Liepos 1–rugpjūčio 7 d. vyks filmų peržiūros, koncertai, radijo laidos perklausa, teatralizuotas pasirodymas, diskusijos bei pokalbiai su menininkais.
„Meno avilio“ rengiamas projektas šeštą vasarą pasitiks naujoje vietoje – Vilniaus geležinkelių muziejaus Bėgių parko angare.
Pasak rengėjų, projekto ašį sudaro „Meno avilio“ kuruota penkių filmų programa, kviečianti atrasti tai, kas ilgai buvo kino paraštėse.
Restauruoti ir retai rodyti filmai išryškina būdus subtiliai ar radikaliai atsiimti veikimo laisvę visuomeninių, politinių ir asmeninių suvaržymų akivaizdoje.
Nuo tylaus maišto iki visiško savęs sunaikinimo – įvairių kino formų ir istorinių kontekstų filmai kalba apie autonomijos būtinybę, net jei ją lydi vienatvė.
Renginių ciklo pradžią liepos 1 d. pažymės čekų režisieriaus Jiri Menzelio 1966 m. filmas „Ypatingai sekami traukiniai“ ir svarbi proga – „Meno avilio“ 20-metis. Pasak programos vadovės Onos Kotrynos Dikavičiūtės, pirmojoje „Meno avilio“ kuruotoje lauko kino seansų programoje buvo rodomas būtent šis kino kūrinys.
„Persikėlus iš Liubarto patiltės į Bėgių parko angarą „Ypatingai stebimi traukiniai“ pasirodė ypač tinkamas filmas tiek organizacijos gimtadienio, tiek projekto atidarymo proga.
Kiti „Meno avilio“ programos filmai – „Merginos“ (rež. Sumitra Peries), „Draugystės mirtis“ (rež. Peteris Wollenas), „21:12 naktinis baras“ (rež. Mary Jimenez), „Bona“ (rež. Lino Brocka) – skros laiką ir erdvę keliaudami per praėjusio amžiaus 8-ąjį ir 9-ąjį dešimtmečius: nuo Šri Lankos iki Belgijos, nuo Filipinų iki Jungtinės Karalystės.
„Programa sudaryta iš svarbių pastaraisiais metais restauruotų filmų, kurie kino tyrėjų ir archyvų darbuotojų pastangomis atgavo pirminį pavidalą ir dabar gali pasiekti platesnę auditoriją. Dalis šių filmų ilgus metus buvo laikomi dingusiais, kiti – padėti į lentyną arba cenzūruoti ir tik dabar grąžinti į pirminę autorių viziją.
Pavyzdžiui, ilgą laiką manyta, kad filmas „Draugystės mirtis“ egzistavo tik senoje prastos kokybės VHS laikmenoje, kurią turėjo pagrindinė aktorė Tilda Swinton, kol originalus 16 mm negatyvas buvo atrastas Britų kino instituto (BFI) archyve.
Pirmosios Šri Lankos moters režisierės S.Peries debiutinis filmas „Merginos“ buvo atkurtas derinant tris stipriai pažeistas 35 mm kopijas ir atrenkant geriausias jų dalis. Po sudėtingo ir ilgo restauravimo proceso gegužės mėnesį jis buvo pristatytas Kanų kino festivalyje“, – kalbėjo O.K.Dikavičiūtė.
Prie ciklo „Gilios upės tyliai plaukia“ vasaros repertuaro šiemet taip pat prisijungė 15 organizacijų iš Baltijos šalių, kurių renginių programą vienija kintančių erdvių ir (ne)laisvės jose judėti tema. („Sostinė“)
