Postmodernus Naujųjų vakarėlis Operoje su Jose Cura

Garsaus Argentinos tenoro Jose Curos koncertas Naujametį vakarą Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre buvo netikėtas.

J.Cura - gitaristas.<br>M.Aleksos nuotr.
J.Cura - gitaristas.<br>M.Aleksos nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Beata Baublinskienė

Jan 1, 2015, 4:05 PM, atnaujinta Jan 17, 2018, 7:06 AM

Pirmiausia po Ruggero Leoncavallo operos „Pajacai“ orkestrinės įžangos skambus žymiojo tenoro balsas pasigirdo iš... salės. Pajaco Kanijo partiją jis pradėjo dainuoti sėdėdamas tarp publikos. Žinoma, po keleto frazių jau stojosi eiti į sceną, bet čia pat improvizuodamas mizansceną drauge už rankos nusivedė ir mažą mergaitę iš publikos, kuriai netikėtai teko nedidelis, bet svarbus vaidmuo drauge su pasaulio įžymybe pradėti koncertą.

Tiesą sakant, epitetas „netikėtai“ bene geriausiai apibūdintų visą šventinį ir itin neformalų vakarą Operoje.

Nuo pat pradžių sugriovęs vadinamąją ketvirtą sieną, skiriančią aktorius nuo žiūrovų, žymusis tenoras ir toliau kaip sumanus režisierius subtiliai kūrė neformalią, roko ar džiazo koncertui prilygstančią atmosferą.

Jis lietuviškai pasisveiko su publika („Labas vakaras“ ištarti be akcento išties juk nesunku), papasakojo, jog pirmą kartą vieši Lietuvoje, tačiau sąsajų su Lietuva jau turi, nes jo dukters draugas yra lietuvis. „Ir galbūt netrukus būsiu vienas iš jūsų“, - pajuokavo žymus argentinietis, iš viso su žmona auginantis tris vaikus.

Jis išsyk perspėjo (jau angliškai), jog tai bus ne įprastas koncertas, o ypatingas vakaras – Naujųjų metų puota („New Years party“), tad pasiūlė atsipalaiduoti ir mėgautis. Jis savo ruožtu drauge su visais atlikėjais scenoje tiesiogine prasme „lies prakaitą“ publikos labui.

Reikia pripažinti, tokio nuoširdaus ir neformalios dvasios renginio akademinė LNOBT scena turbūt senokai nėra regėjusi. Nepaisant to, pati koncerto programa nė iš tolo nepriminė populiarių klasikinių kūrinių popuri, tradiciškai užtvindančių scenas sutinkant Naujuosius. Taip, skambėjo žinoma Kanijo arija iš „Pajacų“, atlikta su visa vokaline, scenine ir dvasine įtaiga, kokios tik galėtum tikėtis iš pasaulio scenas užkariavusio tenoro, bet ją paruošė operos Prologas, I veiksmo scena ir Intermezzo.

Galima buvo mėgautis ir žinoma Chosė arija iš Georges‘o Bizet operos „Karmen“, tačiau skambėjo ir operos uvertiūra, Karmen ir Don Chosė duetas bei visas IV operos veiksmas. Pagal J.Curos sumanymą, programa, kurioje jis pasirodė ir kaip solistas, ir kaip dirigentas, buvo sudaryta iš didesnės apimties scenų.

Be minėtų, skambėjo nuostabios ištraukos iš Giuseppe’s Verdi operų „Nabukas“ ir „Aida“, Camille’io Saint-Saenso operos „Samsonas ir Dalila“. Samsono raudą tenoras atliko ypač įsijautęs, prieš tai padirigavęs rytietiško žavesio kupiną „Bakchanaliją“. Net ir reikliausio skonio melomanai neturėtų ko prikišti koncerto programai tiek dėl kūrinių parinkimo, tiek dėl atlikimo kokybės, prilygusios aukščiausiems klasikos standartams.

Greta garsiojo tenoro scenoje stojo Lietuvos operos pažibos Jovita Vaškevičiūtė ir Tadas Girininkas, epizodiškai pasirodė Irena Zelenkauskaitė ir Julija Stupnianek, dainavo LNOBT choras (vadovas Česlovas Radžiūnas), griežė LNOBT simfoninis orkestras, dirigavo Robertas Šervenikas.

T. Girininkas pasigėrėtinai atliko Zacharijo ariją iš „Nabuko“ diriguojant J. Curai, pasirodė ir kaip įspūdingas Toreadoras „Karmen“. J. Vaškevičiūtė scenoje blizgėjo it senų laikų primadona, su garsiuoju tenoru Radameso ir Chosė amplua įkūnydama Amneris ir Karmen.

Atidus ir nepavydus šlovės scenos partneriams J. Cura vis dėlto ypatingus simpatijos ir padėkos ženklus rodė LNOBT orkestrui, akivaizdžiai jausdamas didelę aistrą savo antrajam muzikiniam pašaukimui – dirigavimui. Orkestro koncertmeisterę Angelę Litvaitytę impulso pagautas maestro net apkabino.

Duoklė populiariųjų operinių popuri repertuarui buvo atiduota bisų pavidalu – skambėjo Vergų choras iš „Nabuko“, „Libiamo“ iš „Traviatos“ (be šios arijos Naujieji Lietuvoje juk neįsivaizduojami) ir, žinoma, nuostabioji Kalafo arija „Nessun Dorma“ iš Giacomo Puccini „Turandot“, užbaigusi fantastišką vakarą.

O tarp šių bisų įsiterpė grupės „The Beatles“ daina „Yesterday“, kurią J. Cura padainavo pritardamas sau gitara. Kaip pats pakomentavo: „Kas bendra tarp operos ir „Bitlų“? Jų „Yesterday“ taip pat yra klasika – populiarioji“.

Antroje koncerto dalyje įsiterpė ypatingas šventinis epizodas – Metų solistų apdovanojimai. Vakaro publiką ir laureatus pasveikino LNOBT vadovas Gintautas Kėvišas, o apdovanojimų į sceną ėjo teikti premijas įsteigę privatūs rėmėjai.

2014 metų geriausia operos soliste išrinktai Joanai Gedmintaitei premiją įteikė Nerija Kasparienė. Geriausią 2014 metų baleto solistę Kristiną Gudžiūnaitę sveikino ilgametė Baleto trupės rėmėja Raminta Kuprevičienė, o Metų viltimis išrinktiems operos solistui Tomui Pavilioniui ir baleto solistui Stanislavui Semianiurai premijas įteikė Danutė ir Raimundas Petrauskai.

Taigi, kaip dainuojama 1965 m. sukurtoje „The Beatles“ dainoje „Yesterday“: „Vakar visi mano rūpesčiai atrodė taip toli...“. J.Curos uždegančios charizmos ir jo spinduliuojamos žmogiškos šilumos dėka naujametį vakarą LNOBT išties tvyrojo laisva, nuoširdi ir nekasdienė atmosfera. Postmodernus Naujųjų vakarėlis Operoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.