Pernai trys dramos režisieriai, teatrų vadovai Levas Dodinas, Aleksejus Borodinas ir Sergejus Ženovačas istorinėje Maskvos Didžiojo teatro scenoje pastatė operas „Pikų dama“, „Karmen“ ir „Jolanta“. Ir štai Didžiojo teatro generalinis direktorius Vladimiras Urinas sugebėjo įkalbėti R.Tuminą sukurti savąją D.Šostakovičiaus operos „Katerina Izmailova“ versiją. R.Tuminui tai pirmoji opera.
Režisierius paaiškino, kodėl jam iškelta užduotis ne iš lengvųjų: „Didžiojo teatro operos trupė turi vaidybinio meistriškumo problemų. Jau pirmoji repeticija parodė, kad laukia ilgas ir sunkus darbas su atlikėjais. O sąlygos Didžiajame teatre griežtos – laiko papildomoms repeticijoms nėra.“
Kaip rašo Rusijos žiniasklaida, R.Tuminas – ne iš tų režisierių, kurie bijo sunkumų. Atvirkščiai, kaip tik noras jas įveikti visada prisidėjo prie jo naujų pergalių. R.Tuminas kol kas nėra pralaimėjęs ir šiuo atveju jis padarys viską, kad to nebūtų. Be to, „Kateriną Izmailovą“ kartu stato jo bendraminčių komanda: plastikos režisierė Anželika Cholina, scenografas Adomas Jacovskis, kostiumų dailininkė Marija Danilova. Su jais R.Tuminas pastatė ne vieną spektaklį J.Vachtangovo teatre ir kiekvienas jų pelnė tiek publikos, tiek kritikų pripažinimą.
Paklaustas, kodėl „Katerina Izmailova“, R.Tuminas paaiškino: „Noriu pasidalyti savo požiūriu į apysaką. Man atrodo, kad Rusijoje neatidžiai skaitomi klasikai, o aš nepraleidžiu nė vienos raidės. Aš – užsienietis ir noriu suprasti jūsų herojus. D.Šostakovičiaus opera – viena mano mėgstamų. Joje yra istorija, kurioje neapsieita be politikos.“ D.Šostakovičius antrojoje operos „Katerina Izmailova“ redakcijoje (po to, kai pirmąją redakciją iškritikavo Stalinas ir uždraudė „Kateriną Izmailovą“) sušvelnino herojės piktadarybes , tačiau R.Tuminas neketina gailėtis žudikės. Jis sakė, kad „nejaučia simpatijos ledi Makbet“.
Muzikos kritikas, Rusijos kompozitorių sąjungos narys Sergejus Biriukovas kalbėjo: „R.Tuminas žengia į slidų lauką statydamas operą Didžiajame teatre. Mat dramos režisieriai operos spektakliuose dažnai patiria fiasko. Viena nesėkmės priežasčių ta, kad operos artistus jie verčia daryti tą patį, ką ir dramos. Tačiau R.Tuminas turi galimybę pastatyti įdomią operą. Tą viltį žadina jo dramos spektakliai, kurie yra labai muzikalūs ir ritmiški.“
Parengė Milda Augulytė