Tik ką pageidaujant Lenkijos ambasadai Berlyne atsisakyta V.Gergijevo pasirodymo kitų metų Sarbriukeno festivalyje Vokietijoje, kurio tema bus Lenkija. Pasak festivalio meno vadovo, Putino draugas nepageidaujamas Lenkijai skirtame renginyje. Nors koncerto išvakarėse V.Gergijevas tą pačią programą su Miuncheno filharmonijos orkestru ir violončelininke Sol Gabetta pristatys Paryžiuje, Sarbriukene jį pakeis lenkų dirigentas.
Lapkričio pradžioje pustuštėse Birmingemo salėse buvo rodomas V.Gergijevo diriguojamas Marijos teatro „Nybelungo žiedas“. Net atpiginus bilietus, publika nesusirinko.
Vasarą V.Gergijevui nepavyko surengti Pasaulio taikos orkestro gastrolių – neatsirado, kas jas paremia. Vietoje planuotų koncertų trijose šalyse orkestras pagrojo vienintelį Londono „BBC Proms“ festivalyje.
Prieš V.Gergijevo paskyrimą nuo kitų metų Miuncheno filharmonijos simfoninio orkestro vadovu protestuoja Miuncheno žalieji. Jie reikalauja, kad maestro atsiribotų nuo Krymo aneksiją palaiminusios peticijos, po kuria padėtas ir jo parašas.
Tačiau rusų garsenybės reputacija šlyja ne tik dėl politikos, bet ir dėl skubotumo, pastaraisiais metais tapusio jo kūrybos stiliumi bei dažna publikos nusivylimų priežastimi. Anot „Times“ kritikės Hilary Finch, maestro ir Richardo Wagnerio „Nybelungo žiedą“ dirigavo „autopilotu“.
„V.Gergijevas yra įžvalgus verslininkas. Jis žino, su kuo pasitarti, kai Rusijoje smunka kalakutienos paklausa (maestro yra kalakutieną perdirbančios bendrovės stambus akcininkas – Red.). Tačiau dabar jam pačiam reikia naujos strategijos“, – ironizuoja savo tinklalapyje britų muzikos kritikas ir eseistas Normanas Lebrechtas.
Parengė Austė Radžiūnaitė