Ph. Glasso ansamblis Vilniuje: negali mirti to nepamatęs

Lygiai po 20 metų nuo pirmojo apsilankymo Vilniuje, Philipas Glassas čia atvyko su savo ansambliu. Ir tai vėl buvo pirmas kartas. Kongresų rūmai ir „Gaidos“ festivalis, ko gero, niekad nebuvo regėję tokio klausytojų antplūdžio. Bet nieko nuostabaus: Philipo Glasso ansamblis neabejotinai priklauso kategorijai „negali mirti to nepamatęs“ (YouMustSeeBeforeYou Die).

Vilniuje koncertavo Philipas Glassas ir jo ansamblis.<br>L.Vansevičienės nuotr.
Vilniuje koncertavo Philipas Glassas ir jo ansamblis.<br>L.Vansevičienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Urbaitis

Nov 6, 2014, 11:31 AM, atnaujinta Jan 22, 2018, 4:29 AM

Koncerto programą sudarė laiko patikrinti ir klausytojų pamėgti kūriniai, iš dalies „Greatest Hits“,apimantys 1969-1983 metų laikotarpį – P.Glasso kūrybos savo ansambliui „aukso amžių“. Vėliau kompozitorius daugiau dėmesio ėmė skirti operinei ir simfoninei kūrybai.

Pradėjęs koncertą 1979 metų kūriniu solo fortepijonui „MadRush“ („beprotiškas skubėjimas“), pakvietęs į sceną ansamblį peršoko į 1969 metus ir atliko vieną žinomiausių ankstyvųjų kūrinių „MusicInSimilarMotion“ („Muzika vienodu judėjimu“). Jau jame susiformavo charakteringas mišrių tembrų amplifikuoto pučiamųjų ir klavišinių instrumentų ansamblio skambesys, vėliau papildytas instrumentiškai traktuojamo vokalo partijomis, kurias koncerte stilingai išpildė Lisa Bielawa.

Pirmąją koncerto dalį baigė dvi dalys iš „Dvylikos dalių muzikos“ – ankstyvąjį P.Glasso kūrybos periodą vainikuojančio kūrinio – tarsi jo muzikos savo ansambliui kompendiumo, kurio įrašas net jo stiliaus šalininkais nesančius kritikus privertė pripažinti ypatingą kūrinio meistriškumą ir žavesį.

Antrąją koncerto dalį pradėjo ištrauka iš kultinės – nekenčiu šio apibūdinimo, bet jis šiuo atveju tobulai tinka – P.Glasso operos „Einstein on the Beach“ („Einšteinas paplūdimyje“), o tęsė trys kūriniai iš ciklo „Glassworks“, sukurto įrašui studijoje, bet vėliau pritaikyto groti jo ansambliui.

Koncertas baigėsi dviem sceninių kūrinių ištraukomis: „Fotografo“ III veiksmu ir „Spaceship“ – „Erdvėlaivio“ scena iš „Einšteino“, atlikta bisui. Operos režisieriui Robertui Wilsonui pažadėjęs pastarąją sukurti taip efektingai, kad ji pakeltų klausytojus ant kojų, P.Glassas ant kojų klausytojus Kongresų rūmuose pakėlė jau „Fotografo“ scena.

Klausytojai Vilniaus scenoje galėjo matyti P.Glasso ansamblio narius, grojančius jame nuo pat įsikūrimo, kaip Jon Gibson, ar prisijungusius kiek vėliau, bet tapusiais neatskiriamais ansamblio ir P.Glasso muzikos interpretatoriais, kaip ansamblio muzikos vadovas Michael Riesman ar solistė Lisa Bielawa.

Kolektyvui, kurio nariai dešimtmečius groja kartu gerai jiems žinomą ir daug kartų atliktą repertuarą, kadaise buvusi neįprasta P.Glasso muzikos sandara ir jos atlikimo iššūkiai tapo lengvai ir maloniai nugalimi. Interpretacijos laisvė, kurią muzikantai darniai kūrė kartu, puikiai absorbavo pasitaikiusius smulkius netikslumus ir sklandžiai juos įpynė į gyvo garso koncerto audinį.

Visi skambėję kūriniai melomanų neabejotinai daugybę kartų girdėti iš įrašų ar kino filmuose, todėl koncerte beliko mėgautis taip gerai pažįstamos muzikos gyvu išpildymu. Philipo Glasso muzikos gerbėjams tai turėjo suteikti tikrą malonumą.

-------------

Toliau „Gaidos“ festivalyje: lapkričio 6 d. 18.30 val. – šiais metais pastatyta Onutės Narbutaitės opera „Kornetas“ Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. Dirigentas Robertas Šervenikas, režisierius Gintaras Varnas, scenografė MedilėŠiaulytytė, vaizdo projekcijų autorius Rimas Sakalauskas, šviesų dailininkas Levas Kleivas, choreografė ElitaBukovska (Latvija), choro meno vadovas Česlovas Radžiūnas. Dainuoja Tomas Pavilionis, Jovita Vaškevičiūtė, Rita Petrauskaitė, Liudas Norvaišas, Jonas Sakalauskas, Regina Šilinskaitė, Vilija Mikštaitė, Mindaugas Jankauskas, Egidijus Dauskurdis, taip pat scenoje pasirodo Kipras Chlebinskas (šokis), Rūta Rikterė (fortepijonas) ir kiti atlikėjai. Dainuoja LNOBT choras, griežia LNOBT simfoninis orkestras.

Lapkričio 7 d., pektadienį – net du „Gaidos“ renginiai. 19 val. Šiuolaikinio meno centre geriausia mušamųjų grupė iš tolimosios Australijos „SpeakPercussion“ atliks penkis elektroakustinius kūrinius mušamiesiems, tarp kurių – ir Steve’o Reicho „PendulumMusic“.

21 val. ŠMC – garsiojo Vokietijos elektroninės muzikos akto „Monolake“ lyderio RobertoHenke’s projektas „Lumière“. Vos prieš metus sukurtas įspūdingas lazerių ir elektroninės muzikos spektaklis sulaukė milžiniško pasisekimo visame pasaulyje ir jau spėjo aplankyti daugybę garsiausių muzikos festivalių ir prestižinių koncertų salių Europoje, Japonijoje ir JAV.

Įžanginiame koncerto pasirodyme Vytauto V. Jurgučio opuso L7 premjera bei lietuvių elektroninės muzikos kolektyvo DIISSC ORCHESTRA atliekama pastarųjų metų kompozicijų programa, praturtinta naujais muzikiniais elementais ir skambesiais. Intro dalyje vaizdo projekcijas kuria šiam koncertui į VJ’ų grupę susibūrusios trys menininkės Eglė Eigirdaitė, Akvilė Anglickaitė ir Agnė Matulevičiūtė.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.