Operoje „Manon“ dainuos kritikų „svajonė“

Žavi prancūzų dainininkė Fabienne Conrad, pasak kritikų, geba išgauti tokius pat kerinčius „pianissimi“ (tylaus dainavimo epizodai) kaip legendinė Montserrat Caballé, ir taip įsijausti į vaidmenį, kad tampa žiūrovo svajone. F.Conrad šiuo metu repetuoja Manon vaidmenį Jules’io Massenet operoje „Manon“, kurios premjera rugsėjo 18 d. pradės naują Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro sezoną.

F.Conrad repetuoja Manon vaidmenį J.Massenet operoje „Manon“, kurios premjera rugsėjo 18 d. pradės naują Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro sezoną.<br>Nuotr. iš asmeninio archyvo
F.Conrad repetuoja Manon vaidmenį J.Massenet operoje „Manon“, kurios premjera rugsėjo 18 d. pradės naują Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro sezoną.<br>Nuotr. iš asmeninio archyvo
F.Conrad repetuoja Manon vaidmenį J.Massenet operoje „Manon“, kurios premjera rugsėjo 18 d. pradės naują Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro sezoną.<br>Nuotr. iš asmeninio archyvo
F.Conrad repetuoja Manon vaidmenį J.Massenet operoje „Manon“, kurios premjera rugsėjo 18 d. pradės naują Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro sezoną.<br>Nuotr. iš asmeninio archyvo
F.Conrad repetuoja Manon vaidmenį J.Massenet operoje „Manon“, kurios premjera rugsėjo 18 d. pradės naują Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro sezoną.<br>M.Aleksos nuotr.
F.Conrad repetuoja Manon vaidmenį J.Massenet operoje „Manon“, kurios premjera rugsėjo 18 d. pradės naują Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro sezoną.<br>M.Aleksos nuotr.
F.Conrad repetuoja Manon vaidmenį J.Massenet operoje „Manon“, kurios premjera rugsėjo 18 d. pradės naują Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro sezoną.<br>M.Aleksos nuotr.
F.Conrad repetuoja Manon vaidmenį J.Massenet operoje „Manon“, kurios premjera rugsėjo 18 d. pradės naują Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro sezoną.<br>M.Aleksos nuotr.
F.Conrad repetuoja Manon vaidmenį J.Massenet operoje „Manon“, kurios premjera rugsėjo 18 d. pradės naują Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro sezoną.<br>M.Aleksos nuotr.
F.Conrad repetuoja Manon vaidmenį J.Massenet operoje „Manon“, kurios premjera rugsėjo 18 d. pradės naują Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro sezoną.<br>M.Aleksos nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

lrytas.lt

Sep 10, 2015, 10:30 AM, atnaujinta Oct 16, 2017, 2:39 PM

Spektaklį apie jauną, laisvės ir malonumų trokštančią moterį kuria prancūzų menininkai. Anot režisieriaus Vincent’o Boussard’o, ši istorija, nors ir pateikta XIX amžiaus operoje pagal XVIII amžiuje sukurtą romaną, artima mūsų laikams. O vaidmenų atlikėjai turi būti ne tik geri dainininkai, bet ir puikūs aktoriai.

Šiuolaikinio universalaus operos dainininko pavyzdį rodo kviestinė pastatymo solistė F.Conrad. Nors dar palyginti neseniai pradėjusi karjerą, ji jau dainuoja pagrindinius vaidmenis – Leilą Georges’o Bizet operoje „Perlų žvejai“, Mikaelą operoje „Karmen“, Grafienę Wolfgango Amadeus Mozarto „Figaro vedybose“, Paminą „Užburtojoje fleitoje“, taip pat Elizą Dulitl miuzikle „Mano puikioji ledi“.

Prieš keletą metų apie F.Conrad pasirodymą Charles’io Gounod operoje „Romeo ir Džuljeta“ Belgijos spauda rašė kaip apie „tobulą Džuljetos įkūnijimą“ ir tiesiog „svajonę“. O 2012 m. Ruano operos teatre (Prancūzijoje) sudainavusi Violetą Giuseppe Verdi „Traviatoje“ ji sulaukė tokio įvertinimo: „Tai tikras atradimas. Ji turi visas reikalingas savybes įkūnyti didžiąsias operų herojes: pasitikėjimą, solidžią vokalinę techniką, eleganciją, žavesį, malonų tembrą ir mokėjimą perteikti teksto prasmę.“

2014–2015 m. sezoną Fabienne pradėjo Ruane, sudainavusi keturis pagrindinius vaidmenis Jacques’o Offenbacho operoje „Hofmano istorijos“ – Olimpiją, Džuljetą, Antoniją ir Stelą. Spauda negailėjo pagyrų: „neįtikėtinas vaidmens pajautimas“, kuriuo solistė „patvirtino savo vokalinį meistriškumą“, „stulbinamas aktorinis talentas“ („La lettre du musicien“, „Forum Opera“, „Resmusica“).

Įdomu, kad į operos pasaulį F.Conrad atėjo baigusi Politikos studijų institutą Paryžiuje. Tiesa, lygiagrečiai mokėsi skambinti fortepijonu, šias studijas vainikavo diplomas su pagyrimu. Vėliau išvyko mokytis į Madrido dainavimo kolegiją. Ispanijos sostinėje pradedančiai solistei pavyko laimėti jaunųjų dainininkių konkursą, tai atvėrė kelią debiutuoti Madrido karališkojoje operoje Franciso Poulenco „Karmeličių dialogų“ spektaklyje, kurį kūrė režisierius Robertas Carsenas diriguojant garsiam ispanų dirigentui Jesúsui Lopezui Cobosui.

Netrukus F.Conrad jau dainavo pagrindinius vaidmenis Ispanijos ir Belgijos operos teatruose, į Prancūzijos operos scenas įžengė 2012 m. O po metų išvyko į didelį ir sėkmingą koncertų turnė po Rusiją (operų arijų rečitaliai su orkestru), kurio metu jos dainavimas kritikų buvo palygintas su kerinčia M.Caballé maniera.

Pernai Fabienne koncertavo Belgijoje per iškilmes, skirtas paminėti Pirmojo pasaulinio karo pradžią, dalyvaujant viso pasaulio valstybių vadovams.

Solistė neatsisako ir naujų būdų pasiekti publiką – 2010 m. nusifilmavo vaizdo klipe, kuriame atliko Georgo Friedricho Händelio ariją „Piangero“ iš operos „Julijus Cezaris“. 

Firma „Harmonia Mundi“ išleido F.Conrad dainuojamų operų arijų diską.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.