Virtualios parodos nesumažino jaunimo noro muziejuose lankytis „gyvai“

Iš karto po karantino atlikta jaunimo apklausa parodė, kad moksleiviai teikia pirmenybę fiziniam apsilankymui muziejuose, dvaruose, koncertų salėse ir kitose kultūros įstaigose. Tokią nuomonę pareiškė net 70 proc. apklaustųjų. Tik 7 proc. moksleivių norėtų apsiriboti virtualiais vizitais, kultūros objektą „aplankant“ internete ar specialioje programėlėje.

 Venclauskių namai. Šiauliai, Aušros muziejus.<br> CPVA archyvo nuotr.
 Venclauskių namai. Šiauliai, Aušros muziejus.<br> CPVA archyvo nuotr.
Prienų muziejaus „Duonos kelias“.<br> CPVA archyvo nuotr.
Prienų muziejaus „Duonos kelias“.<br> CPVA archyvo nuotr.
Lietuvos muziejų asociacijos valdybos pirmininkas Raimundas Balza.<br> CPVA archyvo nuotr.
Lietuvos muziejų asociacijos valdybos pirmininkas Raimundas Balza.<br> CPVA archyvo nuotr.
Anykščiai. Okuličiūtės_dvarelio veiklos.<br> CPVA archyvo nuotr.
Anykščiai. Okuličiūtės_dvarelio veiklos.<br> CPVA archyvo nuotr.
Lietuvos moksleivių sąjungos viceprezidentė Glorija Šermukšnytė.<br> CPVA archyvo nuotr.
Lietuvos moksleivių sąjungos viceprezidentė Glorija Šermukšnytė.<br> CPVA archyvo nuotr.
  Hugo Šojaus muziejus. Šilutė.<br> CPVA archyvo nuotr.
  Hugo Šojaus muziejus. Šilutė.<br> CPVA archyvo nuotr.
  Hugo Šojaus muziejus. Šilutė.<br> CPVA archyvo nuotr.
  Hugo Šojaus muziejus. Šilutė.<br> CPVA archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Jul 30, 2020, 6:41 PM, atnaujinta Jul 30, 2020, 6:43 PM

„Karantinas išryškino moksleivių norą kultūrą vartoti „gyvai“. Būdami savotiškoje izoliacijoje stebėjome suaktyvėjusias kultūrines veiklas socialiniuose tinkluose. Supratome, kokia didžiulė kultūros įtaka bendruomenėms įvairių sukrėtimų metu. Tuo pačiu pajutome, kad vis dėlto ne tas pats koncerto klausytis „gyvai“ ir stebėti jį kompiuterio ar telefono ekrane“, – tyrimo rezultatus komentuoja Lietuvos muziejų asociacijos valdybos pirmininkas Raimundas Balza.

Anot R. Balzos, jaunų lankytojų skaičiaus augimą muziejai fiksuoja jau ne vienerius metus. Pozityvius pokyčius paskatino kultūros įstaigose didėjanti jaunimui skirtų veiklų įvairovė, kultūros paso koncepcija.

„Moksleiviai renkasi į koncertus, knygų pristatymus, parodas, kitus renginius. Juos itin domina įvairios netradicinės edukacijos ir festivaliai, lauko šventės, tokios kaip gyvosios archeologijos, eksperimentinės istorijos ar amatų dienos“, – teigia muziejų įstaigų atstovas.

Visgi, anot R. Balzos, karantinas parodė, kad kultūros įstaigos turi būti lanksčios, plėsti ir virtualių paslaugų spektrą, juolab, kad tai nekeičia jaunimo įpročių lankytis „gyvai“. Daugiau nei pusė (54 proc.) apklausoje dalyvavusių moksleivių tvirtino, kad po priverstinės izoliacijos kultūros objektuose jie lankysis tokiu pat dažnumu, kaip iki karantino. Tik 12 proc. ketina lankytis rečiau, o 8 proc. – netgi dažniau nei anksčiau.

„Nors dabartinė moksleivių karta yra artima išmaniosioms technologijoms, tačiau virtualios parodos ar kiti renginiai negali atstoti „gyvo“ apsilankymo kultūros įstaigose. Todėl, jei tik leidžia saugaus atstumo reikalavimai, nenorime atsisakyti įprasto laisvalaikio. Kokiu dažnumu lankėmės muziejuose, teatruose, parkuose prieš karantiną, taip norėtume lankytis ir toliau“, – sako Lietuvos moksleivių sąjungos viceprezidentė Glorija Šermukšnytė.

Anot jos, kultūrą jaunimas supranta kaip nekasdienę, labiau intelektualią laisvalaikio praleidimo formą. Daugiau nei pusė (54 proc.) apklausoje dalyvavusių moksleivių nurodė kultūros objektuose besilankantys keliskart per metus, vienas iš šešių moksleivių lankosi juose maždaug kartą per mėnesį.

Reprezentatyvią 14-18 metų Lietuvos moksleivių apklausą Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) užsakymu birželio mėnesį atliko „Spinter tyrimai“, apklausoje dalyvavo 757 respondentai.

Šiuo metu CPVA iniciatyva vyksta edukacinė kampanija „Rink(is) kultūrą“. Specialiai šiam projektui sukurtoje svetainėje https://rinkiskultura.lt šalies gimnazistai kviečiami balsuoti už jiems patraukliausius ES investicijomis modernizuojamus, jų poreikiams labiau pritaikomus kultūros objektus. Kampanija siekiama padėti šalies kultūros įstaigoms pritraukti daugiau jaunų lankytojų. Moksleiviai skatinami dalintis idėjomis kaip didinti kultūros objektų patrauklumą jaunajai auditorijai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.