Į ekranus grįžta vienas įspūdingiausių „Metropolitan Opera“ spektaklių

Italų režisierius Franco Zeffirelli dar 1987-aisiais pastatė Niujorko „Metropolitan Opera“ teatre Giacomo Puccini operą „Turandot“, ir spektaklis iki šiol – šio teatro repertuare, kone kasmet atgyja ir kino ekranuose su vis kitomis scenos žvaigždėmis. Gegužės 7 d. 20 val. „Forum Cinemas“ kino teatrai Vilniuje ir Kaune kviečia į naują „Turandot“ seansą.

 F.Zeffirelli, kaip joks kitas režisierius, moka kurti įspūdingus reginius ir sustyguoti grandiozines scenas, kurių jo „Turandot“ nestinga.<br> M.Sohl („Metropolitan Opera“) nuotr.
 F.Zeffirelli, kaip joks kitas režisierius, moka kurti įspūdingus reginius ir sustyguoti grandiozines scenas, kurių jo „Turandot“ nestinga.<br> M.Sohl („Metropolitan Opera“) nuotr.
 F.Zeffirelli, kaip joks kitas režisierius, moka kurti įspūdingus reginius ir sustyguoti grandiozines scenas, kurių jo „Turandot“ nestinga.<br> M.Sohl („Metropolitan Opera“) nuotr.
 F.Zeffirelli, kaip joks kitas režisierius, moka kurti įspūdingus reginius ir sustyguoti grandiozines scenas, kurių jo „Turandot“ nestinga.<br> M.Sohl („Metropolitan Opera“) nuotr.
 F.Zeffirelli, kaip joks kitas režisierius, moka kurti įspūdingus reginius ir sustyguoti grandiozines scenas, kurių jo „Turandot“ nestinga.<br> M.Sohl („Metropolitan Opera“) nuotr.
 F.Zeffirelli, kaip joks kitas režisierius, moka kurti įspūdingus reginius ir sustyguoti grandiozines scenas, kurių jo „Turandot“ nestinga.<br> M.Sohl („Metropolitan Opera“) nuotr.
 F.Zeffirelli, kaip joks kitas režisierius, moka kurti įspūdingus reginius ir sustyguoti grandiozines scenas, kurių jo „Turandot“ nestinga.<br> M.Sohl („Metropolitan Opera“) nuotr.
 F.Zeffirelli, kaip joks kitas režisierius, moka kurti įspūdingus reginius ir sustyguoti grandiozines scenas, kurių jo „Turandot“ nestinga.<br> M.Sohl („Metropolitan Opera“) nuotr.
 F.Zeffirelli, kaip joks kitas režisierius, moka kurti įspūdingus reginius ir sustyguoti grandiozines scenas, kurių jo „Turandot“ nestinga.<br> M.Sohl („Metropolitan Opera“) nuotr.
 F.Zeffirelli, kaip joks kitas režisierius, moka kurti įspūdingus reginius ir sustyguoti grandiozines scenas, kurių jo „Turandot“ nestinga.<br> M.Sohl („Metropolitan Opera“) nuotr.
 „Turandot“ scena.<br> M.Sohl („Metropolitan Opera“) nuotr.
 „Turandot“ scena.<br> M.Sohl („Metropolitan Opera“) nuotr.
 Y.Lee (Kalafas).<br> M.Sohl („Metropolitan Opera“) nuotr.
 Y.Lee (Kalafas).<br> M.Sohl („Metropolitan Opera“) nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

May 5, 2022, 9:52 PM

Nenuostabu: F.Zeffirelli (1923-2019), kaip joks kitas režisierius, moka kurti įspūdingus reginius ir sustyguoti grandiozines scenas, kurių jo „Turandot“ nestinga, kaip ir karališkos Rytų prabangos. Juk opera pasakoja apie senovės Kinijos princesę, pasmerkiančią myriop virtinę jaunikių, kurie neįmena jos mįslių.

Autorius triumfo neišvydo

Vienas paskutiniųjų didžių italų operos kūrėjų G.Puccini (1858-1924) paliko operos istorijai įspūdingą herojų moterų galeriją. Moteris jis gerai pažinojo – nuolat įsitaisydavo jaunesnių draugužių. „Aš esu aistringas laukinių paukščių, operos libretų ir patrauklių moterų medžiotojas“, – yra prisipažinęs pats kompozitorius.

Maestro asmeninis gyvenimas buvo spalvingas kaip ir jo operos – jį drebino aistros ir skandalai, buvo užtemdę ištvirkavimo, savižudybės, kalėjimo šešėliai.

