Artėjantys „Vilnius City Opera“ šeimos metai: branda ir nauji iššūkiai

Ne kiekvienas menininkų kolektyvas šiandien išdrįstų save vadinti šeima – tarptautiniai kontraktai, nuolatinės kelionės, vis nauji kūriniai artistus įsuka į, atrodytų, niekuomet nesustojantį verpetą. Vis dėlto „boehemiečiai“ sugeba ne tik išlikti kartu, bet ir kasmet plėsti savo šeimyną – auga kur kas gausesnė antroji nei pirmoji jaunimo karta.

 Vilnius City Opera rengiasi naujam sezonui.<br> A.Kriščiūno nuotr.
 Vilnius City Opera rengiasi naujam sezonui.<br> A.Kriščiūno nuotr.
 Asmik Grigorian.<br> A.Kriščiūno nuotr.
 Asmik Grigorian.<br> A.Kriščiūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jun 13, 2018, 1:21 PM, atnaujinta Jun 13, 2018, 1:52 PM

12-ajam sezonui besirengianti Dalios Ibelhauptaitės bei maestro Gintaro Rinkevičiaus vadovaujama trupė nustebins tiek žiūrovus, tiek save pačius. Naujojo sezono planuose puikuojasi net 6 ryškiausi klasikinės operos kūriniai, į Lietuvą sugrąžinsiantys visą būrį tarptautiniu mastu įvertintų solistų, o tarp jų ir labai seniai lauktą Asmik Grigorian, vainikuosiančią metų premjerą  –  Piotro Čaikovskio „Pikų damą“ vasario vasario 20–24 d. 

„Lizos partiją „Pikų damoje“ 2009 metais išmokau per dvi su puse valandos, keliaudama iš Vilniaus į Rygą po „Svynio Todo“ pastatymo. Misis Lovet vaidmuo  Vilniuje buvo toks sudėtingas, kad jokiam kitam vaidmeniui visai nebeliko laiko.  Bet tuo metu partijas galėjau mokytis fenomenaliu greičiu – taip smegenis buvo ištreniravęs „Svynis“ ir viskas buvo įmanoma. Nuo tada Lizą dainavau ir Sankt Peterburgo Marijos teatre, ir Rygoje, bet šiandien labai džiaugiuosi galimybe šią partiją paruošti dar kartą, lyg iš naujo įsigilinti į kiekvieną muzikinę ir draminę detalę“, – apie kūrybinius iššūkius pasakojo A.Grigorian.

Pastarieji metai solistei buvo itin ryškūs tiek debiutais, tiek neįtikėtinais ateities planais su „La Scala“, „Metropolitan Opera“, Paryžiaus operos ir  Londono karališkuoju teatrais, bet ir liūdesiu.

Kaip yra prasitarusi pati Asmik, būtent tėvo netektis pakeitė jos požiūrį į kai kuriuos jos pačios karjeros vingius: „Labai daug dalykų permąsčiau, daug pradėjau daryti vardan tėčio. Man pasidarė svarbu dainuoti „Metropolitan Opera“, „Covent Garden“ ar „La Scala“ – jam tai būtų svarbu, todėl norėčiau padainuoti teatruose, kuriuose jis dainavo.“

Čia pat iškyla ir „Pikų dama“, kurioje Gehamo Grigoriano atliekamas Germano vaidmuo buvo šio nepakartojamo solisto pasirodymų kulminacija. Tad šis kūrinys Asmik tampa svarbus daugeliu aspektų.

Be to, ši premjera jai suteiks retą galimybę vaidinti scenoje su mama – primadona Irena Milkevičiūte: „Dainuoti su mama man yra didelė laimė. Turiu slaptą svajonę ir tikėjimą, kad Grafienės vaidmuo mamai suteiks įkvėpimo kurti naują repertuarą, charakterinius vaidmenis“.

[[ge:lrytas:lrytas:6618712]]

Beje, „Pikų damos“ premjerose pagrindinius vaidmenis taip pat atliks net po dviejų premjerų Londono karališkajame teatre grįžtantis Kostas Smoriginas ir Jurgita Adamonytė.

Kurianti ir pripažinta visame pasaulyje, nuolat keliaujanti su šeima – vyru režisieriumi Vasilijumi Barchatovu ir dukra Lėja – Asmik – vienas ryškiausių „bohemiečių“ veidų. Nors ir trumpam grįžtanti į Vilnių, čia solistė visuomet pristato etapinius ir neeilinius savo vaidmenis, o jos Tatjana legendiniame „Onegine“, galima sakyti, pradėjo dar vieną gražią VCO tradiciją – spektakliuose suburti tikras šeimas.

