Giedrė Dapkutė, Vilija Montrimaitė ir Julija Stankevičiūtė – šiųmetinės Nacionalinės M.K.Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus diplomantės. Iš pusiau lietuviškos šeimos kilusi Marija Kastorina pernai baigė A.Vaganovos rusų baleto akademiją, o prancūzas Victoras Coffy prieš metus gavo Paryžiaus konservatorijos Baleto skyriaus diplomą.
Pagrindinių solistų gretas šįmet papildo septintą sezoną LNOBT pradedanti japonė Haruka Ohno. Su trupe šįmet atsisveikino šokio pedagogės karjerą pasirinkusi venesuelietė Oriana Jimenez bei prancūzas Jessy Chraibi, kuris tapo Vakarų Australijos baleto trupės nariu. O štai aštuoniolika sezonų LNOBT baleto trupėje šokęs Andrius Žužžalkinas perėjo į baleto pedagogus-repetitorius ir ves pamokas bei padės ruošti vaidmenis savo buvusiems kolegoms.
Pedagogų-repetitorių komandą papildė ir prieš porą metų profesionalaus šokėjo karjerą baigęs iš Moldavijos kilęs baleto pedagogas Maximas Clefosas. Jam yra tekę šokti garsiose Danijos, Šveicarijos, Ispanijos, Portugalijos ir Prancūzijos trupėse, o pedagoginės patirties sėmėsi JAV, Portugalijoje ir Serbijoje. M.Clefosas yra dirbęs su tokiais žymiais baleto meistrais, kaip Anatolis Kucherukas (Ukraina), Olegas Vinogradovas (JAV), Peteris Schaufussas (Danija).
„Pasitraukęs nuo scenos sąmoningai rinkausi pedagogo-repetitoriaus kelią, nes nesijaučiu turįs pakankamai kantrybės choreografinei kūrybai. Choreografus baleto šokėjai arba dievina, arba jų nekenčia: retas kuris priimamas be stipresnių emocijų. Taigi nenoriu, kad manęs nekęstų...
Iš savo patirties žinau, kad baleto artistai - kaip vaikai: lengviausiai mokosi tuomet, kai standartinius pratimus jiems pateiki kaip žaidimą. Jeigu pamoka lygiai tokia pati kaip vakar, jiems darosi nuobodu. Tad naujos užduotys, besikeičiantys pedagogai ir akompaniatoriai trupei padeda atsikratyti rutinos“, – pasakojo M.Clefosas.
Jam pritarė praėjusią savaitę teatre viešėjusi profesionali baleto akompaniatorė Olga Choziainova, šiuo metu dirbanti Olandijos nacionaliniame balete. Vos pedagogui pademonstravus pratimą, pianistė žaibiškai parinkdavo jam derančią melodiją, ir pašaliniai stebėtojai vargiai galėtų patikėti, jog viskas vyksta ekspromtu, o ne pagal iš anksto suderintą planą.
Profesionalus akompaniatorius kiekvienam pratimui gali pritaikyti dešimtis atmintyje sukauptų melodijų, ir nebūtinai vien iš klasikinės muzikos repertuaro: repeticijų salėje neretai skamba įvairių tautų šokiai, kino filmų muzika, netgi populiarių dainų motyvai.
“Muzika gali būti kad ir iš vaikiško animacinio filmuko, jei tik skamba harmoningai, linksmai nuteikia ir padeda artistui pasitempti. Ypač tai svarbu po vasaros, kai daugelis susirenka nuo krūvių atpratusiais „mediniais“ kūnais. Rytinė pamoka šokėjus turi pažadinti kaip žadintuvas ir suteikti geros nuotaikos užtaisą visai dienai“, – teigė O.Choziainova, anksčiau Krzysztofo Pastoro kvietimu viešėjusi ir Varšuvos Didžiajame teatre.