Tenoras Edgaras Montvidas: „Svarbu neužsiauginti pilvuko“

Edgaro Montvido laukia ypatinga savaitė – trys „Verterio“ spektakliai, tarp kurių tenorui pailsėti bus sunku. „Nebent įlįsčiau į kokį rūsį, kur niekas manęs nesurastų“, – juokavo E.Montvidas.

E.Montvidas kasmet parengia kelias naujas partijas, tarp jų – retose operose.<br>R.Šeškaičio nuotr.
E.Montvidas kasmet parengia kelias naujas partijas, tarp jų – retose operose.<br>R.Šeškaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Asta Andrikonytė („Lietuvos rytas“)

Apr 7, 2015, 6:00 AM, atnaujinta Jan 7, 2018, 10:37 AM

Gegužės 27-ąją 40-metį švęsiantis E.Montvidas šią savaitę paskutinį kartą dainuos Verterį Dalios Ibelhauptaitės režisuotuose „Vilnius City Opera“ (VCO) spektakliuose Kongresų rūmuose. Tai bene didžiausias ir geriausias šio solisto vaidmuo Lietuvoje, pelnęs jam Auksinį scenos kryžių.

Tačiau Edgaras neaprauda atsisveikinimo su savo herojumi.

„Gal bus Verterių kitose scenose?“ – svarstė artistas.

Jis jau buvo sulaukęs pasiūlymų kurti šį personažą Škotijos nacionalinėje operoje, o prieš pat pastaruosius spektaklius – ir Buenos Airių „Colon" teatre. Tačiau grįžti į Lietuvą šį kartą jam buvo svarbiau.

Gausėja jaunesnių varžovų

„Verterio“ spektaklius Vilniuje E.Montvidas skiria savo artėjančiam 40-mečiui. Ištrūkti į gimtinę ilgesniam laikui solistui tampa vis sunkiau.

„Jei nedainuoju spektakliuose, rengiu naujus vaidmenis – per sezoną išmokstu du tris“, – aiškino dainininkas.

Savo gimtadienį kitą mėnesį jam teks švęsti svetur. Edgaras dainuos 17-oje Wolfgango Amadeaus Mozarto operos „Pagrobimas iš seralio“ spektaklių Glaindborno festivalyje Jungtinėje Karalystėje.

Ši garsaus brito Davido McVicaro režisuota opera bus rodoma ir kino teatruose, festivalyje „BBC Proms“, o jos įrašas pasirodys DVD formatu.

Operoje lietuvių tenoras grįš prie vieno seniausių savo vaidmenų – Belmontės.

Kokiose tik inscenizacijose Edgaras jo nekūrė! Berlyno teatro „Komische Oper“ publika švilpė ir trypė kojomis, kai lietuvis dainavo Belmontę katalonų režisieriaus Calixto Bieito „Pagrobimo iš seralio“ versijoje.

Solistui teko žiūrovų akivaizdoje išsirengti iki trumpikių, apsivilkti trumpą suknelę, įsidėti krūtis ir apsiauti aukštakulnius. „Neįžvelgiau tame didelio meno – tik pigų norą šokiruoti“, – neslėpė Edgaras.

Tačiau pats vaidmuo jam brangus. „Dainuosiu jį, kol galėsiu, – kalbėjo solistas. – W.A.Mozartas mano balsui tinka, o įdomių tenoro vaidmenų jo operose ne tiek daug.

Be to, bėgant metams atsiranda vis jaunesnių už mane kandidatų dainuoti Taminą „Užburtojoje fleitoje“ ar Doną Otavijų „Don Žuane“. Taigi svarbu neužsiauginti pilvo ir jaunai atrodyti.“

Susidraugavo su garsenybe

Edgaro susirūpinimas išvaizda kiek perdėtas – jam negresia amžinas romantiškų jaunikaičių amplua.

Neseniai solistas triumfavo Bostono „Symphony Hall“ dainuodamas emocingos XX a. lenkų kompozitoriaus Karolio Szymanowskio operos „Karalius Rodžeris“ koncertinėje versijoje su Bostono simfoniniu orkestru.

Lietuvį į šio reto veikalo solistų ansamblį pakvietė legendinis šveicarų dirigentas Charles’is Dutoit. Projekte dalyvavo ir vienas garsiausių šių dienų baritonų Mariuszas Kwiecienas.

„Patekti į tokį kolektyvą labai sunku: koncertams nebūna perklausų, kaip operoms.

Man pasisekė, kad susidraugavome su Ch.Dutoit“, – džiaugėsi Edgaras.

Prieš porą metų jis atliko nedidelį vaidmenį maestro diriguojamoje Igorio Stravinskio operoje „Lakštingala“ Bostone ir Tokijuje, o dabar gavo pasireikšti kur kas solidžiau jo diriguojamame „Karaliuje Rodžeryje“ ir sulaukė naujų šio dirigento pasiūlymų.

Surado neįprastą nišą

Lietuvis vis labiau įsitvirtina ir retos prancūzų muzikos nišoje. Jį kviečia įrašinėti pamirštus prancūzų veikalus užsienyje įsikūręs Prancūzų romantinės muzikos centras.

Šie leidiniai sulaukia didelio atgarsio pasaulio žiniasklaidoje.

Pernai „The Guardian“ gyrė E.Montvidą už Alfredo Bruneau Requiem įrašą su Belgijos operos teatro „La Monnaie“ orkestru. Šiemet buvo daug rašoma apie Camille’io Saint-Saënso operos „Barbarai“ kompaktinę plokštelę, įrašytą E.Montvido ir kitų solistų su Sent Etjeno orkestru bei choru.

Netrukus pasirodys prancūzų kompozitoriaus Felicieno Davido operos „Herculanum“ plokštelė. Šį veikalą lietuvis įrašinėjo su Briuselio filharmonijos orkestru ir solistų ansambliu, atliko Versalio rūmuose Paryžiuje.

„Tai išties įdomi patirtis. Be to, ji gausina mano diskografiją, o kūrinius aš mokausi greitai, nesikankindamas“, – vardijo neįprasto užsiėmimo privalumus E.Montvidas.

Kitas solisto laukiantis etapinis darbas – pagrindinis vaidmuo Jacques’o Offenbacho „Hoffmanno pasakose“ Berlyno „Komische Oper" teatre. Spektaklį režisuos pernai per tarptautinius operos apdovanojimus geriausio režisieriaus titulą pelnęs australas Barrie Koski.

Dainuos milijoninei auditorijai

Šį birželį BBC televizijos antrojo kanalo auditorija pamatys E.Montvidą dokumentinėje juostoje „Traviata“ ir Londono moterys“. Ji pasakos apie G.Verdi operos skandalingą premjerą Londone 1856 metais. Filmą kuria A.Vickery ir T.Service’as.

Lietuvių tenoras dainuos Alfredą specialiai šia proga nufilmuotuose operos fragmentuose.

Kuriant filmą BBC talkino kompanija „Opera North“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.