Oskaro Koršunovo teatro 22-ajame sezone – provokuojančios ir barjerus griaunančios premjeros

Kodėl mus vis dar kankina kito baimė, o mūsų visuomenės kone kertine fraze vis dar išlieka „Taip, aš suprantu ir toleruoju, bet...“ ? Atsakymų į šiuos klausimus ieškos OKT/Vilniaus miesto teatras, 22-ajame nepriklausomo teatro veiklos sezone pristatantis net 12 premjerų.

Pristatytas OKT/Vilniaus miesto teatro 22-asis sezonas, kuriame – net 12 premjerų.<br>OKT nuotr.
Pristatytas OKT/Vilniaus miesto teatro 22-asis sezonas, kuriame – net 12 premjerų.<br>OKT nuotr.
Pristatytas OKT/Vilniaus miesto teatro 22-asis sezonas, kuriame – net 12 premjerų.<br>OKT nuotr.
Pristatytas OKT/Vilniaus miesto teatro 22-asis sezonas, kuriame – net 12 premjerų.<br>OKT nuotr.
Pristatytas OKT/Vilniaus miesto teatro 22-asis sezonas, kuriame – net 12 premjerų.<br>OKT nuotr.
Pristatytas OKT/Vilniaus miesto teatro 22-asis sezonas, kuriame – net 12 premjerų.<br>OKT nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Sep 9, 2021, 6:08 PM

Naujojo sezono premjerų epicentre – žmonės, esantys už socialinės atskirties barjerų ir šiuos barjerus griaunantys premjeriniai spektakliai. Kas šiuos žmones nubloškia į tam tikrą užribį? Ar jie patys pasirenka tai? Ar mes nubrėžiame užribį žyminčią liniją, palikdami ten dalį visuomenės – savęs?

Ar būdami kitokie, tarkime, kitokios odos spalvos, nusipelnome atsidurti agresyviai nusiteikusių „tradicinės“ visuomenės gynėjų taikinyje ir gyventi nuolatinėje baimėje? Ar neįgalieji dažnai nėra įgalesni už mus visus, o jų negalia – tai tik mūsų nuosprendis? Ar priklausomybę turintis žmogus žino, jog ją turi? Ar jis suvokia, jog paskui save į šį liūną tempia artimiausius žmones? Kaip elgtis – paleisti jo ranką ar tvirtai laikyti, nepaisant to, jog be galo skauda?

Kas turi nutikti žmogaus gyvenime, jog jis taptų „blogas“ ir imtų daryti nusikaltimus? Kaip elgtis artimam žmogui panirus į depresiją ir savidestrukciją? Galiausiai, ar žmogus turi teisę pats priimti sprendimą palikti šį gyvenimą? Tai temos, kurias nagrinės artimiausios premjeros.

22-ojo sezono ašis – COVID-19 pandemijos vėjų blaškytas, tačiau didvyriškai juos atlaikęs Williamo Shakespeare’o „Otelas“, režisuotas Oskaro Koršunovo.

Tarptautinė spektaklio premjera turėjo įvykti prestižiniame Avinjono festivalyje, tačiau pandemija pakoregavo planus ir ji praėjus daugiau nei metams įvyko Shakespeare’o festivalyje Gdanske. Pagrindiniame Otelo vaidmenyje – aktorė Oneida Kunsunga-Vildžiūnienė, kituose vaidmenyse – jauniausi O. Koršunovo mokiniai. „Tai Koršunovo teatro triumfas ir ilgai lauktas gurkšnis deguonies“, – tokiais žodžiais vilniečių premjerą pasitiko Gdansko kritikai.

„Otelo ir Dezdemonos sąjungą, nepaisančią rasinių ir kitų skirčių, galėtume vadinti visiškai netradicine šeima. Šiais laikais Lietuvoje mes ypatingai stipriai išgyvename „tradicinės šeimos“ susidūrimą su netradicine šeima, socialine lytimi.

Iš esmės tai yra tradicinio ir naujojo pasaulių sankirta, vis besikartojanti Europoje nuo pat viduramžių; jos matrica sukasi Shakespeare’o tragedijose. Ši dilema ir yra viena iš priežasčių, kodėl Otelą vaidina juodaodė moteris. Tai leidžia mums suvokti ir pajusti, kokias tradicines ribas peržengia Dezdemona“, – apie „Otelą“ pasakoja O. Koršunovas.

