Operoje „Manon“ bus ir slaptų detalių

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras visu pajėgumu rengiasi netrukus įvyksiančiai premjerai. Rugsėjo 18 dieną 96-ąjį LNOBT sezoną pradės Jules’io Massenet operos „Manon“ premjera.

Režisierius V.Boussard’as yra ir kostiumų dailininkas – jis turi patirties šioje srityje, yra dirbęs su tokiomis madų pasaulio garsenybėmis kaip Ch.Lacroix.<br>M.Aleksos nuotr.
Režisierius V.Boussard’as yra ir kostiumų dailininkas – jis turi patirties šioje srityje, yra dirbęs su tokiomis madų pasaulio garsenybėmis kaip Ch.Lacroix.<br>M.Aleksos nuotr.
Prancūzų dirigentas C.Diederichas operą Lietuvoje stato pirmą kartą, tačiau su mūsų kraštu jį sieja glaudūs kūrybiniai ryšiai, jis ne kartą yra koncertavęs Lietuvoje.<br>M.Aleksos nuotr.
Prancūzų dirigentas C.Diederichas operą Lietuvoje stato pirmą kartą, tačiau su mūsų kraštu jį sieja glaudūs kūrybiniai ryšiai, jis ne kartą yra koncertavęs Lietuvoje.<br>M.Aleksos nuotr.
Pirmojoje „Manon“ premjeroje pagrindinę heroję dainuos prancūzų solistė F.Conrad.<br>M.Aleksos nuotr.
Pirmojoje „Manon“ premjeroje pagrindinę heroję dainuos prancūzų solistė F.Conrad.<br>M.Aleksos nuotr.
J.Massenet operą „Manon“ režisavo svečias iš Prancūzijos V.Boussard’as.<br>M.Aleksos nuotr.
J.Massenet operą „Manon“ režisavo svečias iš Prancūzijos V.Boussard’as.<br>M.Aleksos nuotr.
„Manon personažas iš tiesų yra labai įvairiaspalvis“, – sakė solistė V.Miškūnaitė.<br>M.Aleksos nuotr.
„Manon personažas iš tiesų yra labai įvairiaspalvis“, – sakė solistė V.Miškūnaitė.<br>M.Aleksos nuotr.
Viena artisčių dėvi žiedą su driežo formos akimi.<br>M.Aleksos nuotr.
Viena artisčių dėvi žiedą su driežo formos akimi.<br>M.Aleksos nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

lrytas.lt

2015-09-17 10:22, atnaujinta 2017-10-15 10:51

Pasak statytojų, tai bus tikra drama scenoje. Kaip per spaudos konferenciją atskleidė režisierius Vincent’as Boussard’as, „Manon“ žanras – tai vadinamoji „opera comique“, tačiau tai nereiškia, kad matysime komišką operą, o tik tai, kad atlikėjai scenoje vaidina ir kalba. Taigi dainininkai turi būti ir labai gerais aktoriais.

Be to, „Manon“ yra XIX amžiuje sukurta opera pagal XVIII amžiuje parašytą romaną, o veikalas statomas mūsų dienomis. „Taigi turėjome surasti šių laikotarpių spalvas ir sykiu publikai suteikti pojūtį, kad kūrinys parašytas šiandien“, – sakė V.Boussard’as.

Režisierius yra ir kostiumų dailininkas, mat jis turi patirties šioje srityje, yra dirbęs su tokiomis madų pasaulio garsenybėmis kaip Christianas Lacroix.

Spektaklis nestokos netikėtumų bei įdomių, nors kartais iš žiūrovų salės net ir nematomų detalių. Pavyzdžiui, viena iš scenos artisčių dėvi žiedą su driežo formos akimi. Pasak V.Boussard’o, driežiukas buvo mėgiamas garsios Paryžiaus kurtizanės Marie Duplessis fetišas, o M.Duplessis, kaip žinoma, tapo romano „Dama su kamelijomis“ ir operos „Traviata“ pagrindinės veikėjos prototipu. Savo ruožtu „Damoje su kamelijomis“ brėžiama aiški paralelė su Manon Lesko istorija.

Viena iš Manon įkūnysiančių solisčių, prancūzė Fabienne Conrad pavadino Manon prancūziška „Traviata“. „Žinoma, nelyginu šių operų muzikiniu požiūriu. Be to, Manon per visus tris veiksmus yra tarsi trys skirtingi personažai. Tuos skirtumus atspindi ir muzika, kurioje daug įvairių stilistinių spalvų“, – teigė solistė.   Taigi, pasak solistės, reikia dainuoti ir XVIII a. prancūzų operine maniera ir išgauti XIX a. dainingumą.

Prancūzei paantrino kitoje sudėtyje Manon dainuosianti Viktorija Miškūnaitė: „Manon personažas iš tiesų yra labai įvairiaspalvis“.

Jaunai dainininkei šis vaidmuo bene sudėtingiausias iš visų iki šiol sukurtų (LNOBT scenoje dainuoja Rozalindą „Šikšnosparnyje“, Violetą „Traviatoje“, Mikaelą operoje „Karmen“), tačiau V.Miškūnaitė pasidžiaugė teatro jai parodytu pasitikėjimu. Vis dėlto sudėtingiausia solistei buvo perprasti prancūzų kalbą, kuria reikia ne tik dainuoti, bet ir kalbėti. Tačiau statytojų – tiek režisieriaus, tiek dirigento Cyrilo Diedericho – buvo dedamos išties didelės pastangos, kad prancūziškasis stilius lietuvių solistams taptų artimas.

Garsus prancūzų dirigentas Cyrilas Diederichas operą Lietuvoje stato pirmą kartą, tačiau su mūsų kraštu jį sieja tamprūs kūrybiniai ryšiai, jis ne kartą yra koncertavęs Lietuvoje, tad netgi pavadino ją savo antrąja tėvyne.

„Manon“ spektaklius taip pat diriguos Julius Geniušas, scenografijos autorius – belgų dailininkas Vincent’as Lemaire’as, šviesų dailininkas Levas Kleinas, choro meno vadovas Česlovas Radžiūnas.

Pagrindinį vyrišką – De Grijė – vaidmenį kuria du kviestiniai solistai – Michaelis Spadaccini (Belgija) ir Ho-Yoon Chungas (Pietų Korėja), kitus vaidmenis atlieka Lietuvos dainininkai.

Rugsėjo 18 ir 26 d. spektaklyje dainuos F.Conrad, Ho-Yoon Chungas, Eugenijus Chrebtovas, Rita Petrauskaitė, Vilhelma Mončytė, Joana Stanelytė, Liudas Mikalauskas, Šarūnas Šapalas, Rafailas Karpis ir Vladas Bagdonas.

Rugsėjo 19 d. dainuos V.Miškūnaitė, M.Spadaccini, E.Chrebtovas, Julija Karaliūnaitė, Kristina Zmailaitė, Laima Jonutytė, Liudas Norvaišas, Jonas Sakalauskas, Mindaugas Jankauskas ir Arūnas Malikėnas.

„Manon“ premjera – pirmoji iš penkių numatytų šį sezoną. Iki Naujųjų metų LNOBT dar pakvies į Eduardo Balsio baleto „Eglė žalčių karalienė“ ir Giacomo Puccini operos „Bohema“ premjeras, kitą pusmetį bus statoma Giuseppe Verdi opera „Don Karlas“ ir Ludwigo Minkuso baletas „Don Kichotas“.

Šį sezoną teatras rodys 35 pavadinimų spektaklius – 15 operų, 15 baletų ir 5 spektaklius vaikams. Iš viso įvyks beveik 150 renginių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.