Patrakėliški, instinktus išlaisvinantys šios trijulės scenos ritualai prikeltų ir mirusį. Įdomu, ar kas nors paskaičiavo, kiek kartų Matsui Gustafssonui teko keisti sugadintus saksofonų liežuvėlius? O jis dar spejo palaidyti sąmojį, prifantazuoti istorijų apie „vikingų džiazą“.
Balansuodamas savo muzika ties fizinės ištvermės riba atletiškas M.Gustafssonas spyruokliavo scenoje lyg sportininkas prieš startą. Tuo metu kitas festivalio favoritas – prancūzų saksofonininkas Emile‘is Parisienas savo stovėsena ir judesiais priminė gyvačių kerėtoją. Taip jis su savo partneriu – akordeono virtuozu Vincent‘u Peirani – ir veikė publiką, kaip kerėtojai gyvatę, žavinga prancūziška „Belle Epoque“ muzika.
Kokį 100-ąjį kartą dueto zulinamos prieš kelerius metus išleisto albumo kompozicijos spontaniškumu, aišku, netryško, bet negalėjo nežavėti juvelyriška šių artistų technika ir stilingu muzikavimu.
Tokios šviesios, subtilios muzikos „Vilnius Jazz“ scenoje girdime retai. Tačiau toks buvo visas spalio 13-osios vakaras. Prancūzų duetą scenoje pakeitusi kanadietė pianistė Marianne Trudel su savo trio „Trifolia“ pavergė melomanus šiluma, nuoširdumu ir pasakotojos talentu. Nedažnai muzikantų sekamos istorijos būna tokios pat įtraukiančios kaip ir jų muzika, o pastaroji tą vakarą tiesiog sruvo iš po muzikalių pianistės pirštų.
Skandinavijos džiazo didmeistrių grupei „Atomic“ turbūt mažiausiai rūpėjo bendrauti su sale – sudėtinga, intelektuali ir šaltoka jos muzika atrodė vos ne artimesnė akademinei nei džiazo scenai. Tačiau koks įdomus, prikaustantis dėmesį šios grupės būgnininkas Hansas Hulbaekmo!
Šiemečio festivalio programa išties labai įvairi ir įspūdinga. Gal tik „Trio Alliance“ – Viačeslavas Ganelinas, Petras Vyšniauskas ir Arkadijus Gotesmanas – pirmųjų dienų kontekste atrodė blankokai, sugrįžę į sceną su savo senu ir – pripažinkime – senstelėjusiu bagažu.
O Dainius Pulauskas sublizgėjo savo idėja interpretauoti devynis skirtingus šokius. Kompozicijos suskambėjo nelauktai originaliai – neveltui jų autorius garsėja aranžuotojo talentu. Matėsi, kad muzika įkvėpė ir atlikėjus – D.Pulausko grupę bei styginių kvartetą „Amber Quartet“. Būtų įdomu sulaukti šio projekto tęsinio, muzikams susikooperavus su šokėjais.