Tai buvo neeilinis spektaklis, – teatro artistai, pasitelkę profesines jėgas ir drąsą, tvirtai žengė į sceną tarsi į kovos lauką, įrodydami meistriškumą ir meilę savo darbui, nors politiniai įvykiai temdė visų protus ir išleidžiamos premjeros šventišką šurmulį.
Kauno valstybino muzikinio teatro žiūrovai turėjo progą susipažinti su įspūdinga istorine asmenybe – Austrijos-Vengrijos imperatore Elžbieta (1837-1898), labiau Europos istorija besidomintiems žinoma vardu Sisi.
Prie miuziklo „Elisabeth“ dirbo didžiulė kūrybinė komanda: visus imperatorės Sisi gyvenimo ir sielos užkaborius išstudijavusi režisierė Viktorija Streiča, teatro vyriausiasis dirigentas Jonas Janulevičius (beje, spektaklyje ne tik vadovaujantis muzikiniam vyksmui, bet ir atliekantis vaidmenį), įspūdingo, auksu nulieto scenovaizdžio autorius scenografas Artūras Šimonis.
Net tris šimtus šios istorijos temą varijuojančių kostiumų ir artistų grimą sukūrė dailininkė Kotryna Daujotaitė, o scenos šviesas – dailininkas A.Šimonis kartu su Audriumi Jankausku. Šokius passtatė ir scenos judesį nušlifavo choreografas Dainius Bervingis. Nemenkus iššūkius drauge su choro kolektyvu įveikė chormeisterė Rasa Vaitkevičiūtė.
Dviejų austrų, muzikinės scenos grandų – tarptautinės sėkmės sulaukusio libretų dramaturgo, vieno žymiausių dainų vokiečių kalba autoriaus M.Kunze‘s bei pianisto, aranžuotojo, kompozitoriaus ir dirigento S.Levay sceninio kūrinio apie prieštaringai vertinamą, bet abejingų jos gyvenimo istorijai nepaliekančią aristokratę miuziklo „Elisabeth“ premjeriniai spektakliai Kaune įvyko vasario 25-27 dienomis.
Miuziklo autoriai M.Kunze ir S.Levay džiaugėsi, kad pasaulinio populiarumo sulaukęs, Vakarų Europos, Skandinavijos šalis apkeliavęs. nukakęs net į tolimąsias Japoniją ir Pietų Korėją jų kūrinys pasiekė ir Lietuvos auditoriją.
Jie pabrėžė, kad realiais įvykiais grįstas miuziklas savo tematika yra labai šiuolaikiškas. Tai istorija apie moterį, kuri kovojo už teisę gyventi taip, kaip ji nori. Elžbieta tiesiog troško saugumo, šviesios ateities ir meilės, bet nerado. Tai paaiškina jos nesuvokiamą nutrūktgalviškumą ir flirtą su Mirtimi ne tik savo eilėraščiuose, bet ir gyvenime.
Sudėtingas Sisi meilės romanas su Mirtimi yra šios istorijos pagrindas. Jį scenoje atskleidė Elžbietą įkūnijusios Marija Arutiunova ir Karina Krysko. Solistės savo moteriškumu bei nokautuojančiu švelnumu pavergė žiūrovus. Gaivališkai flirtuojantį, fatališką Mirties personažą įtikinamai įkūnijo Jeronimas Milius ir Egidijus Bavikinas.
Pirmą kartą muzikinio teatro scenoje debiutavęs Mantas Jankavičius pavergė žiūrovus savo puikios aktorystės bei meistriško vokalo valdymo deriniu. Šauniai sudėtingą vaidmenį įkūnijo ir teatro žiūrovams kaip puikus Džekilas/Haidas pažįstamas Rokas Laureckis.
Abu solistai skirtingai, tačiau itin raiškiai perteikė pamišėlišką italų anarchisto Lukenio charakterį. O Elžbietos sutuoktinio Franco Jozefo partiją Rokas Spalinskas ir Raimondas Baranauskas atliko iš tiesų „griežtai, šaltai, kietai“ (tekstas iš spektaklio).
Miuzikle šalia pagrindinių vaidmenų atlikėjų dainuoja, šoka, vaidina didžiulis būrys teatro solistų, choro ir baleto artistų, groja ne tik orkestras, bet ir ritmo grupė, o deramą skambesį užtikrina talentingų garso operatorių grupė, vadovaujama garso režisieriaus Justino Giedraičio.
Kerinčią imperatorės „Elisabeth“ istoriją dar galėsite pamatyti balandžio 2, 3 d., gegužės 5, 6 d.