Būtent šioje operoje vienu metu Kongresų rūmų scenoje pirmą kartą pasirodė Asmik su mama Irena bei sūnumi Nojumi. Neseniai su dukra į „Pelėjo ir Melisandos“ veiksmą įsiliejo ir Ieva Prudnikovaitė, o štai K.Smorigino vaikai jau spėjo debiutuoti keliuose spektakliuose.

P.Čaikovskio „Oneginu“ spalio 25 –28 d. VCO ir pradės artėjantį sezoną. Kuriant šį spektaklį dekoracijų, scenografijos ir kostiumų detalės buvo ne tik gaminamos, perkamos iš sendaikčių parduotuvių ir privačių antikvarų ar tiesiog iš įdomius daiktus tarp rakandų radusių žmonių, bet ir suneštos paties kolektyvo, o vėliau jau Juozo Statkevičiaus kūrybingai perkurtos scenai.

Į sovietinę „komunalkę“ prisiminimais paženklintus, bet nebereikalingus daiktus nešė ir solistai, ir choras, o ypač netradiciškai prie spektaklio atmosferos prisidėjo ir dar viena neatsiejama VCO šeimos dalis – Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, visą pirmąją operos dalį grojantis vilkėdmas... naminius treningus!

Spektakliuose išvysime Vokietijoje dirbantį Laimoną Pautienių, Prancūzijoje laurus neseniai nuskynusį Edgarą Montvidą, iš Niurnbergo operos grįžtantį dabar jau šios operos trupės bosą Tada Girininka  bei intriguojančių ir paslaptingų naujų planų turinčią I.Prudnikovaitę.

„Šiandien jau sunkiai apsiverčia liežuvis mūsų solistus vadinti jaunaisiais. Taip, kai pradėjome savo kelią, jie buvo jauniausioji Lietuvos operos karta ir pirmieji, išdrįsę keliauti į užsienį ieškoti maksimalaus savo profesinio potencialo išpildymo, būti ten, kur nėra ribų atsiskleisti. Tačiau pažvelkite į juos šiandien – tai aukščiausio lygio profesionalai, kurių laukia didžiausios pasaulio scenos.Jie įkvepia naują kartą siekti tarptautinių aukštumų.

Kalbėdama apie mūsų darbus visada minėdavau polėkį, energiją ir veržlumą, dažnai asocijuojamus su jaunais žmonėmis, bet įžengus į antrą kolektyvo dešimtmetį turiu pripažinti, kad trupė nepaprastai subrendo ir mūsų repertuaras nejučia tapo rimto, brandaus teatro repertuaru.

Polėkis ir veržlumas peraugo į siekį išsikelti neįmanomas karteles sau patiems ir dirbti bei kovoti tol, kol jas įveiksime. Todėl ateinančiame sezone rinkomės pastatymus, kurie geriausiai atspindi dabartinę mūsų būseną: esame brandūs, stiprūs ir galime susidoroti su bet kokiais iššūkiais“, – pasakojo D.Ibelhauptaitė.

Gruodžio 5–9 d. grįžta praėjusį sezoną net 8 kartus triumfavęs naujasis trupės favoritas „Faustas“, sulaukęs didžiausio įvertinimo iš vieno svarbiausių klasikinės muzikos pasaulio žurnalų „Opera“: „Jaudinantis vakaras, padovanotas įstabios trupės“, – rašė kritikas Andrew Melloras, aukščiausiais komplimentais apdovanojęs ne tik spektaklį, bet ir E.Montvido Fausto ir Sankt Peterburgo Marijos teatro solistės Jekaterinos Gončiarovos Margaritos duetą, Almą Švilpą ir L.Pautienių. Visus šiuos solistus, taip pat Berlyno valstybės operoje dainuojančią Vidą Miknevičiūtę, Bogdaną Baciu, Jovitą Vaškevičiūtę ir I.Prudnikovaitę sutiksime kalėdiniuose „Fausto“ pasirodymuose.

„Praėjęs sezonas visam Lietuvos operos pasauliui buvo labai sudėtingas. Didelius pokyčius visada lydi didžiulės emocijos ir jaudulį keliantis neužtikrintumo jausmas. Tokiu laiku mes rinkomės susikaupti ir dirbti tam, kad galėtumėme toliau tobulėti, nepasiduoti išoriniams veiksniams, neprarasti savo esmes.

