Sėkmės laidas – galingi balsai
Veikalą Kongresų rūmuose režisuojančiai trupės vadovei Daliai Ibelhauptaitei teko ilgai laukti šio momento. Mat „Trubadūro“ sėkmės garantas yra galingų balsų solistų ansamblis. Jį reikėjo užsiauginti.
Ši opera galėtų vadintis tiek „Leonora“, tiek „Azučena“, kaip iš pradžių ir norėjo pats autorius. Visi pagrindiniai herojai - lygiaverčiai. O VCO spektakliui kerštingosios čigonės Azučenos vardas, ko gero, itin tiktų – spektaklis pasakos apie tai, kaip kerštas ir neapykanta naikina žmogaus sielą.
Vilniaus kongresų rūmuose jau iškilo asketiškos ir niūrios scenografo Marijaus Jacovskio spektakliui sukurtos dekoracijos. Artistai kyla į sceną vilkėdami elegantiškais britų dizainerio Jono Morrellio kostiumais, kurie stebina kūrėjo išmone derinant įvairių epochų detales.
VCO „Trubadūras“ nespraudžiamas į librete nurodomo XV amžiaus rėmus.
Dainuoti parvyko iš užsienio
„Mane džiugina tai, kad šiandien jau galime imtis G.Verdi su solistais, kurie pradėjo „bohemiečių“ kelią dainuodami „Pajacuose“ ir „Bohemoje“. Tai liudija mūsų komandos brandą“, – kalbėjo maestro Gintaras Rinkevičius, pastatęs daugybę G.Verdi operų su kitomis trupėmis.
Beje, būtent G.Verdi jį suvedė su D.Ibelhauptaite prieš trylika metų, kai šie menininkai statė „Kaukių balių“ Vilniaus festivalyje, o po to perkėlė operą į Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro sceną. Nuo tada tandemas išleido į scenas vienuolika operų, kurias pamatė daugiau kaip 240 tūkst. žiūrovų.
Ir štai „Bohemos“ žvaigždės Asmik Grigorian ir Sandra Janušaitė subrendo „Trubadūro“ Leonoros vaidmeniui.
Šiandien šioms solistėms dažniau ploja užsienio negu Lietuvos publika. Asmik šį sezoną kuria net keturis naujus vaidmenis svetur. Leonora - taip pat jos debiutinis vaidmuo.
Tik ką žmonės plūdo klausytis Asmik į P.Čaikovskio „Burtininkę“ Vienoje, „Theater an der Wien“. Šiuo metu ji dar dainuoja Čio čio san G.Puccini „Madam Baterflai“ Stokholmo karališkojoje operoje. Pasak švedų spaudos, lietuvė tiesiog gimusi šiam vaidmeniui.
„Po šių darbų nerti į „Trubadūrą“ nelengva, – neslėpė A.Grigorian. – Labai daug savęs atiduodu bet kurioje scenoje“.
Kuria valingą ir žiaurią heroję
Ypatingi „Trubadūro“ lūkesčiai siejami su Azučenos vaidmens atlikėja Jovita Vaškevičiūte. D.Ibelhauptaitės įsitikinimu, tai bus ryškus artistės karjeros darbas.
„Kiekvienu judesiu ir kvėptelėjimu stengiuosi perteikti režisierės idėjas. Mes gerai suprantame viena kitą – bendradarbiaujame nuo „Kaukių baliaus“, po to buvo dar ne vienas svarbus bendras darbas“, – pasakojo solistė.
Anot Jovitos, įsijausti į Azučenos vaidmenį jai padeda ir stilingi J.Morrellio kostiumai bei M.Jacovskio dekoracijos. „Vos apsivilkusi herojės rūbą, pasijuntu Azučena. Ji nebus vargšė moterėlė, kaip daugelyje mano matytų spektaklių, bet – stipri, pikta, keršto pritvinkusi būtybė, auginanti Manriką tik kaip keršo įrankį“, – atskleidė artistė.
Čigonės Azučenos netrikrą sūnų Manriką įkūnys kviestiniai tenorai – P.Domingo pasaulinio konkurso „Operalia“ finalininkas rusas Sergejus Poliakovas ir turkas Muratas Karahanas, Grafą di Luną – Vokietijoje dirbantis Laimonas Pautienius.
Ketvirtadienį „Trubadūras“ šovė į finišo tiesiąją – prasidėjo repeticijos su orkestru.
Premjeriniai G.Verdi operos „Trubadūras“ spektakliai Kongresų rūmuose – gruodžio 2,3,5 ir 6 dienomis.