Artimiausias spektaklio rodymas – jau rugsėjo 24 d. Vilniuje. „Otelas“ sukurtas prisidedant tarptautiniam festivaliui „Theatrium“.

Antroji premjera – tai režisierės Kamilės Gudmonaitės ir spektaklyje vaidinančių negalią turinčių aktorių „Šventė“. Spektaklio kūrėjus pirmyn veda suvokimas, kad neįgalumas vis dar yra nematoma visuomenės kategorija. Oficiali statistika skelbia, kad neįgalieji Lietuvoje sudaro apie 9% visų gyventojų – tai beveik kas dešimtas šalies gyventojas. Visgi, dauguma negalios neturinčių asmenų apklausos metu drąsiai teigia, kad neįgalių asmenų Lietuvoje apskritai nėra.

„Nors spektaklyje kalbama apie negalią, galų gale nei kūrybinė komanda, nei žiūrovai nebemato negalios – jie mato tik labiausiai įgalius, laisvus žmones, kurie švenčia savo egzistavimą, savo gimimą, patį gyvenimą“, – pasakoja K. Gudmonaitė. Jos „Šventės“ premjera – jau rugsėjo 16, 17 d., OKT Studijoje. Spektaklis kuriamas bendradarbiaujant su „Naujuoju teatru“.

Dariaus Gumausko režisuojama „Detoksikacija“ – tai dramaturgės Birutės Kapustinskaitės originalus, iš pačių spektaklio kūrėjų pasakojimų sukurtas scenos meno kūrinys, paremtas asmenine patirtimi. Spektaklyje mėginama pažvelgti į vidų tų, kurie augo priklausomybių kamuojamose, nedarniose šeimose.

Juos vienija vaikystėje patirtų traumų stigmos ir noras užaugus atitrūkti nuo našta tapusios praeities, noras išmokti gyventi kitaip. Priklausomybė – nesvarbu, kokia ji – griauna jauno žmogaus, bandančio pažinti pasaulį, ateitį, ardo šeimas, trukdo kurti ir užmegzti sveikus santykius.

Svarbu klausti, ar priklausomybę turintis žmogus žino, kad ją turi. Ar jis supranta, kokią naštą užkrauna artimam žmogui ir savo ap linkai? Tai kartų, nuoskaudų ir nesusikalbėjimo klausimai, į kuriuos atsakymų ieško „Detoksikacijos“ kūrėjai. Spektaklyje vaidmenis kuria Andrius Bialobžeskis, Agnieška Ravdo ir Justina Nemanytė.

Premjera – rugsėjo 20, 21 d. OKT Studijoje. Spektaklis kuriamas bendradarbiaujant su VšĮ „Artsfera“.

Martin Bellemare „Laisvė“, režisuojama Dainiaus Gavenonio, pasakoja apie tvarkingą, ekologišką, struktūrizuotą visuomenę, kuri suteikia ir legalizuoja piliečių teisę nuspręsti kada, kokiu būdu jie nori nutraukti savo gyvenimą.

Pjesės veiksmas vyksta šeimoje, kur šeimos nariai tolerantiški vieni kitiems, gerbia vienas kito pasirinkimus, nevaržo vienas kito laisvės. Šeimos ląstelė šiuo atveju – tai visuomenės atspindys. „Laisvės“ kūrėjai kelia klausimą: ar turime teisę pakeisti artimojo sprendimą, jei jis pasirenka mirtį?

Spektaklyje vaidmenis kuria D. Gavenonis, Rasa Samuolytė, Laurynas Jurgelis, Aleksas Kazanavičius, Žygimantė Elena Jakštaitė, Greta Petrovskytė, Vaidas Vilius ir Nerijus Milerius.

„Laisvės“ premjera – jau rugsėjo 26 d., OKT Studijoje. Premjera kuriama bendradarbiaujant su VšĮ „Darbininkai“.

Kaip gali atsitikti, kad visiškai normalus žmogus, turintis socialines garantijas, draugus, šeimą, gali tapti nusikaltėliu ir daryti „blogį“? Atsakymo į šį klausimą ieškos spektaklio „Portalas“ režisierius Mantas Jančiauskas.

