„Sevilijos kirpėjuje“ žėri J.Gedmintaitės Rozina

Savaitgalį Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre rampų šviesą išvydusi ispanų kūrėjų ir lietuvių dirigento Juliaus Geniušo pastatyta Gioacchino Rossini opera „Sevilijos kirpėjas“ išskleidė visą puokštę smagių operos vaidmenų.

Rozina (J.Gedmintaitė) gudriai laviruoja tarp Almavivos (R.Pavilionis - kairėje) ir Bartolo (L.Mikalauskas)<br>M.Aleksos nuotr.
Rozina (J.Gedmintaitė) gudriai laviruoja tarp Almavivos (R.Pavilionis - kairėje) ir Bartolo (L.Mikalauskas)<br>M.Aleksos nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Asta Andrikonytė

Apr 12, 2014, 7:12 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 5:05 PM

Publikos džiaugsmui penktadienį azartiškai savo komiškus personažus scenoje šaržavo Liudas Mikalauskas (Bartolas), Egidijus Dauskurdis (Don Bazilijus), Laima Jonutytė (Berta), Ignas Misiūra-Tumanovas (Seržantas).

Kviestiniam Figarui – rusų baritonui Pavelui Jankovskiui – sunkiai sekėsi prilygti lietuviams scenos charizma. Muzikalumu ir įtaiga premjeroje imponavo Tomas Pavilionis (Grafas Almaviva), jau neprastai perpratęs ir itališko rečitavimo meną.

Tačiau puikia vokaline forma labiausiai nustebino Roziną kurianti Joana Gedmintaitė. Sudėtingas koloratūrines arijas solistė dainavo laisvai, žaismingai, tiksliai, o juk ji vos daugiau kaip prieš metus susilaukė antrosios dukrelės ir vis dar yra paskendusi motinystės rūpesčiuose. Rozina – visiškai naujas Joanos vaidmuo.

„Po dukters Auros gimimo tai pirmasis iš tikrųjų didelis kūrybinis išbandymas, – kalbėjo apie Rozinos vaidmenį solistė. – Buvo ko pasimokyti – partija labai sunki. Giacomo Puccini lengviau dainuoti negu G.Rossini, kuris reikalauja didelio tikslumo“.

Joana paneigė mitą, kad pirmoji atžala paprastai atveria solistėms naujų balso galimybių, o antroji jas sumenkina. „Jaučiu, kad mano balsas ir kvėpavimas sutvirtėjo“, – džiaugėsi dvi dukras auginanti dainininkė.

J.Gedmintaitė negailėjo komplimentų „Sevilijos kirpėją“ į Vilniaus sceną iš San Francisko operos (ji – projekto koprodiuserė) perkėlusiai režisieriaus Emilio Sagi asistentei bei choreografei Nuriai Castejon.

„Nedarėme nieko, kas mums būtų nepatogu. Šiame spektaklyje svarbiausia – muzika, dainavimas, o visa kita reikia tiesiog sužaisti, pagal savo nuovoką įvilkti į gražų rūbą. Nuriai rūpėjo, kaip kiekvienas solistas jaučia muziką ir savo vaidmenį. Todėl skirtingos artistų sudėtys kuria skirtingus spektaklius“, – pasakojo Joana.

Šeštadienį Figarą dainuos Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistas Mindaugas Rojus, Roziną – Julija Stupnianek, Daktarą Bartolą – Vladas Bagdonas, Don Bazilijų – Liudas Norvaišas, diriguoja lietuvių kilmės maestro Alexis Soriano iš Ispanijos.

Sekmadienį „Sevilijos kirpėjuje“ pasirodys pirmoji solistų sudėtis, diriguos spektaklio muzikos vadovas J. Geniušas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.