Lietuvių solistai užplūdo operos grandų premjeras

„Daug metų nemačiau tokių įspūdingų šios operos herojų“, – kalbėjo sekmadienį per tiesioginę „Eugenijaus Onegino“ premjeros transliaciją iš Berlyno teatro „Komische Oper“ šios operos režisierius Barrie Kosky. Jis turėjo omenyje lietuvių sopraną Asmik Grigorian ir vokiečių baritoną Günterį Papendellį, dainavusius spektaklyje Tatjaną ir Oneginą.

Tatjana (A.Grigorian) Gremino rūmuose.<br>„Komische Oper“ nuotr.
Tatjana (A.Grigorian) Gremino rūmuose.<br>„Komische Oper“ nuotr.
Tatjana (A.Grigorian) ir Oneginas (G.Papendellis) „Eugenijaus Onegino“ premjeroje Berlyne.<br>„Komische Oper“ nuotr.
Tatjana (A.Grigorian) ir Oneginas (G.Papendellis) „Eugenijaus Onegino“ premjeroje Berlyne.<br>„Komische Oper“ nuotr.
„Eugenijaus Onegino“ vaizdai kaip filme: idilija Larinų dvare.<br>„Komische Oper“ nuotr.
„Eugenijaus Onegino“ vaizdai kaip filme: idilija Larinų dvare.<br>„Komische Oper“ nuotr.
„Eugenijaus Onegino“ vaizdai kaip filme: piknikas Larinų dvare.<br>„Komische Oper“ nuotr.
„Eugenijaus Onegino“ vaizdai kaip filme: piknikas Larinų dvare.<br>„Komische Oper“ nuotr.
L.Bendžiūnaitė H.Purcello operoje „Fėjų karalienė“ Štutgarto teatre (rež. C.Bieito).<br>Štutgarto operos nuotr.
L.Bendžiūnaitė H.Purcello operoje „Fėjų karalienė“ Štutgarto teatre (rež. C.Bieito).<br>Štutgarto operos nuotr.
E.Montvidas su solistėmis R.Frenkel (kairėje) ir V.Gens Miuncheno „Prinzregenten“ teatre.<br>Asmeninio albumo nuotr.
E.Montvidas su solistėmis R.Frenkel (kairėje) ir V.Gens Miuncheno „Prinzregenten“ teatre.<br>Asmeninio albumo nuotr.
A.Stundytė operoje „Ledi Makbet iš Mcensko apskrities“ (rež. D.Černiakovas)Liono teatre.<br>Liono operos nuotr.
A.Stundytė operoje „Ledi Makbet iš Mcensko apskrities“ (rež. D.Černiakovas)Liono teatre.<br>Liono operos nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Asta Andrikonytė

Feb 1, 2016, 3:28 PM, atnaujinta Jun 9, 2017, 2:30 PM

Tačiau Tatjana čia buvo pati svarbiausia. Ji buvo scenoje, net kai vaidino kiti – tuomet veiksmas tapdavo jos būsenų atspindžiu.

A.Grigorian publika sveikino kaip premjeros žvaigždę. Nepriekaištingas jos dainavimas ir aktorės talentas buvo įvertinti karštais plojimais ir „bravo!“ šūksniais.

Per spektaklio pertrauką parodytame interviu artistė pažymėjo režisieriaus nuopelną kuriant jai artimą Tatjaną. Mat P.Čaikovskio personažas, Asmik manymu, yra šviesesnis ir romantiškesnis, o jos pačios stichija – tamsios, dramatiškos herojės.

„Šioje operoje svarbūs ne scenovaizdžiai, žavūs kostiumai ar šokių numeriai. Ji turi skleistis per dainininkų kūnus ir balsus, per psichologinį realizmą“, – dėstė iš ekrano režisierius.