Šiandieninis saugumo trūkumas, nuolatinė baimė, COVID-19 kuria vis labiau susiskaldžiusią ir radikalėjančią visuomenę. Susiskaldžiusi visuomenė yra puiki terpė naujoms, radikalėjančioms bendruomenėms atsirasti. Būtent tokios teorijos akivaizdoje atsiranda spektaklio pagrindinis herojus Audrius, ieškantis savo prarastos tapatybės ir ją atrandantis radikalėjančioje žaidimo bendruomenėje. Režisierius subūrė skirtingų kartų aktorius. Tai Marius Repšys, Eglė Gabrėnaitė, Adelė Šuminskaitė ir Matas Dirginčius.

„Portalo“ premjera – spalio 21, 23 d., OKT Studijoje.

Lauros Kutkaitės režisuojama Saros Kane „Fedros meilė“ – tai graikų mito apie princą Hipolitą ir jo geidusią pamotę Fedrą parafrazė. Šiame vizualiame, poetiškame, tačiau nepatogiame spektaklyje aistros ir baimės įtempta tyla skamba garsiau nei žodžiai, sutirštintoje tyloje personažai išduoda savo vidinį chaosą.

Kūrinys paliečia tokias temas, kaip kuriamoji savidestrukcijos galia ir brutalus, (ne)etiškas sąžiningumas. Tai kūrinys, kuriame emocinis perviršis ir absoliuti apatija vienodai destruktyvūs, bet tik S. Kane sugeba minties ir kūnų griuvėsiuose atrasti Meilę. Laura Kutkaitė – jaunosios kartos režisierė, O. Koršunovo mokinė.

„Fedros meilės“ premjera – spalio 28, 29 d., OKT Studijoje.

Tai – tik dalis naujojo sezono premjerų. Scenos šviesą taip pat išvys kartu su Šiuolaikinės intelektualios klounados teatru ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Meno centru kuriamas spektaklis „Odisėja“ (rež. Žilvinas Beniušis), O. Koršunovo mokinių darbai – Jokūbo Brazio „Čaika“ pagal Antoną Čechovą ir Aurimo Valkiūno „Pagalvinis“ pagal Martiną McDonagh’ą, Nauberto Jasinsko „Pelikanas“ pagal Augustą Strindbergą, Eglės Kižaitės „Dramblys“ pagal Dovilės Zavedskaitės pjesę, taip pat O. Koršunovo spektaklis pagal Haroldo Pinterio pjesę „Išdavystė“, kuriamas bendradarbiaujant su prodiuserine kompanija „RAION“.

Besibaigiant karantinui išleidome dviejų mono spektaklių premjeras, kuriuos toliau rodysime savo repertuare. Tai aktorės Neringos Bulotaitės spektaklis „Kas nebijo Virdžinijos Vulf?“, režisuojamas kompozitoriaus Antano Jasenkos, ir aktorės Editos Užaitės spektaklis „Nuoga“ pagal Milos Fakhurdinovos pjesę, režisuojamas baltarusių opozicijos režisieriaus Aleksandro Marčenko.

Atslūgus pandemijai atgyja ir Europos tarptautinių festivalių gyvenimas. Dar rugpjūčio mėnesį tarptautines sienas pravėrė „Otelas“, pristatytas tarptautiniame Shakespeare’o festivalyje Gdanske (Lenkija). Rusija ir Rumunija – kitos „Otelo“ tarptautinės kelionės stotelės.

Spalio mėnesį spektaklis bus pristatytas tarptautiniame festivalyje „Baltic House“ Sankt Peterburge, o gegužės mėnesį – tarptautiniame Shakespeare’o festivalyje Krajovoje.

Į pirmas gastroles užsienyje leidžiasi O. Koršunovo spektaklis „Šokis Delhi“ pagal Ivano Vyrypajevo pjesę. Spalio mėnesį jis bus pristatytas Rumunijos nacionaliniame teatre.

Kaip ir kiekvieną sezoną, viena iš prioritetinių OKT/Vilniaus miesto teatro veiklų – naujausių spektaklių pristatymas įvairiuose Lietuvos miestuose.

Šiuo metu jau suplanuotos gastrolės į Trakus, Kauną, Anykščius, Šiaulius, Klaipėdą, Panevėžį, Biržus, Rokiškį ir Visaginą. Drąsiai teigiame, jog tai dar ne viskas – nuolat bendraujame su įvairių miestų kultūros centrais, tad gastrolių po Lietuvą sąrašas dar išsiplės

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.