„Emmy“ laureatas „Paveldėjimas“: teigiamų herojų nėra, o akių atitraukti negali

Įtakingos, klastingos šeimos saga – HBO serialas „Paveldėjimas“ („Succession“) – laimėjo „Emmy“ prizą prestižinėje dramos kategorijoje, o originalus kanadiečių hitas „Šits Krikas“ („Schitt's Creek“) – komedijos.

 Serialo „Paveldėjimas“ kadras.<br> AP/ Scanpix nuotr.
 Serialo „Paveldėjimas“ kadras.<br> AP/ Scanpix nuotr.
J.Strongas apdovanotas už geriausią vyrišką vaidmenį seriale „Paveldėjimas“.
J.Strongas apdovanotas už geriausią vyrišką vaidmenį seriale „Paveldėjimas“.
Kadras iš serialo „Šits Krikas“.
Kadras iš serialo „Šits Krikas“.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Sep 30, 2020, 1:10 AM, atnaujinta Sep 30, 2020, 6:26 PM

Svarbiausių JAV televizijos apdovanojimų ceremonija įvyko net ekstremaliomis pandemijos sąlygomis: nominantai ir laimėtojai renginyje dalyvavo vaizdo ryšiu iš savo namų ir tiesioginių transliacijų metu šypsojosi tuščiam teatrui Los Andžele.

Šią vasarą nuo birželio 3-iosios HBO kanalu parodytas serialas „Paveldėjimas“ – drama apie  senstantį žiniasklaidos magnatą ir jo vaikų kovą dėl tėvo sosto, kurioje nėra teigiamų herojų.

Patriarcho vaidmenį atliko Brianas Coxas, tarp prodiuserių – komikas Willas Ferrellas ir „Didžiosios skolos“ („The Big Short“) režisierius Adamas McKay. Amerikos televizijos akademija „Paveldėjimui“ skyrė „Emmy“ kaip geriausiai sezono dramai.

„Paveldėjimas“ – šiemet jau antras serialas apie senstantį milijardierių, nusivylusį savo įpėdiniais. Bet naftos magnatui Paului Getty skirtame „Pasitikėjime“ („Trust“) britų režisierius  Danny Boyle‘as vietoj turtuolių gyvenimo satyros nufilmavo kriminalinį trilerį (nuo tikros medžiagos – naftos magnato anūko pagrobimo – per daug nenutolsi), o „Paveldėjimo“ autoriai susitelkė būtent į šeimos nesutarimus ir rodo juos be užuolankų, tačiau juokingai.

Rojus kilęs iš neturtingos škotų šeimos, rinkodaros ir vadybos jo mokė anaiptol ne universitetai, ir beveik kiekvienoje scenoje jis mėgsta aplinkiniams priminti savo sukurto verslo mastą.
Rojus turi keturis vaikus.

Vyriausiasis (akt. Alanas Ruckas) gyvena futuristinėje fermoje su vos pilnametystės sulaukusia drauge ir laukia pasaulio pabaigos, kad galėtų visiems aplinkiniams pardavinėti gėlą vandenį.

Antrasis pagal amžių paveldėtojas (akt. Jeremy Strongas) – vyriausiasis vadybininkas tėvo kompanijoje, gebantis priimti greitus sprendimus, tačiau varginamas refleksijos ir kokaino potraukio.

Jauniausias iš sūnų (akt. Kieranas Culkinas) – aikštingas ir žiaurus plevėsa, galintis dėl pokšto pažadėti nepažįstamam vaikui milijoną dolerių, jei tas patenkins jo užgaidas.

Dar yra politinę karjerą daranti duktė (akt. Sarah Snook) ir jos vėpla sužadėtinis (akt. Matthew Macfadyenas), bandantis įleisti šaknis Rojų šeimos versle.

Serialas prasideda nuo patriarcho gimtadienio, į kurį įsiprašo dar vienas svarbus herojus – magnato brolio anūkas (akt. Nicholas Braunas). Vaikigalis nesugebėjo susidoroti net su animatoriaus darbu atrakcionų parke, bet siužete jam tenka svarbus vaidmuo: būti teisėtu žiūrovų atstovu egzotiškame didelių pinigų ir jų negailestingų šeimininkų pasaulyje. 

Per savo gimtadienį Rojus praneša, kad bendrovės ir šeimos laukia didelės permainos – o toliau įvyksta tai, dėl ko visi jo vaikai ir žmonos pradės vienas su kitu karą. 