Šis sezonas bus dar sudėtingesnis, nes po „Pikų damos“ premjeros esame priversti palikti namais tapusius Kongresų rūmus, kurių scenos renovacija truks ilgiau nei metus. Kaip žinome, Vilniuje, be LNOBT, nėra operai pritaikytų salių, tad nuo 2019 m. kovo mėnesio VCO kolektyvas glausis „Compensa“ koncertų salėje“, – netikėtus iššūkius trupei atskleidė VCO meno vadovė.

[[ge:lrytas:lrytas:6586777]]

Praėjusį sezoną „bohemiečiai“ ėmėsi didžiulės rizikos ir pristatė nuo 1932 m. Lietuvoje nerodytą Camille'io Saint-Saënso operą „Samsonas ir Dalila“. Ir rizika atsipirko su kaupu! Žiūrovai galėjo  pamatyti geriausios pasaulyje jaunosios solistės titulą laimėjusios Justinos Gringytės, K.Smorigino ir Kristiano Benedikto neįtikėtinus vaidmenis bei aukščiausios klasės profesionalumą.

Šie trys vaidmenys papuoštų bet kurį A klasės pasaulio teatrą, tad nenuostabu, kad jau kitą sezoną Kristianas Benediktas pakviestas atlikti Samsoną Niujorko „Metropolitan Opera“, o Vilniuje visa puiki trijulė džiugins žiūrovus gegužės 2–4 d. „Compensa“ salėje. Šalia jų į sceną lips ir praėjusių metų atradimai: Edgaras Davidovičius, Eimantas Bešėnas ir Kšyštofas Bondarenka. Šis jaunimo trio pasirodė taip puikiai, kad vaikinai ne tik grįš savo jau sukurtais vaidmenimis, bet bus kviečiami ir laukiami visame naujajame sezone.

Kalbėdama apie profesionalus, peržvelgdama praėjusį sezoną, D.Ibelhauptaitė džiaugėsi pirmą kartą taip ryškiai pastebimu ir nusistovėjusiu aukščiausios atlikimo kokybės Kauno valstybinio choro bei jaunųjų operos solistų ansamblio darbu.

„Jie dalyvaus ir naujojo sezono spektakliuose, bet taip pat labai džiaugiuosi naujai atsivėrusia galimybe į „Onegino“ pastatymą sugrąžinti LNOBT chorą“, – apie bendradarbiavimą su kitais ryškiais Lietuvos muzikantais pasakojo režisierė.

Ggrįžtant prie naujų erdvių, pirmieji „Compensa“ salę klasikinei operai pažabos Giacomo Puccini „Toskos“ atlikėjai kovo 27–29 d. Čia žiūrovu laukia net du  debiutai: Merūnas Vitulskis pirmąkart atliks Kavaradosio vaidmenį, o K.Smoriginas  – Skarpijos. „Bohemiecių“ senbuviui Kostui tai – jau penktas, o Merūnui – pirmasis darbas su VCO trupe Vilniuje. 

„Baigiant sezoną ir žvelgiant į ateitį mus pasiekė tikrai didelė žinia: E.Montvidas 2021 m. debiutuos Milano "La Scala"! Mūsų pirmasis „bohemietis“ įkopė į aukščiausią operos pasaulio viršukalnę. Kokia laimė matyti solistus, realizuojančius savo potencialą, drąsiai ir garbingai stovinčius geriausiose A klasės pasaulio scenose. Dabar ateina jų laikas. Jie to verti.

Tai – iš tiesų auksinis Lietuvos operos dešimtmetis, kai mūsų žmonės savo sunkiu darbu atsiduria tarp pasaulio geriausiųjų… O jų lojalumas Lietuvos žiūrovui ir ištikimybė tiems, su kuriais pradėjo šį kelią – neblėsta“, – pasididžiavimo savo solistais neslėpė D.Ibelhauptaitė.

Pats E.Montvidas kalbėjo trumpai, bet nuoširdžiai: „Nuo pat VCO įkūrimo dainuoju šio veržlaus kolektyvo spektakliuose. Džiaugiuosi, jog ir šiame, jau dvyliktame, sezone atliksiu net du vaidmenis operose „Oneginas“ bei „Faustas“. Nuoširdžiai kviečiu apsilankyti ištikimus žiūrovus bei klausytojus!“

[[ge:lrytas:lrytas:6599671]][[ge:lrytas:lrytas:6616838]]

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.