Dalios Ibelhauptaitės režisuotame spektaklyje išvysime premjerose publiką ir kritikus sužavėjusius Jurgitą Adamonytę (Italija) bei Jevgenijų Ulanovą (Rusija). Lietuvoje savąją Melisandą pristačiusi iš karto po debiuto Velso operoje ir begalės pagyrų britų spaudoje, „lietuviškoji Ingrid Bergman“ – Jurgita – abejingų nepaliko. Taip pat ir jos scenos partneris scenoje J. Ulanovas, už Golo vaidmenį apdovanotas Metų solisto titulu Sankt Peterburge, susilaukė didžiulio publikos ir profesionalų palaikymo bei susižavėjimo. Abu solistai už savo vaidmenis buvo nominuoti ir aukščiausiam Lietuvos teatriniam apdovanojimui – Auksiniam scenos kryžiui.
Šį kartą prie jų prisidės garsus baritonas Andrejus Bondarenka iš Ukrainos (Pelėjas), pirmą kartą Vilniuje viešėjęs prieš metus, „Onegino“ spektakliuose, kur jam jau teko susidurti su J.Adamonyte. Tiesa, šį kartą scenoje juos sies kur kas aistringesni ryšiai... Praėjusių metų pradžioje įtakingas „Opera Now“ žurnalas A.Bondarenką įrašė į „daugiausiai žadančių ir išskirtinių jaunosios kartos talentų dešimtuką“. Šiandien jis – viena ryškiausių jaunųjų operos teatro žvaigždžių, priklausanti prestižinei „Askonas Holt“ agentūrai ir savo sąraše pasižymėjęs bene visas pagrindines baritono partijas bei operos scenas.
C.Debussy – visiems žinomas, tačiau mažai Lietuvoje pažintas menininkas. Ilgai ieškojęs istorijos savo operos idealo sumanymams įgyvendinti, jis pasirinko garsaus dramaturgo simbolisto M.Maeterlincko pjesę ir pavertė ją legenda. Nors tarp menininkų buvo kilęs nemažas konfliktas ir M.Maeterlinckas „Pelėją ir Melisandą“ išvydo tik praėjus porai metų po kompozitoriaus mirties, rašytojas negalėjo paneigti C.Debussy talento: „Šiuo atveju aš visiškai klydau, o jis buvo tūkstantį kartų teisus.“
Simbolistinės dramaturgijos ir impresionistinės muzikos derinys – „Pelėjas ir Melisanda“ pasakoja keistą vienos šeimos ir į ją papuolusios moters istoriją. Pasiklydusią miškuose Melisandą radęs Golo ją įsimyli, veda ir tik po pusės metų pristato ją savo artimiesiems. Sutuoktiniams persikėlus į vyro namus, jaunoji ima nemažai laiko leisti su Pelėju – jaunesniu Golo broliu.
Nepasitikėjimas, pavydas, meilės žaidimai ir simboliai bei nemažai mistikos – štai iš ko susideda vienas svarbiausių XX a. operos kūrinių.
Simboliška ir tai, kad niekuomet nepraleidžianti „Litexpo“ rūmuose vykstančios Knygų mugės, VCO šiemet joje pristatys būtent šią poeto, Nobelio premijos laureato M.Maeterlincko įkvėptą operą. Visus, besilankysiančius viename didžiausių ir įspūdingiausių kultūros renginių Vilniuje, kviečiame nepraeiti abejingai pro „Pelėjo ir Melisandos“ instaliaciją – čia bus galima gauti naujų, kai kurių žiūrovų jau kolekcionuojamų VCO atvirlaiškių bei išskirtinę 30 proc. nuolaidą bilietams į gurmaniškąją operą.