektaklis „Dėdės ir dėdienės“ – dar viena naujiena ansamblio „Lietuva“ repertuare, kurią pristatys tik ansamblio šokėjai. Šį rudenį pasirodė ir kita premjera – koncertas „Dainuoju Tau gyvenimą“, kuriame žinomas poetų dainas nauju amplua atliko ansamblio choras ir tautinių instrumentų orkestras su bardais Sauliumi Bareikiu, Olegu Ditkovskiu ir Gediminu Storpirščiu. Netrukus į sceną sugrįš viena įspūdingiausių ansamblio programų – misterija „Dievai ir žmonės“. 

Valstybinis dainų ir šokių ansamblis „Lietuva“ premjerą „Dėdės ir dėdienės“ rodys Birštone, Anykščiuose, Kretingoje, Švenčionyse ir Vilkaviškyje. 2020 m. programa bus tęsiama ir kituose Lietuvos miestuose. 

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.