„Į subinę jus!“, „Versle svarbu, kieno kietesni kiaušiai!“ „Eik ir padaryk ten visus!“ – populiariausi „Paveldėjimo“ herojų leksikono žodžiai ir frazės.

Serialą sumanė A.McKay ir Jesse Armstrongas. A.McKay – „Oskarą“ gavusios ir dar keturiems nominuotos tragikomedijos „Didžioji skola“, demaskavusios krize pasibaigusio JAV nekilnojamojo turto burbulo kaltininkus, režisierius ir vienas scenarijaus autorių. 

J.Armstrongas taip pat meistras pasišaipyti iš turtingų ir valdingų aristokratų: kadaise jis buvo vienas britų politinio pseudodokumentinio serialo „The Thick of It“ scenaristų.

Dar vienas „Paveldėjimo“ vykdomasis prodiuseris – komikas W.Ferrellas, niekada nebijojęs sieti žemąjį humorą ir kilnias idėjas. Taigi susirinko šauni kompanija.

„Paveldėjimui“ pavyksta būti ir juokingam, ir realistiškam, ir aštriam, ir giliam. A.McKay pats sukūrė pirmąją seriją ir joje galima užčiuopti iš „Didžiosios skolos“ pažįstamą režisūrą, pavyzdžiui, netikėtus pseudodokumentinius intarpus arba aistringus teatrališkus vaidus: kadre beveik visada būna trys–penki personažai, kurie svaido vieni kitiems įžeidžiamus žodžius kaip karštus akmenis. Pagavai – mesk kitam. Išsprūdo – pralaimėjai.  

Dramos, sutelkusios didžiulį būrį ištikimų gerbėjų, ypatybė ta, kad joje nėra personažų, kurie pelnytų simpatiją. „Nekenčiu visų „Paveldėjimo“ herojų, bet toliau žiūriu ir negaliu liautis“, – rašyta serialo recenzijoje žurnale „Elle“.

„Nieko ypatinga nevyksta, o personažai atgrasūs, bet „Paveldėjimas“ – tai geriausia, kas yra televizijoje“, – rašė laikaraštis „The Independent“.

Išties „Paveldėjimas“ paveldėjo geriausių HBO dramų, komedijų ir tragikomedijų genus. Kaip ir „Sopranuose“, herojai pasaulio imperijos viduje stato savąją: serialas ne tik išjuokia, bet ir su didele meile parodo amerikietiškąją svajonę.

Kaip ir seriale „Naujienų tarnyba“ („The Newsroom“), autoriai užburti medijų valdžios; be to, „Paveldėjime“ tokie pat greiti ir taiklūs, kaip Aarono Sorkino, dialogai.

Kaip ir jaunimo dramoje „Kaip prasimušti Amerikoje“ („How to Make It in America“), herojų troškimas įsitvirtinti gyvenime kelia simpatijas, kad ir kokie nenaudėliai jie būtų. 

Kaip ir „Silicio slėnyje“ („Silicon Valley“), čia daug pokštų apie šiuolaikinį verslą, naujas medijas ir kitokius startuolius, kurie industrijos mamutams atrodo tarsi iš fengšui srities. 

Kaip ir HBO TV filme „Melo meistras“ („The Wizard of Lies“), veiksmas sukasi apie tikrą amerikiečių titaną. Filme šiam vaidmeniui prireikė Roberto De Niro masto aktoriaus, o seriale jam nė kiek nenusileidžia B.Coxas.

Ir pagaliau, kaip ir šeimos dramoje „Šešios pėdos po žeme“ („Six Feet Under“), giminaičiai „Paveldėjime“ elgiasi taip, kad norisi kuo greičiau nuo jų pasislėpti kape.

O dar seriale skamba vos ne įsimintiniausia šiame TV sezone nauja melodija – ją sukūrė kompozitorius Nicholas Britellas, filmo „Mėnesiena“ („Moonlight“) muzikos autorius.

JAV televizijos akademija 72-osios „Emmy“ laureatą pasirinko ne atžagariomis rankomis.

„Paveldėjimas“ gavo septynis „Emmy“, tarp jų keturis – „pagrindinius“: be pagrindinio savo kategorijoje, tai prizai už geriausią scenarijų, režisūrą ir geriausią vyrišką vaidmenį draminiame seriale (aktorius J.Strongas).

