Galime sušukti „valio!“ ne tik autoriui, parašiusiam išties įspūdingą, stebinantį melodijų versme ir orkestro spalvomis veikalą. Garbė maestro Gintarui Rinkevičiui ir jo vadovaujamam Lietuvos valstybiniam simfoniniam orkestrui, vėl vien tik iš entuziazmo ir patriotizmo prikėlusiems gyvenimui vertingą lietuvišką partitūrą.
„Eglėje“ yra ir ką padainuoti, ir ką pagroti atlikėjams. Visi šeši pagrindinius operos veikėjus įkūniję solistai –Monika Pundziūtė (Eglė), Jeronimas Milius (Žilvinas), Vladas Bagdonas (Rupūžė), Česlovas Gabalis (Girinis), Tadas Girininkas (Kariūnas), Mindaugas Zimkus (Artojas) turėjo kur parodyti savo vokalinę meistrystę.
V.Bagdono arija apie žiurkes virš Saulės ir Lietuvos dangaus tapo viena operos kulminacijų - būtent ją publika išskyrė iš kitų plojimais, galbūt susiejusi su dabarties aktualijomis. "Eglės" daugiasluoksnis tekstas kelia daug asociacijų.
Svarbus vaidmuo operoje teko ir choro „Bel Canto“ solistams (vadovas Egidijus Kaveckas), prabilusiems jūros gyventojų balsais. Eglės vaikus įkūnijo Artūro Noviko džiazo mokyklos auklėtiniai.
Naujasis veikalas ypač nustebino gyvybinga, žaižaruojančia spalvomis orkestro partija, visą partitūrą persmelkusiomis lietuvių liaudies muzikos intonacijomis, sutartinėmis grindžiamais epizodais. Ir nė akimirką kūrinys nesuskamba dirbtinai.
Nedažnai scenos veikaluose susitinka taip talentingai sukurta muzika ir toks vaizdingas, filosofiškas tekstas.
S.Gedos librete išliko žinomos pasakos siužetinė linija, bet poetas prabilo apie visos žmonijos būties prasmę ir išlikimą. Galbūt kūrinyje šiek tiek juntamas didaktikos prieskonis, bet tai nesumenkina jo vertės.
Aktualus mums ir "Eglės" žanras – juk ne kažin kiek turime lietuviškų roko operų. Kad publika išsiilgusi tokių kūrinių, liudijo žaibiškai iššluoti bilietai į abu spektaklius.
Juo keisčiau, kad „Eglė“ dabar, kaip pastaruosius dešimtmečius, nesulaukė finansinės paramos. Juk ji tikrai verta ne tokio kuklaus, pusiau koncertinio pastatymo – ant pakylėlės virš orkestro su viena dekoracija.
Valio ir režisieriams Daliai Ibelhauptaitei bei Gediminui Šeduikiui, padariusiems tokiomis sąlygomis visa, kas buvo įmanoma.
Kitas spektaklis - gegužės 13-ąją.