Asmik Grigorian sužavėjo Zalcburgą iš naujo, šįsyk – koncertų scenoje

Pranašystė pildosi: po stulbinamos pernykštės A.Grigorian sėkmės Zalcburge ne veltui kalbėta, kad Romeo Castellucci režisuota Richardo Strausso opera „Salomėja“ taps lietuvių solistės pasaulinės karjeros atskaitos tašku.

A.Grigorian susitiko su mylimais scenos partneriais – dirigentu F.Welseriu-Möstu (kairėje), Vienos filharmonijos orkestro muzikantais, baritonu M.Goerne – ir Zalcburgo festivalio koncerte.<br> M.Borrelli (Zalcburgo festivalis) nuotr.
A.Grigorian susitiko su mylimais scenos partneriais – dirigentu F.Welseriu-Möstu (kairėje), Vienos filharmonijos orkestro muzikantais, baritonu M.Goerne – ir Zalcburgo festivalio koncerte.<br> M.Borrelli (Zalcburgo festivalis) nuotr.
 A.Grigorian susitiko su mylimais scenos partneriais – dirigentu F.Welseriu-Möstu ir Vienos filharmonijos orkestro muzikantais ir Zalcburgo festivalio koncerte.<br> M.Borrelli (Zalcburgo festivalis) nuotr.
 A.Grigorian susitiko su mylimais scenos partneriais – dirigentu F.Welseriu-Möstu ir Vienos filharmonijos orkestro muzikantais ir Zalcburgo festivalio koncerte.<br> M.Borrelli (Zalcburgo festivalis) nuotr.
A.Grigorian susitiko su mylimais scenos partneriais – dirigentu F.Welseriu-Möstu, Vienos filharmonijos orkestro muzikantais, baritonu M.Goerne – ir Zalcburgo festivalio koncerte.<br> M.Borrelli (Zalcburgo festivalis) nuotr.
A.Grigorian susitiko su mylimais scenos partneriais – dirigentu F.Welseriu-Möstu, Vienos filharmonijos orkestro muzikantais, baritonu M.Goerne – ir Zalcburgo festivalio koncerte.<br> M.Borrelli (Zalcburgo festivalis) nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Aug 7, 2019, 6:51 AM, atnaujinta Aug 7, 2019, 6:51 AM

Salomėjos vaidmuo pelnė A.Grigorian metų operos solistės titulą Tarptautiniuose operos apdovanojimuose Londone bei Austrijos muzikinio teatro apdovanojimuose, o 2021-aisiais ji pakviesta kurti biblinės žydų princesės vaidmenį Niujorko „Metropolitan Opera“ teatre.

Neseniai „Midsummer Vilnius“ scenoje Asmik pasirodė po debiuto prestižiniame „BBC Proms“ festivalyje , kur atliko soprano partiją Leošo Janačeko „Glagolinėse mišiose“. O kitą savaitę jos laukia Tatjanos vaidmuo „Eugenijaus Onegino“ spektakliuose kitame garsiame vasaros festivalyje Edinburge.

Lietuvės nepaleidžia ir Zalcburgas. Ji ne tik grįžta į R.Castellucci „Salomėją“ rugpjūčio pabaigoje. Praėjusį savaitgalį Asmik debiutavo šio vieno svarbiausių klasikinio meno festivalių koncertų scenoje, sulakdama puikių kritikų įvertinimų.

Dainavo apie gyvenimą ir mirtį

„Kaip tikroviškai ir sukrečiamai Asmik Grigorian perteikė savo unikaliu sopranu jausmines būsenas“ („Salzburger Nachrichten“), „veriamai stiprus, aistringas sopranas“ („Kurier“), „Asmik Grigorian ir Matthias Goerne žibėjo Didžiojoje festivalio salėje“ , „ypatingas vakaras“ („Der Standard“) – žėrė pagyras austrų spauda lietuvei ir vokiečių baritonui po pasirodymo su Franzo Welserio-Mösto diriguojamu Vienos filharmonijos orkestru.

Tą vakarą skambėjusi Richardo Wagnerio, R.Strausso ir Dmitrijaus Šostakovičiaus kūrinių programa sukosi apie gyvenimą ir mirtį bei slenkstį, kurį turi peržengti kiekvienas, nors nežino, kur nuves tolesnis kelias.

Solistai dainavo D.Šostakovičiaus Keturioliktosios simfonijos styginiams, mušamiesiems ir dviem balsams partijas. Tai keistos formos, sklidinas kančios be vilties kibirkštėlės, opusas žinomų poetų eilėmis, skirtas Ispanijos pilietinio karo aukoms atminti.