Sėkmė aplankė tik paskutiniame sezone

* Visi „komiški“ 72-osios „Emmy“ ceremonijos apdovanojimai teko kanadiečių situacijų komedijai „Šits  Krikas“, kuri baigta rodyti šių metų sausį po šešių sezonų. „Emmy“ buvo tarsi JAV televizijos akademijos atsisveikinimo dovana serialo kūrėjams.

* Iš viso devynis „Emmy“ gavusio „Šits Kriko“ pirmieji sezonai nebuvo nominuoti nė vienam šių apdovanojimų, bet po to, kai serialą pradėjo rodyti „Netflix“, paskutinis serialo sezonas sulaukė didelio susidomėjimo.

* „Šits Krikas“ laimėjo „Emmy“ statulėles kaip geriausias komiškas serialas, taip pat gavo prizus už geriausią scenarijų, režisūrą, pagrindinius ir antraplanius vaidmenis, taip pat už geriausią aktorių atranką ir šiuolaikinius kostiumus.

* „Šits Krikas“ tapo rekordininku kaip daugiausia „Emmy“ per vieną sezoną gavęs komiškas serialas. Anksčiau rekordininkas buvo „Nuostabioji ponia Maisel“ („The Marvelous Mrs.Maisel“), surinkęs aštuonis apdovanojimus.

* 2015-aisiais pasirodęs „Šits Krikas“ – komiškas serialas apie turtuolių Rouzų šeimą, likusią be skatiko. Džonis Rouzas – milijardierius, susikrovęs turtus iš vaizdajuosčių salonų, jo žmona Moira – muilo operų artistė ir hipsteris sūnus Deividas bei vakarėlių liūtė duktė Aleksis.

* Turtų išpaikinta šeima pripratusi niekuo nesirūpinti. Džonio pinigais rūpinasi patikėtinis, Moira – išlepusi manieringa ponia, pripratusi prie prabangos, sūnus iki šiol nerado savo pašaukimo ir yra tikras dykaduonis, pertekliuje užaugusi duktė laksto po prašmatnius vakarėlius.

* Tačiau paaiškėja, kad jų finansininkas daug metų nemokėjo valstybei mokesčių, pasisavino nemažą sumą ir dabar slapstosi Kaimanų salose. Kai Džonio verslas žlunga, visa šeimyna priversta persikelti į motelį nedideliame kaimelyje, kurį kadaise juokais įsigijo. Vadybininko įgūdžių turintis Džonis, atsidūręs varganame kaimelyje Šits Krike, imasi jį tempti iš dugno.

Pagrindiniai „Emmy“ laureatai

Geriausias draminis serialas – „Paveldėjimas“ („Succession“), HBO.

Geriausias moteriškas vaidmuo draminiame seriale – Zendaya („Euforija“ / „Euphoria“), HBO.

Geriausias vyriškas vaidmuo draminiame seriale – Jeremy Strongas („Paveldėjimas“).

Geriausias antraplanis moteriškas vaidmuo draminiame seriale – Julia Garner („Ozarkas“), „Netflix“.

Geriausias antraplanis vyriškas vaidmuo draminiame seriale – Billy Crudupas („Ryto šou“ / „The Morning Show“), „Apple TV+“.

Geriausias komiškas serialas –  „Šits Krikas“ („Schitt’s Creek“), Pop TV.

Geriausas moteriškas vaidmuo komiškame seriale – Catherine O’Hara („Šits Krikas“).

Geriausia vyriškas vaidmuo komiškame seriale – Eugene’as Levy („Šits Krikas“).

Geriausias antraplanis moteriškas vaidmuo komiškame seriale – Anne Murphy („Šits Krikas“).

Geriausias antraplanis vyriškas vaidmuo komiškame seriale – Danielis Levy („Šits Krikas“).

Geriausias TV filmas – „Blogas išsilavinimas“ („Bad Education“), HBO.

Geriausias mini serialas – „Stebėtojų lyga“ („Watchmen“), HBO.

Geriausias moteriškas vaidmuo mini seriale /TV filme – Regina King („Stebėtojų lyga“).

Geriausias vyriškas vaidmuo mini seriale /TV filme – Markas Ruffalo („Aš žinau, kas tai yra tiesa“ / „I Know This Much Is True“), HBO.

Parengė Milda Augulytė

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.