Užsienio kritikų išliaupsintas Oskaro Koršunovo „Hamletas“ sugrįžta į Kauną

„Galingas pastatymas“, „Įsimintinas festivalio uždarymas“, „Apokaliptinis „Hamletas“, „Patraukli ir šokiruojanti inscenizacija“, „Ypatinga „Hamleto“ versija“, „Spektaklis, privertęs atvipti žiūrovų žandikaulį“ – tokiais epitetais Oskaro Koršunovo „Hamletą“ palydėjo ispanų kritikai.

Scena iš spektaklio „Hamletas“.<br> D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Hamletas“.<br> D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Hamletas“.<br> D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Hamletas“.<br> D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Hamletas“.<br> D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Hamletas“.<br> D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Hamletas“.<br> D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Hamletas“.<br> D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Hamletas“.<br> D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Hamletas“.<br> D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Hamletas“.<br> D.Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Hamletas“.<br> D.Matvejevo nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

2018-01-20 13:16

Williamo Shakespeare’o įkurdintas Elsinoro pilyje, O.Koršunovo perkeltas prie šiuolaikinių grimo staliukų, „Hamletas“ sugrįžta į Kauną. Pastaruoju metu dažniau užsienio festivaliuose nei Lietuvoje rodomas spektaklis kauniečių lauks jau sausio 31 d.

Pasak režisieriaus, „Hamletas“ – tai žingsnis, kuriam reikėjo pribręsti. Jo vardo teatrui tam reikėjo dešimtmečio.

„Iki „Hamleto“ mums reikėjo ilgai bręsti, tai mūsų dešimtmečio spektaklis, dešimt metų ėjome iki jo. Visų ligtolinių spektaklių patirtis, darbo su aktoriais sukaupta patirtis, daugybė užsienio kelionių, klaidų ir atradimų patirtis yra sudėta į „Hamletą“, – teigė O.Koršunovas.

Per dešimtmetį „Hamletas“ tapo vienu lankomiausių Lietuvoje ir intensyviausiai užsienyje gastroliuojančiu spektakliu. Būtent „Hamleto“ pristatymu buvo pažymėtas režisieriaus O.Koršunovo ir jo teatro sugrįžimas į prestižinę Venecijos bienalę po 16 metų pertraukos. Venecijos publika buvo vieninga – vilniečių spektaklis tapo vienu ryškiausių pasirodymų tų metų bienalėje.

„Tai įspūdingiausi aplodismentai, nuskambėję šių metų Venecijos bienalėje“, – po spektaklio teigė ir vienas bienalės rengėjų.

Spektaklio užsienio gastrolių „sąskaitoje“ – esminiai Europos festivaliai ir teatrai, pradedant pasauline premjera Stavangeryje (Norvegija), tęsiant pasirodymais BOZAR menų centre Briuselyje (Belgija), Teatro olimpiadoje Pekine (Kinija), tarptautiniame Taivano menų festivalyje Taipėjuje (Taivanas), „Teatro di Roma“ Romoje (Italija), „Euro-Scene“ Leipcige (Vokietija), NET Maskvoje (Rusija), „Temporada Alta“ Žironoje (Ispanija), Atėnų ir Epidauro festivalyje (Graikija). Taip pat aplankyti tarptautiniai festivaliai Kroatijoje, Lenkijoje, Vengrijoje, Slovėnijoje, Rumunijoje, Gruzijoje, Baltarusijoje.

Prisiminus „Hamleto“ užuomazgas, derėtų paminėti vieną svarbų faktą – režisierius O.Koršunovas turėjo idėją vaidinti Hamletą pats. Atsisakė vien dėl to, jog tai reikalauja itin didelio fizinio pasiruošimo. Tad aktoriaus Dariaus Meškausko kuriamas Hamleto vaidmuo režisieriui – itin artimas ir svarbus.

„Darius Meškauskas šiame spektaklyje yra mano alter ego“, – teigė O.Koršunovas.

„Hamletas“ pradėjo naują OKT teatro etapą ir spektaklių trilogiją, kuria buvo plėtojamos esminių egzistencinių aktoriaus ir režisieriaus profesijų klausimų paieškos. Antroji trilogijos dalis – „Dugne“, trečioji – „Žuvėdra“.

„Trilogijoje akcentavome tikrovės paieškas, bandėme atsakyti į esminį klausimą, kas mes tokie, kas yra aktorius ir režisierius, kas yra dabartinis žiūrovas. Rėmėmės hamletišku principu, kai spektaklis turi būti suvaidintas tam vienam svarbiausiaim žiūrovui, kuris, ko gero, esi pats. Tik tada tai gali būti paveiku visiems“, – keliamus klausimus vardijo režisierius.

Pasak O.Koršunovo, nors visos trilogijoje pastatytos pjesės yra klasikos kūriniai, parašyti tokių autorių, kaip W.Shakespeare’as, Maksimas Gorkis ir Antonas Čechovas, kiekviena jų yra tarsi šiuolaikiškumo lakmuso popierėlis.

„Tai yra labai geros pjesės eksperimentuoti. Jos tarsi pasmerktos paieškoms. „Hamlete“, „Dugne“, „Žuvėdroje“ tęsiamos tos pačios temos: šiuolaikinis teatras, šiuolaikinis aktorius, šiuolaikinis žiūrovas. Visas šias dalis sieja išskirtinis dėmesys aktoriams. „Hamlete“ apskritai atsisakome tradicinės teatrinės erdvės – čia nebelieka skirties tarp scenos ir užkulisių, o aktoriai žiūrovų akivaizdoje sėda prie grimo staliukų, grimuojasi ir čia pat kuria vaidmenis“, – pasakojo O.Koršunovas.

O.Koršunovo „Hamletas“ Kaune – jau sausio 31 d. 18 val. „Girstučio“ kultūros ir sporto centre. Vaidins aktoriai D.Meškauskas, Giedrius Savickas, Tomas Žaibus, Nelė Savičenko, Julius Žalakevičius, Dainius Gavenonis, Darius Gumauskas, Jonas Verseckas, Rasa Samuolytė ir Vaidotas Martinaitis. Artimiausia „Hamletoĺ akistata su žiūrovais Vilniuje – kovo 6 d. „Menų spaustuvės“ Juodojoje salėje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.