Paryžiaus reiklieji teatralai apie Oskaro Koršunovo „Žuvėdrą“: tai meistriška!

„Magistral!“ (liet. „meistriška“) – tokiu šūkiu režisierių Oskarą 

OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
OKT gastrolės Paryžiuje.<br>OKT nuotr.
Daugiau nuotraukų (24)

Lrytas.lt

May 5, 2017, 12:34 PM, atnaujinta May 5, 2017, 1:33 PM

Nepaisant vyraujančių šalies prezidento rinkimų aistrų, prancūzai net 
šešis vakarus stojosi iš savo vietų Paryžiaus „Theatre 71“ salėje ir 
aplodismentais vėl ir vėl kvietė aktorius į sceną. Plojo griausmingai. 
Taip ploti moka tik prancūzai. Ir ploja toli gražu ne visiems.

„Oskaras Koršunovas ir jo kvapą gniaužiantys aktoriai sukuria nuostabų 
„Žuvėdros“ pastatymą. Tai išgrynintas, tikras šiandienos teatras, kur 
meistrystė ir intensyvi vaidyba, nepaisanti jokių stereotipų, atskleidžia 
tiesą apie žmogiškuosius santykius ir sugriautas svajones. Meistriška!“, 
– jau po pirmojo spektaklio Paryžiaus scenoje rašė Agnès Santi, vieno 
įtakingiausių kultūrinių leidinių „La Terrasse“ apžvalgininkė.

„Oskaras Koršunovas ir jo kvapą gniaužiantys aktoriai savo vaidybos 
kokybe ir tokiu reikalingu paprastumu kuria meistrišką spektaklį. Jiems 
pavyksta pasiekti geriausią rezultatą, jie sugeba įsilieti į teatrišką 
paradoksą ir meistriškai perteikti niuansus. Melo ir tiesos santykis dar 
niekada nebuvo toks tikras!“, – tęsė A.Santi.

Kiekvieną vakarą Paryžiuje publika aplodismentais tiesiog tempte 
ištempdavo „Žuvėdros“ aktorius į sceną. Gali pasirodyti, jog prancūzams 
tai – natūrali praktika. Vis dėlto taip nėra. Netgi atsistojęs prancūzų 
žiūrovas jau yra didelis įvertinimas menininkams.

Paryžius yra nenuginčijama scenos menų sostinė ir  čia gyvenant tampi 
išlepintas pasirinkimo ir intensyvaus kultūrinio gyvenimo. Visi geriausi 
scenos menų kūrėjai savo darbus pristato Paryžiuje. 

Tad natūralu, jog Paryžiaus publika yra išranki ir išlepinta, plojanti 
atsistojusi tik labai išskirtinais atvejais. Man vos keletą kartų teko 
tai patirti. Tai didelis komplimentas „Žuvėdrai“ – spektaklis tikrai to 
vertas“, – teigė tarp žiūrovų buvusi Sakurako, ilgą laiką Paryžiuje 
gyvenanti ir kurianti lietuvių choreografė ir šokėja.

„Toks didingas ir tokio aukšto lygio teatrinis momentas – buvau 
nustebintas ir pamalonintas“, – įspūdžiais dalinosi vieną iš šešių vakarų 
tarp publikos buvęs Jeanas-Francois Ploska.

Prancūzų kritikai gyrė „Žuvėdros“ trupę ir režisierių. Aktorius – už iki 
konvulsijų vedantį aistrų protrūkį, O.Koršunovą – už gebėjimą kliše 
tapusioje A.Čechovo pjesėje įžvelgti naujus ir širdį veriančius akcentus.

„Koršunovo „Žuvėdra“ nutūpė Paryžiuje. Ir tuo galima tik pasidžiaugti. 
Jo teatrinis braižas pasižymi neįprastu intensyvumu, aštriu išankstiniu 
apmąstymu ir nepalenkiamu atlikimo tikslumu, kai kalbame apie fabuloje 
sukoncentruotas aistras. 

O.Koršunovo „realizmui“ nereikia nei samovarų, nei giminės portretų. Jo 
scenografija – kėdės, ant kurių užrašyti personažų vardai, kuriuos vaidina 
stropiai scenos šone išrikiuoti aktoriai, stebintys, kaip kiti vaidina 
savo sceną – tokia spartietiška, kad labiau spartietišką šiais laikais 
sunku ir įsivaizduoti“, – rašė Jeanas-Pierre'as Léonardini iš 
„L’Humanité“.

Nieko nėra moderniau ir stipriau už tą aistrų protrūkį, nuo kurio tam 
tikru metu kūnus apima konvulsijos, juo labiau, kad jie niekada 
nesukčiauja leisdami patikėti natūralumu, kurį nuolat viršija. Šioje 
nuostabioje ir iki skausmo žinomoje pjesėje, jau tapusioje kliše, 
O.Koršunovas sugebėjo išryškinti naujus ir širdį veriančius akcentus“, – 
tęsė J-P. Léonardini.

„Nusivylimas, nesėkmė, kartėlis, stoka, dienos, prabėgusios veltui, 
O.Koršunovo iš naujo perkurti čechoviški personažai scenoje „migruoja“, 
užleisdami vietą visagalėms, sielas draskančioms emocijoms, kurios veikia 
– esi aktorius ar ne, kūrėjas ar ne, jaunas ar ne, ponas ar ne. 
Karštligiškumu ir perdėtu jausmingumu sukuriama gražios egzistencinės 
kalbos visuma“, – rašė Véronique Hotte.

„Pačioje žmogiškosios tiesos širdyje, aukšto lygio spektaklis atskleidžia 
teatro esmę čia ir dabar!“, – užbaigę A.Santi iš garsiojo „La Terrasse“.

Tarp žiūrovų buvo ir Paryžiuje gyvenantis bei kuriantis rašytojas, 
vertėjas, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas Valdas Papievis. 
Pasak Valdo, „Žuvėdra“ jam taip pat kuriam laikui išmušė pagrindą iš po kojų.

„Spektaklis žiauriai patiko. Išmušė iš kasdienybės į egzistencines 
dykvietes, kur visa tai, kas svarbiausia, ir vyksta“, – po spektaklio 
emocijomis dalinosi V.Papievis.

„Itin mėgstu OKT teatro spektaklius, tiek šiemet pristatytą „Žuvėdrą“, 
tiek anksčiau rodytus „Vasarvidžio nakties sapną“ ir „Romeo ir Džuljetą“. 

O.Koršunovas yra vienas įdomiausių ir svarbiausių šiuolaikinių Europos 
režisierių – džiugu, jog jį pristatėme savo teatro scenoje. Labai geri 
aktoriai ir labai stiprus teatro jausmas – štai ką turi šis režisierius“, 
– teigė jau nebe pirmą O.Koršunovo spektaklį Paryžiuje pristatantis 
teatro „Theatre 71“ direktorius Pierre-François Roussillon.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.