Tačiau jo „Eugenijus Oneginas“ įsirežia į atmintį ne tik įspūdingais solistų darbais, bet ir scenos reginiu, tarsi įkeliančiu herojus į idilišką gamtos paveikslą. Visi trys operos veiksmai rutuliojasi žalioje pievutėje – ji želia net kunigaikščio Gremino apartamentuose! Tai jau matyta kituose spektakliuose, bet vis tiek efektinga, kaip ir merkiantis lietus dramatiškame finale.

Kiekviena B.Kosky premjera tampa įvykiu – ne veltui jo vadovaujamas „Komische Oper“ teatras pelnė Tarptautinį operos apdovanojimą kaip geriausia 2015 metų operos kompanija.

Naują šio režisieriaus spektaklį su A.Grigorian galima žiūrėti nemokamai visą pusmetį „Opera Europa“ skaitmeninėje platformoje https://www.theoperaplatform.eu.

Sezono pradžioje iš Berlyno „Komische Oper“ buvo transliuojama ir B.Kosky režisuota Jacques‘o Offenbacho opera „Hoffmanno pasakos“ su Edgaru Montvidu. Šį sekmadienį lietuvis tik šmėstelėjo ekrane J.Offenbacho festivalio reklamoje.

Užtat melomanai išvydo Edgarą kitoje transliacijoje – internete rodytame koncerte iš Miuncheno „Prinzregenten“ teatro. Jame skambėjo prancūzų kompozitoriaus Benjamino Godard‘o (1849-1895) pamirštos operos „Dante“ koncertinė versija, atliekama solistų ansamblio su Bavarijos radijo simfoniniu orkestru ir choru, diriguojamais Ulfo Schirmerio. Dantę įkūnijo E.Montvidas.

„Tai atradimas mums visiems! Neįtikėtinai spalvingas kūrinys, jaudinantis darbas!“ – neslėpė entuziazmo Edgaras, atsidūręs tarp pirmųjų įdomaus romantinio kūrinio gaivintojų.

Tiesa, parengti didžiulę keturių veiksmų operos partiją prancūziškai solistui prireikė ištvermės. Tačiau Edgaras džiaugėsi, kad ši muzika puikiai tinka jo balsui, o jėgas paskirstyti jam padėjo dainavimo malonumas.

„Įsitvirtinu prancūzų romatiniame repertuare“, – džiaugėsi dainininkas.

Vasario 2-ąją kūrinį „Dante“ tie patys atlikėjai kartos Versalio karališkojoje operoje. Veikalas jau įrašytas ir kompaktinei plokštelei. Kitą mėnesį Edgaras dainuos prancūzų kompozitoriaus Edouard‘o Lalo operoje „La Jacquerie“ Paryžiuje.

Didelis išbandymas sekmadienį laukė ir Laurynos Bendžiūnaitės, antrąjį sezoną dirbančios Štutgarto operos teatre. Lietuvių sopranas debiutavo barokinėje Henry Purcello operoje „Fėjų karalienė“ – sukūrė paslaptingą mergaitės-moters-fėjos personažą katalonų režisieriaus Calixto Bieito spektaklyje. Skandalingasis menininkas, kaip visada, nepašykštėjo dainininkams savotiškų aktorinių užduočių.

Balandžio 24-ąją „Opera Europa“ skaitmeninėje platformoje bus tiesiogiai iš Štutgarto transliuojama šiuolaikinio belgų kompozitoriaus Philippe‘o Boesmanso opera „Reigen“, kurioje Lauryna dainuos Prostitutę.

Be to, sausio 31-ąją „Otelo“ premjeroje Monrealyje (Kanada) kerštingąjį maurą dainavo Vaidas Vyšniauskas (Kristianas Benediktas). O Liono operoje Prancūzijoje šią savaitę baigiami rodyti Dmitrijaus Šostakovičiaus operos „Ledi Makbet iš Mcensko apskirties“ spektakliai su Aušrine Stundyte pagrindiniame vaidmenyje. Operą režisavo rusų garsenybė Dmitrijus Černiakovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.