Šio projekto kūrėjai ir atlikėjai – 40-metį šiais metais švenčiantis kompozitorius Vytautas V. Jurgutis ir videomenininkas Vaclovas Nevčesauskas – taps bene pirmaisiais savo srities menininkais iš Rytų Europos, koncertuosiančiais vienoje pažangiausių pasaulio šalių.
Kovo 24 d. „Metroscan“ bus pristatytas Tokijo „Koiwa BushBash“ klube, kur, be gyvo lietuvių pasirodymo, programoje numatyti dar keturių japonų elektroninės muzikos atstovų koncertai.
Kovo 27 d. Šv. Velykas „Metroscan“ menininkai sutiks koncertuodami Osakoje. Čia lietuvių menininkus pakvietė žinomi „concep & LINE“ serijos – konceptualių meno, garso ir vaizdo renginių – organizatoriai. Osakos „Environment 0g“ (zero-gauge) greta lietuvių pasirodys keturi žinomi japonų elektroninės muzikos bei vizualiųjų menų kūrėjai.
Sugrįžę iš Japonijos V.V.Jurgutis ir V.Nevčesauskas balandžio mėnesį savo kūrinį parodys Odesos 22-jame tarptautiniame šiuolaikinės muzikos festivalyje „Two Days and Two Nights of New Music“ – tai vienas garsiausių ir seniausių tradicijų Ukrainos naujosios muzikos festivalių. Balandžio 24 d. „Metroscan“ nuskambės Odesos filharmonijos didžiojoje salėje.
2015 metais „Metroscan“ sulaukė didelės sėkmės Kinijos, Honkongo, Indijos ir Ispanijos festivaliuose, o šių metų sausį pasirodė garsaus pažangiųjų medijų festivalio MADATAC uždarymo ir apdovanojimų koncerte Madrido Cibelės rūmuose. Beveik 3 milijardai – toks bendras visų šalių, kuriose bus nuskambėjęs „Metroscan“, gyventojų skaičius.
Kompozitoriaus V.V.Jurgučio audiovizualinis kūrinys „Metroscan“ pirmą kartą buvo parodytas Vilniuje 2010-aisiais „Vilniaus festivalių“ projekte GARSOVAIZDIS-2. Vėliau projektas buvo gyvai atliktas daugelyje Europos festivalių, tarp jų – „Streaming“ Hagoje (Olandija), „Punto de Encuentro“ Valensijoje (Ispanija), „Eclectica“ Tartu (Estija), prestižinės Kelno medijų meno akademijos organizuojamame festivalyje „Frischzelle“ (Vokietija), „Streetwaves“ Gdanske (Lenkija), „KonventZero“ (Ispanija). Pernai „Metroscan“ parodytas ir Honkongo multimedijos renginių serijoje SONICITY bei Šendženio muzikos festivalyje „Tomorrow“ (Kinija), o taip pat viename didžiausių muzikos festivalių Indijoje.
Pasak V.V.Jurgučio, projektas „Metroscan“ – tai audiovizualinė fantazija megapolio tema. Kūrinio stilius balansuoja tarp eksperimentinės ir elektroninės muzikos, todėl „Metroscan“ nesunku užmegzti ryšį su platesne klausytojų auditorija. Gyvas kūrinio garsas konvertuojamas į videoprogramomis apdorojamą, realiu laiku sukuriamą vaizdą. Videoprojekcijoms būdinga ypač greita elementų kaita, sodrūs, nenuspėjami vaizdiniai.
Kūrinio sumanymas ir pavadinimas „Metroscan“ susijęs su daugiaprasme žodžio „metro“ kilme (gr. metron – matas). Ji siejasi su metropolijos, matavimo, judėjimo ir transportavimo sąvokomis. „Visos šios sąvokos perteikiamos labai koncentruotu garsu ir vaizdu. Tai tarsi suspausta didmiesčio informacinė lavina, skaitmeninių technologijų pagalba perlydoma į išgrynintą estetinį darinį“, – pasakojo V. V. Jurgutis.