Kritikai pripažino, kad dramatiškas dueto vokalas puikiai perteikė Frederico Garcia Lorcos, Guillaume'o Apollinaire'o ir Rainerio Maria Rilke's poezijos patosą. „Interpretacija buvo tiesiog etaloniška“, – pareiškė „Salzburger Nachrichten“.

Surado sau palankią nišą

Tai jau trečiasis A.Grigorian projektas Zalcburge su maestro F.Welseriu-Möstu ir legendiniu Vienos filharmonijos orkestru, žinomu visame pasaulyje iš savo naujamečių bei vasaros koncertų prie Šionbruno pilies transliacijų.

Su vokiečių baritonu Matthiasu Goerne solistė čia taip pat dainavo prieš dvejus metus, kai debiutavo Zalcburgo festivalyje sudėtingu Mari vaidmeniu Albano Bergo „Voceke“.

Taigi mezgasi tvirtas lietuvės ryšys su vienu garsiausių pasaulio festivalių, auga jos, kaip XX amžiaus muzikos atlikėjos, šlovė.

Pats autoritetingasis F.Welseris-Möstas pripažino, jog Salomėjos vaidmeniu A.Grigorian pradėjo naują erą šios operos istorijoje – esą net 40 metų nebuvo tokios ryškios jo atlikėjos. Ne nuostabu, kad dirigentas pakvietė solistę dainuoti ir nedažnai atliekamoje tragiškų tonų D.Šostakovičiaus simfonijoje.

Beje, praėjusią gegužę Milano „La Scala“ scenoje ji taip pat debiutavo XX amžiaus kompozitoriaus – austro Ericho Wolfgango Korngoldo – neįprastos struktūros operoje.

Tačiau pati artistė nė neketina „joti vienu arkliuku“. Jau po kelių mėnesių jos laukia tikras „bel canto“ vaidmuo Norma (Vincento Bellini veikale) Vienos valstybinėje operoje.

Nejos tik vienu „arkliuku“

„Noriu parodyti save ir kitu kampu – susieti senąją dainavimo mokyklą, kuri yra beveik visiškai pamiršta, ir naują scenos įvaizdį, aktorinę mokyklą. Reikia daryti kažką naujo, kad publika sužinotų apie didžiąją operą, kad atvestume į operą naują klausytojų kartą. Mano tikslas – parodyti, kad opera nėra atgyvena, kad ji gali jaudinti“, – aiškino solistė „Lietuvos rytui“.

Šokinėti iš vieno stiliaus į kitą nelengva. Asmik daug mokosi, samdosi repetitorius, semiasi patirties ir iš senosios „bel canto“ mokyklos žinovų.

Be to, anot jos, dainuojant tokį platų repertuarą, reikia labai geros fizinės formos. Todėl menininkė nuolat mankštinasi, daro jogos ir kitokius pratimus. Atostogų ji sulauks dar negreitai – beveik metus darbai nežada atokvėpio.

„Tačiau kai geri partneriai, ilsiuosi ir dirbdama, nes labai myliu savo darbą“, – atviravo solistė, jau galinti pasirinkti ir partnerius.

Traukia publiką iš viso pasaulio

Bilietai į „Salomėjos“ spektaklius su A.Grigorian Zalcburgo festivalyje (rugpjūčio 25, 28 ir 31 d.) jau parduoti, o į šiemetes operų premjeras jų vis dar galima nusipirkti.

Šiemet programoje – penkios operų premjeros: W.A.Mozarto „Idomenėjas“, L.Cherubini „Medėja“, J.Offenbacho „Orfėjas pragare“ („Orphee aux enfers“) ir G.Enescu „Edipas“. Kartojama tik „Salomėja“ ir G.F.Handelio „Alčina“ su C.Bartoli iš Sekminių programos. Festivalis atsigręžė į antikinius mitus.

Iš viso iki rugpjūčio 31 d. Zalcburgo šventė pristatys 199 renginius 16-oje vietų, tarp jų – 81 žymiausių pasaulio atlikėjų koncertą, 55 dramos spektaklius, 20 renginių vaikams.

Publika į šį festivalį atvyksta iš įvairiausių pasaulio šalių. Mat komanda jį pristato ne tik Austrijoje, bet ir vyksta į Prancūziją, Vokietiją, Šveicariją, Jungtinę Karalystę, JAV, Kiniją, Pietų Korėją, Rusiją.

Pernai vasarą Zalcburge pabuvojo apie 261 tūkst. turistų iš 85 šalių, tarp jų – 47 ne Europos kraštų.

Kitąmet tikimasi dar didesnio antplūdžio, nes festivalis švęs gyvavimo 100-metį. Jo biudžetas sieks 66,5 mln eurų.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.