„Turandot“ – paskutinioji G.Puccini opera. Kompozitorius jos neužbaigė (tai padarė jo tautietis kompozitorius Franco Alfano), staiga miręs nuo širdies smūgio, nors buvo gydomas nuo gerklės vėžio. Kūrėjui nebuvo lemta išvysti triumfališkos „Turandot“ premjeros Niujorke 1926-aisiais.

Nuo tada ši opera „Metropolitan Opera“ scenoje buvo parodyta šimtus kartų. Pirmuose spektakliuose pagrindinius personažus – Turandot ir jos meilės siekiantį princą Kalafą – įkūnijo vienas mylimiausių G.Puccini sopranų Maria Jeritza ir tenoras Giacomo Lauri-Volpi. Po 1930-ųjų ši opera buvo dingusi iš „Metropolitan Opera“ repertuaro iki 1961-ųjų, kai ją sugrąžino į sceną Birgit Nilsson, Franco Corelli ir Anna Moffo.

F.Zeffirelli spektaklio premjeroje, kurią dirigavo Jamesas Levine'as, dainavo Eva Marton, Placido Domingo ir Leona Mitchell. Vėliau juos pakeitė Maria Gulegina, Nina Stemme, Christine Goerke (Turandot), Teresa Stratas, Anghela Gheorghiu (Liu), Luciano Pavaroti, Johanas Botha, Marcello Giodrani (Kalafas) ir kitos žvaigždės.

Arija tapo nesenstančiu hitu

Laviruodamas tarp tradicijų ir naujovių, klaidžiodamas savo herojų ydų ir dorybių labirintais, pasitelkęs kompozitoriaus talentą, dramaturgo ir psichologo nuojautą, spalvingą savo gyvenimo patirtį G.Puccini skverbte įsiskverbė melodijomis į klausytojų sielos gelmes.

Jis sulaukė didžiausios tarp operos kūrėjų komercinės sėkmės. Kompozitoriui mirus, jo turtas buvo įvertintas daugiau kaip 100 milijonų dolerių pagal šiandieninius standartus.

Šiandien kai kurios G.Puccini operų arijos yra žinomos taip pat plačiai, kaip popmuzikos hitai. Viena populiariausių – „Nessun dorma“ iš operos „Turandot“. Šią ariją ypač išgarsino legendinis Luciano Pavarotti, ją atlikęs 1990-ųjų Pasaulio futbolo čempionate. Po šio pasirodymo buvo parduota daugiau kaip 10 milijonų „Nessun dorma“ singlo kopijų.

Šio šeštadienio transliacijoje garsiąją princo Kalafo ariją dainuos korėjietis tenoras Yonghoonas Lee. Kinų princesę spektaklyje įkūnys ukrainiečių sopranas Liudmyla Monastyrska, vergę Liu – albanų sopranas Ermonela Jaho, Kalafo tėvą totorių karalių Timūrą – italų bosas Ferruccio Furlanetto. Spektaklį diriguos Marco Armiliato.

Šio sezono spektakliuose pirmą kartą Turandot „Metropolitan Opera“ scenoje turėjo dainuoti rusų sopranas Anna Netrebko, bet „Metropolitan Opera“ neskuba jos grąžinti į sceną. Primadona stipriai pavėlavo pasmerkti Rusijos karą Ukrainoje, tad nes visus įtikino savo nuoširdumu. Tiesa, solistės darbotvarkė jau pildosi, ji pasigyrė įgijusi ir du naujus agentus.

Laukia dar du spektakliai

Gegužės 21 dieną į „Forum Cinemas“ ekranus iš Niujorko atkeliaus režisieriaus Simono Stone'o sušiuolaikinta Gaetano Donizetti operos „Lučija di Lamermur“ versija su italų sopranu Nadine Sierra pagrindiniame vaidmenyje. Ši solistė yra įsiamžinusi su Kauno miesto simfoniniu orkestru .„Rigoleto“ įrašuose.

Riccardo Frizza diriguojamame spektaklyje taip pat dainuos Javieras Camarena, Arturas Ruciński, Matthew Rose'as.

Birželio 4 d. transliacijų sezoną vainikuos australų kompozitoriaus Bretto Deano šiuolaikiška „Hamleto“ interpretacija, perkelta iš Glaindborno festivalio. Spektaklyje vaidmenis kurs Allanas Claytonas, Brenda Rae, Sarah Connolly, Aryeh Nussbaumas Cohenas, Christopheris Lowrey, Rodas Gilfry, Davidas Buttas Philipas, Jacques Imbrailo. Dirigentas – Nicholas Carteris.

G.Puccini operos „Turandot“ transliacija iš Niujorko teatro „Metropolitan Opera“ Vilniaus „Forum Cinemas Vingis“ salėje Vilniuje ir „Forunm Cinemas“ Kaune – gegužės 7 d. 20 val. Transliacijos trukmė – 3 valandos 26 minutės (2 pertraukos).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.